Economic

Cele mai reclamate firme de asigurări

Ziarul de Vrancea
3 sep 2015 546 vizualizări
Astra a înregistrat cele mai multe plangeri înregistrate la ASF în primul semestru u pe locurile doi şi trei se situează Euroins şi City Insurance

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a înregistrat şi soluţionat în primele şase luni 5.100 de petiţii vizand piaţa asigurărilor, cele mai multe fiind în dreptul Astra Asigurări (1.096), în scădere totuşi cu 27,13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Faţă de primul semestru din 2014, numărul petiţiilor înregistrate şi soluţionate la ASF se află în scădere cu 13,4%, de la 5.889. Din analiza petiţiilor primite pentru primele zece societăţi de asigurare care au consemnat cele mai multe astfel de cereri la ASF, patru au înregistrat scăderi în primul semestru din 2015, respectiv Euroins (-51,91%), Uniqa Asigurări (-46,74%), Astra (-27,13%) şi Omniasig VIG (-10,21%), potrivit unui comunicat al ASF. Celelalte şase societăţi de asigurare au înregistrat creşteri ale numărului de petiţii în perioada analizată. Creşteri semnificative s-au consemnat la Asirom VIG (81,17%), Carpatica Asig (74,37%) şi City Insurance (46,99%), cele trei societăţi de asigurare însumand un procent de 34,27% din totalul petiţiilor unice înregistrate în primul semestru din 2015. Primele trei societăţi de asigurare cu cele mai multe petiţii, în primele şase luni ale anului au înregistrat cumulat un procent de 53,1% din numărul total de plangeri adresate ASF. Astfel, petiţiile împotriva Astra au reprezentat 21,49%, cele împotriva Euroins 17,75% (905), iar cele contra City Insurance 13,86% (707). "Dacă în anul 2014, un procent de 58,26% petiţii era determinat de doi asigurători care aveau anumite practici incorecte, determinand nemulţumirea semnificativă a consumatorilor, în primul semestru din 2015 se constată o scădere semnificativă a acestora, raportat la primul semestru din 2014, de la 57,5% la 39,24%, ca urmare a măsurilor dispuse de către ASF (administrare specială la Astra şi control inopinat pe petiţii la Euroins, convocarea repetată în cadrul Direcţiei Protecţia Consumatorilor a asigurătorilor cu probleme şi instituirea, în cadrul direcţiei, a unui sistem de monitorizare)", se arată în comunicatul ASF. În cazul companiilor la care au fost constatate creşteri semnificative ale petiţiilor, Asirom, Carpatica Asig şi City Insurance, reprezentanţii societăţilor au fost chemaţi pentru clarificări şi s-au propus măsuri specifice activităţii de supraveghere şi control. Din analiza datelor raportate de către societăţile de asigurare la ASF cele 5.100 petiţii, analizate şi soluţionate în mod unic pe petent în primele şase luni ale anului, reprezintă 1,09% din numărul total de daune avizate de către asigurători (467.051) şi 0,03% din numărul total al contractelor de asigurare aflate în vigoare la sfarşitul perioadei analizate (15,46 milioane). Aspectul cel mai reclamat de către petenţi în primul semestru a fost neplata/plata parţială a despăgubirilor/valorilor de răscumparare solicitate de către asiguraţi/păgubiţi, în 4.328 de cazuri, acestea reprezentand un procent de 84,86% din total. Printre alte aspecte sesizate s-au numărat şi solicitări de recalculare a valorii despăgubirilor, respectiv nerespectarea condiţiilor contractuale / Normelor RCA. În primul semestru al anului, cea mai mare pondere o deţin petiţiile înregistrate pe clasa asigurărilor generale, cu un număr de 5.011, reprezentand 98,25% din total, în scădere cu 13,78% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.