Economic

20% dintre romanii din oraşe utilizează televizoarele inteligente

Ziarul de Vrancea
20 aug 2015 618 vizualizări
Televizoarele inteligente sunt cele mai cunoscute şi au cel mai mare grad de adopţie

Aproape 20% dintre romanii din mediul urban au auzit de televizoarele inteligente şi le utilizează deja, în timp ce 70% dintre adolescenţii cu varste între 15 şi 17 ani şi-ar dori un smart TV, potrivit unui studiu al companiei GfK Romania privind utilizarea noilor tehnologii digitale. Televizoarele inteligente sunt cele mai cunoscute şi au cel mai mare grad de adopţie. Următoarele clasate, serviciile de stocare în cloud sunt utilizate de aproape 10% dintre romanii din mediul urban, dar procentul creşte la 25% pentru cei între 18 şi 24 de ani. Pe locul al treilea în top se situează plăţile realizate de pe mobil, însă doar aproximativ 1 din 20 de romani din mediul urban realizează plăţi "în mişcare", însă de trei ori mai mulţi şi-ar dori să o facă. Utilizatorii se dublează în randul tinerilor între 18 şi 24 de ani. Rezistenţa cea mai mare în utilizare este întalnită tot în randul plăţilor de pe mobil (18%), dar şi în randul autentificării biometrice (18%). Puţin peste două procente au folosit pană în prezent acest tip de autentificare, în vreme ce 14% ar folosi-o, iar aproape două treimi nici nu au auzit de ea. După smart TV, produsul care se bucură de cea mai mare popularitate în perioada aceasta este smartwatch. În randul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare pentru ceasurile inteligente este sub 2%. Totuşi, 34% dintre cei chestionaţi şi-ar dori un astfel de dispozitiv. "Ceasurile inteligente şi accesoriile pentru fitness şi sport au crescut în importanţă în Romania în utlimele luni, drept urmare începand din aprilie 2015 am început monitorizarea vanzărilor lor lunar în panelul nostru de retail. Desigur, piaţa este încă la început şi există potenţial de dezvoltare pe toate canalele de vanzare", a declarat Ileana Tîlvan, Head of Digital, Retail and Technology Client Service. Studiul a fost realizat de GfK Romania pe un eşantion de 573 de respondenţi din mediul urban, cu varsta de peste 15 ani, în perioada 27 aprilie - 15 mai. Metoda folosită este cea a interviurilor faţă în faţă şi are o marjă de eroare de A/-3%. GfK Romania este prezentă pe piaţa din Romania de peste 14 ani. Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro. Activităţile GfK Romania sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.