Economic

Trenurile din Romania sunt de opt ori mai încete decat cele din UE

Ziarul de Vrancea
23 iul 2015 856 vizualizări
In timp ce în ţările occidentale, viteza trenurilor de călători atinge şi 300 de kilometri pe oră în Romania viteza medie a fost anul trecut de doar 43 km/h

Viteza medie la transportul călătorilor pe calea ferată a fost anul trecut de 43 de kilometri pe oră, în timp ce la transportul de marfă aceasta s-a situat la 21 de kilometri pe oră, a declarat joi preşedintele Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, Otilian Neagoe. "Transportul feroviar este una dintre mizele viitorului, este un mod de transport pe care tot mai multe ţări mizează. Din păcate, prin deciziile care s-au luat la noi în ultimii ani, nu rezultă acest lucru, iar transportatorii din zona feroviară se plang de avansul pe care l-a luat transportul rutier. Transportul rutier este avantajat de viteza comercială. La transportul de marfă, pe calea ferată avem o viteză de 21 de kilometri pe oră, iar la cel de călători este de 43 de kilometri pe oră. Lucrurile acestea afectează activitatea comercială a companiilor din domeniu", a afirmat Neagoe la conferinţa Mediafax Talks about Transport & Logistics. El a adăugat că piaţa feroviară din Romania nu are parte de o viziune coerentă, existand un management defectuos. "Au fost priorităţi care s-au stabilit pentru un timp scurt şi nu există o privire de ansamblu a transportului feroviar. Lucrul acesta determină o anummită ineficienţă în transportul feroviar romanesc. Pentru transportul comercial cu viteze sporite vom vedea că sunt nişte segmente, Bucureşti-Constanţa, Bucureşti-Braşov, Bucureşti-Giurgiu. În Master Plan nu a existat o viziune ca aceste investiţii să traverseze ţara. Nu putem traversa Romania şi rămanem undeva pe la mijloc. Nu înţeleg care a fost raţiunea, dar probabil că ea există", a mai spus Neagoe. Oficialul apreciază că liniile interoperabile care nu sunt rentabile în prezent nu ar trebui desfiinţate, întrucat peste caţiva ani s-ar putea dovedi utile. "Nu putem desfiinţa linii interoperabile, doar pentru că la un moment dat nu sunt rentabile. Trebuie căutate formule de eficientizare, pentru că s-ar putea să scoatem din operare linii care peste caţiva ani sunt necesare. Uneori, din perspectiva unei eficienţe foarte rapid argumentată, desfiinţăm lucruri care vor putea avea sens. Să nu ajungem în situaţia în care mai întai tăiem şi abia apoi măsurăm", a explicat Neagoe. Dacă pe segmentul de transport de marfă pe calea ferată activează 22 de jucători, pe cel de călători sunt numai cinci, astfel că prezintă potenţial pentru dezvoltare. "Pe partea de transport de marfă avem CFR şi alţi 21 de operatori privaţi. Există o stare de concurenţă bună comparativ cu alte state europene. CFR Marfă are o cotă de piaţă de circa 54%, iar restul cotei de piaţă este împărţit între operatorii privaţi, dintre care se detaşează Grupul Feroviar Roman cu o cotă de piaţă în jur de 30%. La transportul de călători avem CFR, cu o cotă de piaţă de circa 79% şi restul se împarte între patru operatori. Aici există loc pentru dezvoltare şi evoluţie", a conchis Neagoe.




















În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.