Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: ASF a respins achiziţia Axa de către SAI Certinvest

Ziarul de Vrancea
3 iul 2015 390 vizualizări
Instituţia consideră că SAI Certinvest nu a îndeplinit condiţiile în privinţa reputaţia, integritatea şi soliditatea financiară

Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a respins, joi, proiectul de achiziţie a companiei Axa Life Insurence de către SAI Certinvest, invocand neîndeplinirea unor condiţii de către cumpărător privind reputaţia, integritatea şi soliditatea financiară. "Consiliul a respins proiectul de achiziţie a societăţii Axa Life Insurance de către SAI Certinvest pentru neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la articolul 7, punctul 7, litera a), c) şi d), coroborate cu articolul 5 alineat, litera f) din Normele privind autorizarea şi funcţionarea asigurătorilor puse în aplicare prin Ordinul 16/2012", se arată într-un comunicat al ASF. Condiţiile invocate de ASF se referă la cateva criterii în baza cărora trebuie evaluată calitatea potenţialului achizitor - reputaţia şi integritatea; soliditatea financiară, în special în raport cu tipul de activitate desfăşurată în prezent şi cu cea preconizată a fi desfăşurată în viitor de către asigurătorul/reasigurătorul la care se referă proiectul de achiziţie; capacitatea asigurătorului de a respecta cerinţele prudenţiale stipulate de legislaţia privind supravegherea suplimentară a grupurilor şi a conglomeratelor financiare. Totodată, SAI Certinvest nu ar fi dispus de o situaţie financiară care să îi permită onorarea obligaţiilor patrimoniale şi care să asigure premisele pentru susţinerea activităţii asigurătorului din surse proprii, în cazul în care situaţia financiară a acestuia s-ar fi deteriorat. Grupul francez Axa a vandut, la finalul anului trecut, operaţiunile de asigurări de viaţă şi economisire din Romania către SAI Certinvest şi SIF Transilvania, retrăgandu-se astfel de pe piaţa romanească. SAI Certinvest a achiziţionat 70% din filiala AXA din Romania, AXA Life Insurance SA, iar SIF Transilvania restul de 30%. Operaţiunea, ai cărei termeni financiari nu au fost anunţaţi, necesita însă aprobarea autorităţilor de reglementare. SAI Certinvest este cea mai mare companie romaneasca independentă de asset management, cu active în administrare de peste 250 milioane de lei şi o experienţă de peste 20 de ani în investiţii pe piaţa din Romania. Compania are în administrare un portofoliu diversificat de fonduri mutuale (fonduri de acţiuni, fonduri de indici, fonduri cu venit fix, fonduri diversificate), precum şi un număr important de portofolii individuale, fiind lider pe acest segment.

Secretul Lidl şi Kaufland: 900 milioane dolari de la IFC şi BERD

Supermarketurile cu discount Lidl şi Kaufland, deţinute de Schwarz Group, controlat de una dintre cele mai bugate familii din Germania, au beneficiat în zece ani de fonduri de aproape 900 milioane de dolari de la o divizie a Băncii Mondiale şi BERD, pentru extinderea în Europa Centrală şi de Est. Mandatul acestor instituţii finanţate cu bani publici este de susţinere a dezvoltării în ţările în care investesc. Banca Mondială are şi rolul specific de reducere a sărăciei. Potrivit băncilor, finanţarea Lidl şi Kaufland ajută cele două companii să se extindă în Europa Centrală şi de Est, să creeze locuri de muncă, noi pieţe pentru producătorii locali şi să aducă produse de calitate dar accesibile consumatorilor săraci, se arată într-un articol al The Guardian. Finanţarea cu fonduri publice a unor companii private este criticată însă de sindicate. "Ideea că injecţia de capital în multinaţionale va duce la dezvoltare durabilă s-a dovedit mereu falsă în ultimii 20 de ani", a declarat Luiz Vieira, coordonator al Bretton Woods Project, o organizaţie non-guvernamentală care monitorizează Banca Mondială. Jan Czarzasty, profesor la şcoala de Economie din Varşovia, a declarat că mărimea fondurilor publice primite de Schwarz Group este şocantă. "Peste tot unde deschid magazine ies la suprafaţă poveşti despre condiţiile de muncă. Satisfacţia angajaţilor este în general scăzută...se pare că este modelul de business al Lidl”, a spus Czarzasty. În Polonia, Lidl a fost ţinta unor proteste repetate din partea angajaţilor. "Suntem suprasolicitaţi, facem o muncă pe care ar trebui să o facă mai mulţi oameni", a declarat Lukasz, angajat în schimbul de noapte la un depozit al Lidl, care nu a dorit să îşi dea numele. Potrivit unor documente de la inspectoratul de stat pentru muncă din Polonia, obţinute de The Guardian, la Lidl au avut loc încălcări repetate ale legislaţiei muncii, inclusiv prevederi referitoare la timpul de lucru care impun ca angajaţii să aibă liber cel puţin 11 ore pe zi şi o perioadă de odihnă neîntreruptă de 35 de ore pe săptămană. Alfred Bujara, preşedintele ramurii pentru retail a sindicatului Solidaritatea, a arătat că angajaţii care încearcă să se organizeze la Lidl sunt hărţuiţi de către directori. Schwarz Group şi-a început activitatea în anii ’30 ca angrosist de alimente în Germania, este în prezent unul dintre cei mai mare retaileri din lume, iar şeful companiei, Dieter Schwarz, este unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume, cu o avere estimată la 21 de miliarde de dolari.

Varoufakis: Acordul dintre Grecia şi creditori este aproape finalizat

Acordul dintre Grecia şi creditori este aproape finalizat, a declarat vineri ministrul elen de Finanţe Yanis Varoufakis, indicand că cele două părţi au purtat discuţii private pe parcursul săptămanii, relatează MarketWatch. Indiferent care va fi rezultatul referendumului, acordul este "iminent". Dacă grecii vor vota da, Guvernul va accepta propunerea avansată de creditori săptămana trecută", a spus Varoufakis, la emisiunea "Morning Ireland" a postului de radio RTE. "Dacă vor spune nu, vă pot spune că în această săptămană de impas am primit propuneri interesante din partea oficialilor europeni, iar acordul este gata, mai mult sau mai puţin", a adăugat Varoufakis. Grecii trebuie să voteze duminică, la referendum, dacă acceptă sau nu propunerile de reformă ale creditorilor internaţionali, respectiv ale FMI, statelor din zona euro şi ale Băncii Centrale Europene. Oficialii europeni au caracterizat referendumul drept un vot pentru rămanerea sau nu a Greciei în zona euro.

Heinz şi Kraft Foods dau naştere unui colos alimentar

Heinz a finalizat achiziţia Kraft Foods Group, creand a treia mare companie de alimente şi băuturi din America de Nord şi a cincea la nivel mondial, din a cărei conducere va face parte miliardarul Warren Buffett, transmite Reuters. Noua companie, Kraft Heinz, va avea venituri anuale de aproximativ 28 de miliarde de dolari, generate de branduri precum Oscar Mayer, Philadelphia, Velveeta, Maxwell House, Ore-Ida şi Jell-O, precum şi branza Kraft şi ketchup-ul Heinz. Berkshire Hathaway şi firma braziliană de investiţii 3G Capital, care au cumpărat împreună Heinz în 2013, deţin o participaţie de 51% la Kraft Heinz şi controlează şase din cele 11 locuri din board-ul companiei nou formate, inclusiv unul pentru preşedintele Berkshire, Warren Buffett. Preşeditele Kraft Heinz este Alex Behring, managing partner la 3G. Majoritatea conducerii de varf a Kraft Heinz provine de la Heinz, inclusiv directorul general Bernardo Hees, care la randul său este partener la 3G. Fondul 3G este cunoscut pentru faptul că urmăreşte cu atenţie cheltuielile şi a anunţat că va reduce costurile anuale ale Kraft Heinz cu 1,5 miliarde de dolari, pană în 2017. Acţionarii Kraft au aprobat în unanimitate fuziunea, miercuri. Noua companie va fi tranzacţionată la bursa Nasdaq din 6 iulie. În cadrul fuziunii, acţionarii Kraft primesc acţiuni Kraft Heinz şi dividende speciale în valoare totală de 10 miliarde de dolari. Kraft Heinz va avea două sedii centrale, în Pittsburgh (sediul Heinz), şi în Northfield, suburbie a oraşului Chicago (sediul Kraft).

Bancherii se plang că piaţa cardurilor stagnează

Piaţa cardurilor din Romania, care stagnează de caţiva ani la circa 14 milioane de unităţi, pe fondul reaşezării portofoliilor, poate fi stimulată de bănci prin oferirea de beneficii suplimentare pentru clienţi, stimuland tranzacţiile fără numerar cu un ritm de creştere de 1-2 procente anual. "Piaţa cardurilor este aproape flat (stagnează – n.r.) de caţiva ani, la circa 14 milioane de unităţi, pentru că a fost şi un proces de reaşezare a portofoliilor, intră noua generaţie şi iese vechea generaţie. Este interesant că urcă în continuare tranzacţiile la POS-uri şi că, dacă la ATM vorbim de 2-3-4 procente anual, la POS vorbim în continuare de 30%-40% creşteri tranzacţionale", a declarat vineri, la Cluj-Napoca, Dana Demetrian, vicepreşedinte Retail şi Private Banking în cadrul BCR. Ea a arătat că o constrangere pentru lărgirea portofoliului de carduri este reprezentată de populaţia totală a Romaniei, de circa 19 milioane de persoane, însă apreciază că este încă loc de creştere pe segmentul tinerilor şi al persoanelor care au depozite la bănci, însă nu deţin un cont curent şi un card.

Armatorii greci emigrează în Cipru

Transportatori navali din Grecia analizează posibilitatea de a-şi transfera sediile în Republica Cipru, pe fondul instabilităţii şi incertitudinii economice de la Atena, anunţă surse citate de publicaţia Cyprus Mail. Directorul general al Biroului cipriot pentru activităţi navale, Thomas Kazakos, a confirmat că mai multe companii elene au început să se intereseze de taxele practicate şi de alte chestiuni administrative. "Ţinand cont de situaţia din Grecia, este o consecinţă normală ca unii armatori să îşi caute o a doua bază în Republica Cipru; dincolo de afinităţile naţionale, sociale şi religioase, există şi cooperarea pe care am avut-o de ani întregi", a explicat Kazakos. "Noi le oferim informaţiile, iar decizia le aparţine", a subliniat oficialul cipriot. Kazakos a dat asigurări că industria navală din Republica Cipru nu va fi afectată de evoluţiile negative din Grecia.

Afacerile din comerţ au urcat cu 4%

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia vanzărilor de autovehicule şi motociclete, a crescut în primele cinci luni faţă de aceeaşi perioadă din 2014, atat ca serie brută cat şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 4%, respectiv cu 4,3%. Evoluţia a fost influenţată de creşterea vanzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (de 9,3% serie brută) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (6,7%). Vanzările de produse nealimentare au scăzut cu 1,4%, potrivit datelor INS. În luna mai 2015, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a scăzut faţă de luna precedentă atat ca serie brută, cu 2%, cat şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 0,8%.
















În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.