Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Reducerea TVA la alimente a dus la scăderea preţurilor cu 11%

Ziarul de Vrancea
2 iul 2015 335 vizualizări
Aşa arată un studiu al companiei de cercetare Nielsen

Reducerea TVA la alimente a determinat o scădere medie a preţurilor de 11% şi o creştere de 17% a numărului de produse vandute, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Nielsen. "Preţurile au scăzut în medie cu -11% în categoriile monitorizate de noi, retailerii împreună cu producătorii menţinandu-şi promisiunea făcută consumatorillor. Rezultatele nu au întarziat să apară, cele mai dinamice categorii de produse fiind cele care au redus preţul cel mai mult. Pentru cafea, de exemplu, o reducere de preţ în medie cu 15% a produselor a dus la o creştere a volumelor cu aproximativ 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, branza, băuturile non-alcoolice şi snacksurile", arată compania, într-un comunicat. Numărul de produse vandute în perioada 1-14 iunie este cu 12% mai mare faţă de luna mai şi cu 17% comparativ cu iunie 2014. Studiul Nielsen reprezintă prima analiză efectuată în legătură cu efectele deciziei de reducere a TVA. Taxa pe valoarea adăugată a scăzut la 1 iunie de la 24% la 9% pentru alimente, băuturi nealcoolice, animale-păsări vii, seminţe-plante şi ingrediente pentru prepararea alimentelor, pe tot lanţul economic, de la producţie pană la vanzarea către consumatorul final. Presa a relatat că mari lanţuri de magazine ar fi majorat preţurile la diferite alimente cu pană la 30%, înainte de reducerea taxei, iar premierul Victor Ponta a reacţionat spunand că Guvernul nu poate îngheţa preţurile la mărfurile din magazine, dar poate introduce măsuri constituţionale şi europene, precum taxe speciale foarte mari, în cazul în care comercianţii nu scad preţurile la raft după diminuarea TVA. Marii retaileri au anunţat că vor transfera integral diferenţa clienţilor, ceea ce ar fi însemnat o scădere a preţurilor de circa 12%. Consiliul Concurenţei a avertizat retailerii că va verifica la nivel naţional evoluţia preţurilor după reducerea cotei, pentru a vedea dacă efectul este menţinut în timp.

Traficul de mărfuri în porturile maritime urcă cu 45%

Traficul de mărfuri înregistrat în luna iunie în porturile maritime Constanţa, Midia şi Mangalia a fost de aproape cinci milioane de tone, cu 45% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut. ”Din datele preliminare înregistrate pană în prezent, rezultă că în luna iunie a acestui an traficul de mărfuri total a fost de 4,8 milioane de tone, faţă de luna iunie a anului trecut cand s-au înregistrat 3,3 milioane de tone, creşterea estimată fiind de 45%”, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale ”Administraţia Porturilor Maritime” SA. Potrivit sursei citate, din cele 4,8 milioane de tone de marfă înregistrate în luna iunie, traficul maritim a atins 3,6 milioane de tone, iar cel fluvial 1,2 milioane de tone. Spre comparaţie, în iunie 2014 traficul maritim a fost de 2,6 milioane de tone, iar cel fluvial de 0,7 milioane de tone. Traficul total de mărfuri estimat pentru primul semestru al acestui an în porturile maritime Constanţa, Midia şi Mangalia este de circa 28 de milioane de tone, cu aproximativ 23% mai mult decat în aceeaşi perioadă a anului trecut, cand s-au înregistrat 22,7 milioane de tone.

Rezervările turistice din Grecia scad puternic

Rezervările turistice din Grecia sunt în scădere puternică, din cauza referendumului, a deciziei autorităţilor de a opri activitatea băncilor şi a ratării plăţii datoriei de 1,54 miliarde de euro către FMI, avertizează profesionişti din industria elenă de profil, relatează Kathimerini. Şeful Asociaţiei Elene a Companiilor de Turism(SETE), Andreas Andreadis, a spus că rezervările hoteliere scad cu 50.000 pe zi, din cauza evenimentelor din ţară. Avand în vedere că rezervările last-minute reprezintă 20% din traficul turistic, este de aşteptat ca lovitura dată turismului să fie puternică, cu efecte asupra locurilor de muncă, dacă tendinţa va fi de durată. Mai mult, există un val de anulări a rezervărilor la hotelurile din Atena, în timp ce rezervările făcute de greci au scăzut aproape la zero. Andreadis a spus că activarea Target 2, un sistem interbancar de plăţi pentru procesarea în timp real a transferurilor transfrontaliere în UE, este esenţială pentru facilitarea tranzacţiilor cu alte ţări şi permiterea importurilor esenţiale. El a avertizat că stocurile de alimente şi băuturi ajung doar pentru acoperirea necesarului hutelurilor pentru încă o săptămană. Date publicate miercuri de site-urile Travelplanet 24 şi Airtickets au arătat că rezervările de bilete de avion pentru Grecia, destinate perioadei iulie-septembrie, au scăzut cu pană la 50%. Rata anulărilor a crescut de la un nivel mediu de 1,05% la 7,2%, începand din 27 iulie, cu un varf de 22% înregistrat luni. În mod similar, rezervările de bilete pentru feriboat-uri, care au crescut cu 10% pană pe 25 iunie, faţă de intervalul similar din 2014, au scăzut ulterior cu 60% după anunţarea referendumului de către premierul Alexis Tsipras.

Un fost agent recunoaşte că a luat mită în moneda virtuală bitcoin

Un fost agent federal american, Carl Force, a recunoscut că luat mită în moneda virtuală bitcoin în timpul unei investigaţii legate de traficul de droguri prin intermediul platformei de tranzacţionare Silk Road, în schimbul furnizării de informaţii referitoare la anchetă, relatează Reuters. Force, acuzat de extorcare, spălare de bani şi obstrucţionarea justiţiei, a apărut la un tribunal din San Francisco în salopetă portocalie şi cu lanţuri la picioare şi a admis un şir întreg de acuzaţii. Între acestea, Force a spus că anul trecut a convenit un contract cu Twenty-First Century, pentru a ajuta la realizarea unui film despre investigaţia Silk Road, fără să aibă acordul superiorilor săi. În cadrul contractului, Force ar fi urmat să primească 240.000 de dolari. Reprezentanţii Twenty-First Century Fox nu au fost disponibili pentru comentarii. Potrivit procurorilor, platforma Silk Road a funcţionat doi ani, înainte de a fi închisă în octombrie 2013, generand vanzări ilegale de droguri şi alte produse ilegale în valoare de 214 milioane de dolari, pentru care s-au folosit monede bitcoin. Creatorul Silk Road, Ross Ulbricht, care folosea pseudonimul "Dread Pirate Roberts", a fost condamnat în luna mai la închisoare pe viaţă, fiind găsit vinovat de mai multe fapte, inclusiv distribuirea de droguri pe Internet. Procurorii au ajuns la un acord de recunoaştere a vinovăţiei cu Shaun Bridges, fost agent al Secret Service, care a fost acuzat împreună cu Force, în luna martie, de furt de monede bitcoin. Force şi Bridges au făcut parte dintr-o echipă federală din Baltimore care a investigat Silk Road. Force a jucat un rol important, comunicand cu Ulbricht din postura unui traficant de droguri numit Nob.

Loteria a dat în şase luni aproape trei milioane de premii

Loteria Romană a acordat, în primele şase luni din acest an, aproape trei milioane de premii, totalizand peste 71,81 de milioane de euro, în iunie, cele mai multe caştiguri fiind la Videoloterie, respectiv 327.050, a căror valoare a fost de peste 40 de milioane de lei. Potrivit situaţiei transmise de Loteria Romană, în perioada ianuarie-iunie au fost acordate 2.951.571 de premii, totalizand peste 71,81 milioane de euro. În luna iunie, Loteria a acordat, la jocurile automatizate pe care le organizează, 447.506 de premii în valoare de peste 55,48 milioane de lei (peste 12,41 milioane de euro). Cele mai multe premii au fost, în iunie, la jocul Videoloterie, unde s-au înregistrat 327.050 de caştiguri, în valoare totală de aproximativ 40,33 milioane de lei (peste nouă milioane de euro).  În topul premiilor acordate au fost jocul Loto 6/49, cu 63.417 de caştiguri, în valoare de peste 4,29 milioane de lei (aproximativ 962.000 de euro) şi Joker, cu 42.591 de caştiguri, care au totalizat peste 9,5 milioane de lei (aproximativ 2,13 milioane de euro). La Noroc Plus s-au înregistrat 8.069 de caştiguri, în valoare totală de peste 212.800 de lei (peste 47.600 de euro), iar la jocul Super Noroc au fost 4.719 caştiguri, de peste 73.000 de lei (aproximativ 16.300 de euro).

O treime din totalul tichetele de masă vin pe card

Sodexo, unul dintre jucătorii importanţi de pe piaţa romanească a tichetelor, a anunţat, ieri, că începand din acest an va emite tichete de masă în format electronic şi că în următorii trei ani aproximativ 30% din totalul acestora vor fi livrate pe carduri. Începand de anul acesta, Sodexo emite carduri de masă Gusto Pass, iar angajatorii şi angajaţii pot opta pentru tichete de masă în format electronic sau pe hartie. Cele mai multe dintre companiile care intenţionează să acorde tichete de masă în format electronic angajaţilor în următoarele 12 luni activează în tehnologie. Printre primele companii care vor adopta tichetele pe suport card sunt din IT, telecomunicaţii, ecommerce, Business Process Outsourcing (BPO) şi call center. Sodexo estimează că, din totalul tichetelor de masă pe care le va emite în primul an de la introducerea voucherelor electronice, aproximativ 8% vor fi în format card, ajungand ca, în primii trei ani, volumul de tichete pe card să reprezinte 30% din total.

Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 7,6%

Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 7,6% în primul semestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 23.751 autoturisme, în timp ce piaţa a urcat cu 5,2%, la 1.618.949 unităţi, potrivit datelor publicate miercuri de Biroul german de înmatriculări auto. În primele şase luni, Dacia a înregistrat pe piaţa germană o cotă de 1,5%, similară cu cea de la sfarşitul lunii mai. Vanzările de autoturisme noi Dacia în Germania au scăzut în luna iunie cu 11,5%, la 4.505 de unităţi, iar cota de piaţă a scăzut la 1,4%, de la 1,6% în luna mai. Pe ansamblul pieţei germane, înmatriculările au avansat cu 12,9%, la 313.539 autoturisme. Înmatriculările de maşini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au scăzut în primul semestru cu 1,2%, la 52.922 de unităţi, conferind mărcii o cotă de piaţă de 3,3%. În luna iunie, vanzările mărcii Renault au crescut cu 2,5%, la 9.926 autoturisme, cota de piaţă fiind de 3,2%. Vanzările liderului de piaţă Volkswagen au crescut cu 8,5% în primul semestru, la 351.110 autoturisme noi, iar cota de piaţă a fost de 21,7%. În iunie, înmatriculările VW au avansat cu 12,7%, la 63.606 unităţi, cota de piaţă fiind de 20,3%.















În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.