Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Copiii patroni

Ziarul de Vrancea
1 iun 2015 476 vizualizări
500 de copii sunt înregistraţi ca acţionari u cei mai mulţi au afaceri din comerţ şi hoteluri

Peste 500 de copii au fost înregistraţi ca acţionari, în perioada 2009-2014, cei mai mulţi în afaceri din comerţ, hoteluri şi restaurante, precum şi în construcţii şi transport, potrivit unei analize realizate de agenţia KeysFin şi prezentate cu ocazia zilei de 1 Iunie. Din datele de la Registrul Comerţului, analizate de economiştii de la agenţia KeysFin, rezultă că, în intervalul 2009-2014, 556 de minori au fost înregistraţi oficial ca acţionari la 153 de firme din diverse domenii de activitate. Din analiza KeysFin rezultă că numărul copiilor implicaţi în afaceri a crescut exponenţial, de la 25 înregistraţi în 2009, la 32 în 2012 şi 77 în 2013. Recordul a fost atins în 2014, cand au fost înregistraţi 379 de copii acţionari, iar excepţiile le-au reprezentat anii de criză 2010-2011, cand au fost înregistraţi 21 şi, respectiv, 22 de minori acţionari. "Statistica demonstrează cateva tendinţe care se definesc tot mai bine în business-ul romanesc. Avem de-a face, în primul rand, cu perspectivele unui schimb de generaţii - sunt mulţi părinţi care încearcă să-şi înveţe copiii să le urmeze paşii în afaceri, trecand acţiunile pe numele lor", arată autorii analizei. Potrivit agenţiei de servicii financiare şi credit risk management KeysFin, în unele cazuri, afacerile sunt trecute pe numele copiilor pentru a le pune la adăpost de eventuale probleme, dar, pe de altă parte, sunt tot mai multe cazuri de adolescenţi cu spirit antreprenorial care îşi croiesc viitorul încă de pe acum. "Sub atenţia părinţilor, în calitate de administratori, aceştia învaţă să se descurce singuri în jungla economică", explică experţii de la KeysFin. Analiza KeysFin mai arată că, în privinţa domeniilor de activitate preferate de copiii acţionari, comerţul cu amănuntul se află pe primul loc, cu 60 de firme. Urmează hotelurile şi restaurantele, cu 22 de societăţi, sectorul construcţiilor, cu 19 firme, transport şi depozitare (15), producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat (14), tranzacţii imobiliare (13) şi activităţi de spectacole, culturale şi recreative (10). "Ne-au atras atenţia, în special, firmele cu activităţi pe internet. Acolo este un domeniu în care adolescenţii, familiarizaţi cu noile tehnologii, excelează în unele cazuri. Vorbim în principal de magazine online şi de site-uri recreative care generează caştiguri semnificative, cu investiţii reduse", spun analiştii KeysFin. Economiştii estimează că numărul minorilor cu spirit antreprenorial va creşte substanţial în anii următori, pe fondul dezvoltării unei oferte educaţionale dedicată celor mici. "Observăm, în ultima vreme, o tendinţă foarte interesantă. Au apărut tot felul de ateliere de business dedicate copiilor, adevărate incubatoare de start-up-uri, în care cei mici sunt stimulaţi să îşi exploateze creativitatea, să se joace de-a afacerile, să îmbine plăcutul cu utilul. Astfel de cluburi sunt frecventate în principal de adolescenţi de 14-17 ani, aduşi de părinţi - oameni de afaceri sau angajaţi din multinaţionale şi nu numai", explică cei de la KeysFin.

Alimente aflate în prag de expirate, donate către ONG-uri

Senatorul UNPR Marian Vasiliev propune, în două proiecte de lege, ca 16 octombrie să fie Ziua naţională pentru combaterea risipei alimentare, iar supermarketurile să încheie contracte cu organizaţii umanitare sau de protecţia animalelor pentru a dona alimentele aflate aproape de data expirării. Astfel, un proiect de lege depus de senatorul UNPR prevede că se intezice tuturor agenţilor economici care desfăşoară activităţi de comerţ cu produse alimentare aruncarea acestora la expirarea termenului de folosinţă. Agenţii economici care operează în spaţii comerciale cu suprafete de peste 400 metri pătraţi, cu destinaţia de vanzare de produse alimentare, vor încheia un contract cu o organizaţie umanitară, înregistrată legal sau o asociaţie pentru protecţia animalelor, în vederea donării produselor aflate aproape de data expirării, într-un termen rezonabil astfel încat acestea să poată fi utilizate. Nerespectarea acestor prevederi se sancţionează cu amendă de 15.000 lei. Cel de-al doilea proiect prevede că se instituie în 16 octombrie Ziua naţională pentru combatera risipei alimentare. Această dată coincide cu Ziua mondială a alimentaţiei. Administraţiile publice locale şi organizaţiile neguvernamentale pot organiza manifestări şi acţiuni publice dedicate sărbătoririi zilei, luand în considerare culoarea galbenă ca şi culoare specifică acestei zile. Iniţiatorul spune, în expunerea de motive, că, potrivit rapoartelor UE, Romania risipeşte anual 5 milioane de tone de alimente. Pentru reducerea acestui fenomen, este nevoie de mobilizarea întregii societăţi prin conştientizare, prevenţie şi educaţie şi prin norme legislative. Risipa se manifestă atat în cadrul gospodăriilor individuale, în restaurante cat şi în marile magazine cu profil alimentar. De multe ori, o politică restrictivă a lanţurilor comerciale duce la imposibilitatea producătorilor de a vinde marfa, deci la risipă.

Înmatriculările Dacia în Franţa s-au redus aproape 10%

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 9,9% în primele cinci luni ale acestui an, la 42.549 unităţi, înregistrand cel mai puternic declin în randul mărcilor cu un volum mare al vanzărilor, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 3,8%, la 791.143 de unităţi. La finalul primelor cinci luni cota de piaţă a mărcii romaneşti se situa la 5,38%, în scădere de la 5,52 la sfarşitul lunii aprilie. În intervalul similar din 2014, Dacia deţinea pe piaţa franceză o cotă de 6,19%. Vanzările Dacia pe piaţa franceză au continuat astfel evoluţia negativă consemnată în primele patru luni, cand au înregistrat un declin de aproape 10%. Înmatriculările Dacia au scăzut în luna mai cu 10,3%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 6.783 de autoturisme, conferind mărcii o cotă de piaţă de 4,74%. Piaţa auto franceză a consemnat în luna mai o scădere de 4%, la 143.059 de autoturisme noi înmatriculate. Dintre modelele Dacia, Sandero se află pe locul 9 în clasamentul celor mai bine vandute modele de pe piaţa franceză, cu 19.163 de unităţi comercializate în primele cinci luni şi o cotă de piaţă de 2,6%, urmat de Duster, pe locul 13, cu 15.820 autoturisme noi înmatriculate şi o cotă de 2%. În top 100 se mai află Dacia Lodgy, pe poziţia 67, cu 2.861 de unităţi înmatriculate şi o cotă de 0,4%, Dacia Logan MCV II, pe locul 81, cu 2399 unităţi şi 0,3% cotă de piaţă, precum şi Dacia Dokker, pe locul 100, cu 1.726 unităţi şi o cotă de 0,2%. În randul mărcilor cu un volum mare al vanzărilor, cele mai importante scăderi au fost consemnate în primele cinci luni de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 20,3%, şi Skoda, cu 2,6%.

Google vrea lucrează la hainele deştepte

Google se implică serios în includerea tehnologiei smart în materialele cămăşilor şi altor articole de vestimentaţie, pentru ca hainele să poată reacţiona la gesturi sau comenzi tactile, compania colaborand deja la această iniţiativă cu Levi Strauss, relatează Bloomberg. Departamentul pentru Tehnologie Avansată şi Proiecte al Google lucrează la Project Jacquard, un set de invenţii care fac posibil ca hainele să primească sarcini prin gesturi sau atingere, acestea urmand să fie folosite ca extensii ale activităţilor digitale ale posesorilor. Ideea Google este ca tehnologia să fie inclusă direct în materiale, în locul coaserii sau lipirii unui dispozitiv electronic pe o ţesătură convenţională. Invenţia Google face ca fibrele conductoare high-tech să poată fi ţesute sub formă de în materiale folosind actualele capabilităţi industriale, fiind posibilă crearea unui număr nelimitat de modele. "Jacquard este o panză albă pentru industria modei. Designerii o pot folosi ca pe oricare material, adăugand noi straturi sau funcţionalităţi modelelor lor, fără să ştie nimic despre electronică", potrivit paginii web a proiectului. Google colaborează deja cu Levi Strauss la această iniţiativă.

Oficial UE: Acordul cu Grecia este încă posibil

Comisarul european Guenter Oettinger a declarat luni că este încă posibil ca Grecia să încheie în această săptămană un acord cu creditorii internaţionali referitor la programul de reforme, pentru deblocarea asistenţei financiare, relatează Reuters. "Avem nevoie de progrese la nivelul grupului de lucru, pentru a stabili programul de reforme, poate pană la sfarşitul acestei săptămani, ceea ce ar permite deblocarea ultimei tranşe din actualul program de ajutor", a afirmat Oettinger, comisar pentru economie digitală, într-un interviu acordat publicaţiei Die Welt. Grecia mai are de primit 7,2 miliarde de euro din programul de susţinere financiară de 240 de miliarde de euro care se încheie la sfarşitul acestei luni. Oettinger a respins aşteptările pentru stabilirea unui acord la o întalnire care va avea loc luni, la Berlin, între cancelarul german Angela Merkel, preşedintele francez Francois Hollande şi preşedintele UE Jean-Claude Juncker. "Problemele Greciei sunt prea mari pentru a fi rezolvate în trecere", a explicat Oettinger.

Bayer îşi separă divizia de înaltă tehnologie

Divizia de materiale de înaltă tehnologie a grupului german Bayer, MaterialScience, îşi va schimba denumirea în "Covestro" începand cu luna septembrie a acestui an şi va fi separată de grup pentru a fi cotată la bursă pană cel tarziu la jumătatea anului viitor, a anunţat grupul Bayer. În septembrie anul trecut, Bayer MaterialScience a anunţat planul de a deveni o companie independentă. Conform sursei citate, numele Covestro este format dintr-o combinaţie ce reflectă identitatea noii companii. Astfel, literele C si O vin de la "colaborare", VEST reflectă investiţia companiei în unităţi de producţie de ultimă generaţie, iar ultimele litere, STRO, sunt, potrivit grupului, semnul unei companii puternice. "Covestro reprezintă o nouă direcţie îndrăzneaţă şi un viitor strălucit pentru o companie producătoare de polimeri axată pe inovaţie", afirmă, în comunicat, Patrick Thomas, directorul general al Bayer MaterialScience şi director general desemnat al Covestro.El a apreciat totodată că un statut independent va oferi noii companii o flexibilitate mai mare pentru a-şi urma obiectivele comerciale în mod independent.

Economia Rusiei s-a contractat cu 2,4%

Economia Rusiei s-a contractat cu 2,4% în primele patru luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar în luna aprilie declinul s-a accentuat la 4,2%, potrivit datelor publicate luni de Ministerul Economiei, relatează MarketWatch. În luna martie, economia Rusiei a înregistrat o scădere de 2,7% comparativ cu intervalul similar din 2014. Evoluţia negativă a economiei ruse este provocată de scăderea producţiei în industria prelucrătoare, minerit, construcţii, precum şi a vanzărilor de retail, pe fondul declinului veniturilor populaţiei. Totodată, investiţiile sunt în declin, ca şi exporturile de petrol şi gaze. Datele contrastează cu remarcile pozitive făcute recent de oficiali guvernamentali ruşi, care au susţinut că economia a depăşit cea mai dificilă perioadă. Ministerul Economiei anticipează că PIB-ul Rusiei se va contracta în acest an cu 2,8%, dar va reveni la o creştere de cel puţin 2,3% în perioada 2016-2018.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.