Spaţiul Virtual Privat de la Finanţe oferă noi facilităţi
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere de la distanţă între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele fizice a fost modificată prin ordinul ministrului finanţelor publice nr. 572/2015. Potrivit acestui ordin, persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice a actelor administrativ fiscale prin intermediul Spaţiului Privat Virtual (SPV), iar în acest caz nu se mai utilizează şi altă modalitate de comunicare a actului administrativ fiscal. Prin SPV pot fi comunicate mai multe documente privitoare la situaţia fiscală a persoanei fizice: cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale şi altele asemenea. Toate documentele puse la dispoziţia persoanei fizice prin intermediul SPV sunt înscrisuri în formă electronică cărora li s-a încorporat, ataşat sau li s-a asociat logic o semnătură extinsă. În cazul cererilor de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cererilor de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cererilor de eliberare a unei adeverinţe ce venit, solicitării unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale şi altele asemenea, persoana fizică selectează tipul de cerere şi completează toate informaţiile obligatorii solicitate de aplicaţia informatică. În cazul în care persoana fizică solicită completarea secţiunii D din certificatul de atestare fiscală cu sumele certe, lichide şi exigibile pe care le are de încasat de la autorităţile contractante, aceasta depune documentul eliberat de autorităţile contractate prin care se certifică cuantumul sumelor certe, lichide şi exigibile pe care persoana fizică le are de încasat de la acestea, în original, la instituţia care solicită certificatul de atestare fiscală. Informaţiile sunt valabile numai dacă coincid cu datele înscrise în documentele eliberate de autorităţile contractante. A fost introdus un articol referitor la condiţiile de depunere a declaraţiilor prin intermediul SPV, potrivit căruia depunerea declaraţiilor constă în completarea datelor corespunzătoare campurilor din macheta prezentată de aplicaţia informatică existentă în SPV. Odată cu completarea datelor se poate transmite un fişier cu imaginea documentelor justificative. Pe baza datelor completate şi a fişierului se generează automat declaraţia fiscală. Orice modificare a declaraţiilor fiscale depuse se realizează prin depunerea unei declaraţii rectificative. “Deciziile referitoare la obligaţiile de plată accesorii, certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit, cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscală şi cererea de eliberare a unei adeverinţe de venit vor fi disponibile în cadrul “Serviciului Privat Virtual” începand cu data de 1 iulie 2015”, se precizează într-un comunicat al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice. (Mihai BOICU)