Video!!! "Teroristul pădurii" - Camionul "fantomă" lucrează pentru familia pădurarului
Exploatările abuzive din păduri se fac cu complicitatea statului, iar afacerea este una din care se scot bani mulţi. Ziarul de Vrancea a descoperit că în spatele întregii afaceri cu lemnul transportat cu camionul neînmatriculat de la Gura Caliţei se află un pădurar, angajat al Ocolului Silvic Dumitreşti, cel care are în pază pădurea statului, de unde s-au extras copacii. Poliţia ne-a confirmat ieri că a întocmit dosar penal în cazul camionului filmat pe 19 mai 2015, pe DJ 204 P, fără numere de înmatriculare. Imaginea, specifică mai degrabă unei ţări ca Ucraina, cu tăietori de lemne urcaţi pe botul camionului fără plăcuţe de identificare şi cu încărcătură mult peste cât poate duce, a făcut înconjurul ţării în ultimele două zile, mai ales că filmuleţul a fost publicat şi de portalul de bună guvernare RomaniaCurata.ro, care derulează o campanie naţională împotriva tăierilor abuzive din păduri, pe fondul modificărilor aduse Codului Silvic. După ce autorul filmului a cerut operatoarelor de la "Radarul Pădurilor" ca transportul să fie verificat, reprezentanţii autorităţilor s-au blocat în lipsa unui număr de înmatriculare. Ziarul de Vrancea şi România Curată au pornit pe urmele transportului de material lemnos şi sunt destule indicii că era ilegal şi că tăierile abuzive se fac cu complicitatea instituţiilor statului.
Afacerile pădurarului
Potrivit informaţiilor obţinute de la autorităţi, firma Iulamy SRL din satul Lăsuni, comuna Dumitreşti, a fost înfiinţată în 2008 de pădurarul Iulian Petroiu şi se se află de mai mulţi ani în relaţie contractuală cu Direcţia Silvică Focşani, tăind lemn din pădurile statului. Lemnul încărcat în camionul “fantomă” ar fi fost exploatat în partida cu numărul 681-631 aflată în cantonul unde lucrează pădurarul. Camionul fără numere de înmatriculare transporta 14 m.c. lemn de lucru molid, din exploatarea forestieră aparţinând Iulamy SRL, după cum ne-a confirmat Comisariatul de Regim Silvic şi Cinegetic (CRSC) Focşani. Cu alte cuvinte, pădurarul ştie ce copaci trebuie să taie pentru a aduce profit firmei. Conform datelor din Registrul Comerţului, în acte firma nu mai este pe numele pădurarului pentru că i-a fost cedată, în 2011, integral lui Costel Valentin Serafim, despre care se ştie că îi este văr. Situaţia a fost confirmată parţial chiar de şeful de ocol de la Dumitreşti, Laurenţiu Dumitrache. “Ştiu că firma a aparţinut lui Iulian Petroiu însă, în urmă cu circa doi ani, s-a emis un ordin al Ministerului prin care s-a interzis ca personalul silvic să deţină firme de exploatare în domeniul forestier. Atunci cred că a fost cedată acestei persoane, Costel Serafim, care o reprezintă în relaţiile comerciale cu Direcţia Silvică”, a precizat şeful O.S. Dumitreşti. Iulian Petroiu a fost contactat ieri seară de către reporterii ZdV însă a motivat lipsa semnalului GSM după ce a aflat cu cine stă de vorbă. A promis că va reveni, apoi convorbirea a luat sfârşit. Până la închiderea ediţiei, acesta nu ne-a mai sunat. Despre Costel Valentin Serafim, în vârstă de 29 de ani, domiciliat în Rîmnicu Sărat, administratorul oficial, am aflat că este plecat de mai mulţi ani din ţară. Mai mult, pădurarul este cumnat cu un fost inspector din cadrul Comisariatului de Regim Silvic şi Cinegetic Focşani, instituţie regională care se ocupă de pădurile din şase judeţe ale regiunii. Că firma avea protecţie de la autorităţi se vede şi din atitudinea "toporatorilor" din maşină, care nu s-au sinchisit când au fost filmaţi. Aceştia s-au refugiat pe un drum lateral abia când au aflat că au fost daţi pe mâna poliţiei de cetăţeanul căruia îi pasă de "aurul verde" al ţării.
Poliţia: "Camionul nu este înmatriculat"
În urma verificărilor făcute de poliţie s-a aflat că vehiculul militar nu este înmatriculat. Solicitat să ofere informaţii, subcomisarul Bogdan Toader, purtătorul de cuvânt al IPJ Vrancea, ne-a declarat că, din primele verificări, vehiculul care apare în înregistrare nu este înmatriculat în circulaţie, deci nu putea circula pe drumurile publice. Oamenii legii susţin că, nefiind înmatriculat, vehiculul urmează procedura de înregistrare a căruţelor sau mopedelor, care se declară la primării. Sau nici acolo. "Ce pot să vă spun pentru moment este că s-a întocmit dosar penal pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat. Ancheta, care vizează şi alte aspecte din acest caz, a fost preluată de Biroul pentru Combaterea Delictelor Silvice din cadrul Serviciului de Ordine Publică", ne-a declarat subcomisarul Bogdan Toader, purtătorul de cuvânt al IPJ Vrancea. Potrivit Art. 334 din Noul Cod Penal, punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat sau neînregistrat, potrivit legii, se pedepseşte cu închisoare de la unu la 3 ani sau cu amendă. Conform unor surse judiciare, exista indicii că avizul de însoţire a materialului lemnos era falsificat, iar în locul şoferului care a condus vehiculul era trecut numele unei alte persoane. Există suspiciunea că însuşi pădurarul ar fi fost în maşină. Ca atare, poliţia suspectează că materialul lemnos, care a ajuns în curtea unui particular din localitate, pe fondul urmăririi, a fost sustras cu complicitatea pădurarilor. Oamenii din zonă spun despre pădurar că ar fi "teroristul pădurii" şi cer oamenilor legii să meargă până la capăt cu ancheta. (Silvia VRÎNCEANU, Gabriel SAVA)
"Radarul pădurilor" nu prea e radar
Marţi după amiază, pe 19 mai, un cetăţean cu sprit civic a sunat la "Radarul Pădurilor" cu privire la maşina fără plăcuţe de identificare care circula pe DJ 204 P, chiar în zona drumului rupt de alunecări la Gura Caliţei. Operatoarele au motivat că, dacă nu le este comunicat numărul de înmatriculare, nu pot verifica dacă trasportul de material lemnos este legal sau nu. Bărbatul spune că a încercat să sesizeze şi poliţia, dar nu a obţinut operativitatea dorită. "Radarul pădurilor" este un sistem informatic care permite, cel puţin teoretic, monitorizarea traseului lemnului de la plecarea din pădure şi până devine mobilă sau iese din ţară, în timp real. Legea cere ca toate transporturile de lemn, cu excepţia lemnului "pentru foc", în volum de până la trei metri cubi, transportat cu atelaje, să se facă obligatoriu folosind acest sistem informatic. Din păcate, "Radarul Pădurilor" şi-a arătat limitele în mai multe ocazii, mai ales că "toporatorii" au ajuns să circule inclusiv fără numere de identificare, pentru a nu putea fi verificaţi. Credeți că este singurul transport de acest fel și că autoritățile ar fi mișcat vreun deget dacă înregistrarea video nu ar fi fost făcută publică?
Extras din actele de la Registrul Comerţului
"Subsemnatul Petroiu Iulian, deţinând un număr de 20 părţi sociale, reprezentând 100% capitalul social al societăţii, în temeiul prevederilor Legii nr. 31/1990 şi conform deciziei din data de 28.03.2011 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, nr. 1251/8.04.2011, decid:
Art. 1. Aprobarea primirii în societate, ca asociat unic, a dlui Serafim Costel-Valentin.
Art. 2. Aprobarea retragerii din societate a dlui Petroiu Iulian şi cesionarea celor 20 părţi sociale, pe care le deţine, cu o valoare nominală de 10 lei/parte socială, în valoare totală de 200 lei, reprezentând capital social, către dl Serafim Costel-Valentin, care acceptă oferta făcută şi se obligă să achite contravaloarea părţilor sociale primite.
Art. 3. Dl Serafim Costel-Valentin primeşte părţile sociale cesionate de dl Petroiu Iulian şi declară că a achitat contravaloarea lor."