Economic

Maşinile ecologice nu prea au priză la romani

Ziarul de Vrancea
19 apr 2015 258 vizualizări
APIA: Numărul maşinilor ecologice vandute în Romania a ajuns la 59 de unităţi, în primul trimestru

Numărul maşinilor ecologice vandute în Romania, în primul trimestru al anului 2015, a ajuns la 59 de unităţi, ceea ce reprezintă echivalentul a 0,3% din totalul vanzărilor de autovehicule noi înregistrate in aceeaşi perioadă, arată statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile /APIA/, publicată recent. Conform datelor, în intervalul ianuarie-martie 2015, au fost vandute în Romania 59 de autovehicule ecologice (dintre care unul electric, iar restul hibride), în creştere cu 15,68% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, cand se consemnaseră 51 de unităţi comercializate. La nivel lunar, cele mai multe maşini 'verzi' au fost cumpărate în februarie (22 de unităţi), apoi în martie (20 de unităţi) şi ianuarie (17 exemplare), relevă statistica APIA. În ceea ce priveşte achiziţia de autovehicule prietenoase cu mediul înconjurător, Romania continuă să se claseze pe ultimele locuri în ierarhia europeană şi în care Norvegia, Franţa, Olanda, Marea Britanie şi Germania deţin supremaţia. Reprezentanţii APIA sunt de părere că, pentru stimularea achiziţiei de maşini ecologice, este nevoie de acordarea din Fondul pentru Mediu a unor bonusuri semnificative pentru cumpărători (minimum 4.000 — 5.000 de euro) prin Timbrul de mediu, dar şi alte facilităţi, precum: parcare gratuită pe domeniul public şi scutiri la taxa de drum (rovinietă) sau pe impozitul anual, timp de trei ani. Pe de altă parte, companiile ar trebui să-şi deducă o serie de cheltuieli dacă realizează/instalează prize electrice la propriile sedii şi acordă în mod gratuit încărcarea vehiculelor electrice ale angajaţilor lor, consideră oficialii APIA. O nouă sesiune a Programului 'Rabla' a demarat în acest an, pe 1 aprilie, cu etapa de depunere şi validare a dosarelor producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor, urmand ca programul destinat persoanelor fizice să demareze imediat după finalizarea procedurilor de validare a agenţilor economici. În cadrul ediţiei 2015, valoarea eco-bonusului este de 750 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, în regim de funcţionare mixt, potrivit menţiunilor înscrise în certificatul de conformitate al autovehiculului nou. La achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid convenţionale) se va acorda un eco-bonus în valoare de 1.500 lei, iar pentru cumpărarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in) se va acorda un eco-bonus în valoare de 2.500 lei. Totodată, se menţine posibilitatea cumulării a maxim două eco-bonusuri. În acest an, bugetul alocat Programului 'Rabla' va fi de 200 milioane lei, în creştere cu 33% faţă de anul anterior, iar totalul voucherelor va fi de 25.000, dintre care 20.000 pentru persoane fizice.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.