Economic

Magazinele din mall-urile din provincie vand la jumătate faţă de capitală

Ziarul de Vrancea
24 mar 2015 933 vizualizări
Retailerii vand în mall-urile din Bucureşti de 2.320 euro/mp/an, dublu faţă de provincie

Cifra de afaceri a centrelor comerciale din Bucureşti este de 2.320 euro pe metru pătrat pe an, dublul valorii înregistrată din mallurile din afara Capitalei, aceeaşi diferenţă fiind consemnată şi în ceea ce priveşte nivelul chiriilor, 29 euro/mp/lună faţă de 13 euro/mp/lună, potrivit unui studiu În ceea ce priveşte centrele comerciale din ţară, vanzările se ridică la 1.230 de euro/mp/an, în timp ce parcurile de retail din ţară vand de 1.120 de euro pe metru pătrat pe an, iar chiriile sunt de 10,65 euro pe metru pătrat pe lună. "Dacă baza de cercetare a performanţelor centrelor comerciale din afara Bucureştiului era mai mare şi luam în calcul mai multe centre dominante, diferenţele faţă de Bucureşti ar fi fost mai mici. Estimăm că valorile medii ale cifrei de afaceri din provincie sunt în realitate mai mari cu 10-15%, adică ajung la 1.420-1.450 euro pe metru pătrat pe an. Chiriile se încadrează în aceeaşi marjă", a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, Laura Bencze, head of research CBRE. Ea a explicat că difenţele dintre Bucureşti şi celelalte oraşe se datorează în primul rand venitului mediu care în Capitală era în 2013, de 512 euro pe lună comparativ cu 310 euro pe lună în afară, adică cu 30% mai mare. De asemenea, diferenţele sunt date şi de rata şomajului (2% în Bucureşti versus 5,3% în afara Capitalei). La realizarea studiului au fost luate în calcul datele furnizate de 11 centre comerciale şi parcuri de retail, totalizand 492.000 metri pătraţi, respectiv 17% din stocul total. Chiria spaţiilor de retail din Romania variază de la 63 de euro în Bucureşti pentru unităţi de 1-50 euro pe metru pătrat la 20 de euro pentru unităţi de 501-1.000 euro pe metru pătrat, în timp ce în afara Capitalei chiriile coboară la 8,3 euro pe metru pătrat pe lună pentru spaţii de 1.001-2.000 euro în parcurile de retail. "Cu mici excepţii cele mai mari chirii se înregistrează în centrele comerciale din Bucureşti, urmate, în ordine, de centrele comerciale şi parcurile de retail din afara Capitalei. În funcţie de profilul retailerilor, cele mai mari chirii se înregistrează pentru retailerii de confort (parfumerii, tutun, bijuterii, pet shop, florării), de cei de servicii şi cei de mancare. Aceste categorii ocupă în general spaţii reduse, de sub 100 de metri pătraţi", se explicat Bencze. În ceea ce priveşte nivelul vanzărilor pe categorii de retaileri, Bucureştiul produce cele mai mari vanzări şi cele mai bune performanţe pentru toate tipurile de chiriaşi sau de suprafaţă. "În timp ce în Bucureşti nu este nimic ieşit din comun dacă se înregistrează venituri de peste 10.000 de euro/mp/an pentru o multitudine de chiriaşi (special mancare şi confort), venituri de 6.000 de euro/mp/an în provincie sunt foarte rare", se precizează în raport. CBRE a calculat, de asemenea, o rată de sustenabilitate, care arată gradul de confort al chiriaşului în centrul comercial şi calculată ca raport între suma chiriei, costurilor cu întreţinerea şi cheltuielilor de marketing, şi cifra de afaceri obţinută în aceeaşi perioadă.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.