Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Licitaţii de 66,5 milioane lei pentru sistemul 112

Ziarul de Vrancea
18 feb 2015 467 vizualizări
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a lansat două licitaţii, în valoare cumulată de 66,5 milioane de lei, pentru extinderea sistemului naţional pentru apeluri de urgenţă 112 şi creşterea nivelului de cooperare între instituţiile publice centrale şi locale prin servicii de comunicaţii.

Cu o valoare estimată la 57,7 milioane de lei (TVA inclusă), prima licitaţie are ca obiect furnizarea de echipamente IT&C, inclusiv instalarea, configurarea şi punerea în funcţiune a acestora, precum şi dezvoltarea şi instalarea de aplicaţii software în vederea punerii în practică a proiectului "Extinderea infrastructurii informatice a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) pana la nivelul resurselor mobile ale agenţiilor de intervenţie Ambulanţă şi SMURD şi al Unităţilor de Primiri Urgenţe". Ofertele vor fi deschise în data de 2 aprilie, conform anunţului de participare. STS a stabilit durata contractului la 6 luni, iar finanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat şi din fonduri externe nerambursabile. A doua licitaţie vizează achiziţionarea de echipamente IT&C necesare creşterii nivelului de cooperare între instituţiile publice centrale şi locale prin servicii de comunicaţii audio-video cu facilităţi extinse, contractul fiind estimat la 8,8 milioane de lei, cu TVA. "Contractul are ca obiect furnizarea de echipamente IT&C (echipamente de videoconferinţă şi de comunicaţii), inclusiv configurarea şi punerea în funcţiune a acestora, precum şi prestarea de servicii de pregătire profesională a personalului autorităţii contractante care va asigura operarea şi mentenanţa echipamentelor achiziţionate în cadrul proiectului, denumit «Creşterea nivelului de cooperare între instituţiile publice centrale şi locale prin servicii de comunicaţii audio-video cu facilităţi extinse»", se arată în anunţul de participare publicat pe www.e-licitatie.ro.

Noi reguli de impozitare a firmelor europene

Societăţile europene trebuie să fie impozitate în locul în care îşi desfăşoară activităţile economice generatoare de profit pentru a nu se mai putea sustrage de la plata contribuţiei, a decis, miercuri, Colegiul comisarilor, în prima dezbatere privind combaterea evaziunii fiscale în UE. Colegiul comisarilor a organizat, miercuri, o primă dezbatere privind acţiunile cheie în vederea combaterii evaziunii fiscale şi a planificării fiscale agresive, aceste două subiecte reprezentand "o prioritate politică majoră" a Comisiei conduse de Jean-Claude Juncker. Potrivit unui comunicat al CE, comisarii au convenit că un obiectiv esenţial este ca "societăţile să fie impozitate în locul în care îşi desfăşoară activităţile economice generatoare de profit şi să nu se poată sustrage de la plata contribuţiei care le revine prin planificare fiscală agresivă". "O Europă prosperă are nevoie de sisteme fiscale echitabile, transparente şi previzibile pentru ca întreprinderile să investească, iar consumatorii să-şi recaştige încrederea. (...) Dorim să instaurăm o transparenţă fiscală sporită şi să asigurăm o concurenţă fiscală mai echitabilă, atat în cadrul UE, cat şi la nivel mondial. Nu este acceptabil ca autorităţile fiscale să fie nevoite să se bazeze pe scurgeri de informaţii pentru a aplica normele fiscale", a declarat vicepreşedintele Valdis Dombrovskis, responsabil pentru moneda euro şi dialog social. Pierre Moscovici, comisarul pentru Afaceri economice şi financiare, impozitare şi vamă, a subliniat că a venit momentul "unei noi ere de deschidere între administraţiile fiscale, de solidaritate între guverne pentru a asigura o impozitare echitabilă pentru toţi". În urma dezbaterii, Colegiul comisarilor a decis să prezinte în luna martie un pachet privind transparenţa fiscală. Tot luna viitoare, Comisia Europeană va prezenta o propunere legislativă pentru extinderea schimbului automat de informaţii privind deciziile fiscale.

Patronatele acuză statul că întarzie aplicarea voucherelor de vacanţă
 
Patronatele acuză autorităţile din turism că nu emit încă vouchere de vacanţă, deşi ar fi trebuit să o facă, potrivit legii, de la 1 ianuarie, afectand astfel circulaţia turistică, iar şefa ANT, Simona Man, le transmite că sunt probleme birocratice care se vor rezolva pană pe 10 martie. "Patronatele din turism sunt nemulţumite de modul în care Simona Man, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), gestionează problema voucherelor de turism. Nu înţelegem de ce o lege care trebuia aplicată de la 1 ianuarie şi care prevedea emitearea de către ANT a acestor vouchere nu se aplică", a declarat Alin Burcea, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi proprietarul Paralela 45, una dintre cele mai mari agenţii de turism din Romania. El afirmă că ANT şi-a asumat emiterea voucherelor începand cu 1 ianuarie şi publicarea normelor metodologice pentru folosirea acestora, însă nu a realizat niciunul dintre obiective. Dragoş Răducan, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) a arătat că în iunie anul trecut legea tichetelor de vacanţă a fost modificată, iar acestea au fost transformate în vouchere de vacanţă, care ar fi urmat să fie emise electronic de către ANT de la 1 iulie 2014. Din acel moment, a fost interzisă emiterea de tichete de vacanţă sau acordarea de prime, statul intenţionand să stimuleze acordarea de vouchere. La solicitarea sindicatelor, spune Răducan, atat interdicţia, cat şi emiterea de vouchere au fost amanate pentru 1 ianuarie 2015. După această dată, statul permite ca atat firmele private, cat şi instituţiile publice, regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale să acorde angajaţilor vouchere de vacanţă în valoare de maximum 6 salarii brute minime pe economie, cu care pot fi cumpărate pachete de servicii în unităţi de turism autorizate din ţară. "Cu toate acestea, alegerile din noiembrie, schimbarea structurii ministerului de care aparţine turismul şi modificările de la conducerea ANT, au dus la trecerea în plan secundar a problemei voucherelor de vacanţă, rezultatul fiind că de la 1 ianuarie ANT nu a emis aceste vouchere, ceea ce a provocat un blocaj în piaţă. Sunt societăţi comerciale şi instituţii publice care au dreptul, pot şi vor să-şi recompenseze angajaţii cu vouchere de vacanţă, dar nu are cine să le emită", a afirmat reprezentantul FPTR.

Sectorul industrial a intrat în zodia reducerilor

Sectorul industrial din Romania, care include activităţile de prelucrare a materiei prime, minerit, energie şi apă şi salubritate, a înregistrat scăderi în prima lună a anului, 35% dintre firme raportand reduceri ale producţiei, conform Barometrului Industriei, realizat de IRSOP Market Research. Analiza se bazează pe 11 indicatori cheie, printre care producţia totală, volumul comenzilor noi, volumul stocurilor, numărul de angajaţi, costurile de producţie, cheltuielile de capital şi exporturile. Sectorul industrial a continuat să scadă la începutul anului 2015, la majoritatea indicatorilor analizaţi de Barometrul Industriei din Romania, realizat în colaborare cu Facultatea de Management din cadrul şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA). În luna ianuarie, 35% din companii au înregistrat o scădere a producţiei, în timp ce 24% au raportat creşteri comparativ cu luna precedentă, iar 38% din companii au raportat un declin al numărului de comenzi noi. Costurile de producţie au crescut pentru 36% dintre companii, în timp ce doar 12% dintre firme au simţit o scădere din acest punct de vedere.

Vanzările Coca-Cola sunt în scădere

Volumul vanzărilor Coca-Cola în Romania a scăzut cu 6% anul trecut, de la 148,5 milioane de navete în 2013 la 139,2 milioane de navete, pe fondul unei competitivităţi crescute pe piaţă şi a evoluţiei negative a vanzărilor de băuturi carbogazoase sub brandul Coca-Cola, a anunţat ieri compania. Unitatea de măsură luată în considerare de Coca-Cola, naveta, reprezintă 5,678 de litri sau 24 de doze de băutură răcoritoare. "Evoluţia vanzărilor în Romania, ca volum, s-a menţinut pe trend negativ şi a înregistrat un declin de peste 5% în trimestrul al patrulea. În consecinţă, la nivelul întregului an, volumele vandute au scăzut cu circa 5%", se arată într-un raport al grupului Coca-Cola HBC. Acesta este al doilea an consecutiv în care vanzările Coca-Cola HBC scad în Romania, după ce, în 2013, volumele vandute au coborat cu 9%. "Într-un mediu foarte competitiv, volumul de băuturi carbogazoase vandute în 2014 a scăzut cu 7%, întrucat avansul Sprite şi Coca-Cola Zero nu a compensat în totalitate evoluţia negativă a brandului Coca-Cola. Vanzările de sucuri naturale au crescut, datorită avansului Cappy Pulpy", se arată în raport.

Firmele pot participa la programul Rabla
 
Operatorii economici vor putea beneficia de schema de ajutor de minimis şi în cadrul “Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional” pentru acest an, în limita plafonului de 37,5 milioane lei, din fonduri nerambursabile provenite din Fondul pentru mediu. Plafonul a fost aprobat miercuri de Guvern. Executivul estimează, pentru acest an, alocarea, din bugetul anual al Fondului pentru Mediu, a 200 de milioane de lei pentru întregul "Program de stimulare a înnoirii parcului auto naţional", iar firmele vor putea lua parte la program conform plafonului stabilit.










În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.