Record istoric: Vanzările Dacia au ajuns la 511.000 maşini
Vanzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.893 de unităţi, în timp ce în Romania livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%. "2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vandut peste 500.000 de unităţi. Dacia intră astfel, într-un grup foarte restrans al constructorilor care comercializează 500.000 de maşini pe an. Trecem peste jumătate de milion de maşini vandute, fiind printe cei mai dinamici din Europa. Este o sursă de mandrie importantă. Trandul angajat de Dacia este pozitiv, cu o creştere 19%, avans important faţă de 2013. Remarcăm creştere în multe ţări, inclusiv în Romania", a declarat luni, într-o conferinţă de presă, Jan Ptacek, director comercial Dacia. Reprezentantul costructorului auto nu a menţionat cate automobile Dacia au fost vandute din producţia uzinei de la Mioveni şi cate au provenit de la fabrica din Tanger (Maroc). La Mioveni sunt fabricate modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Renault Symbol. În Maroc sunt produse modelele Sandero, Sandero Stepway, Dacia Dokker, şi Lodgy. Cel mai vandut model a fost Sandero, cu 169.000 de unităţi, din care 80% în Europa Occidentală, iar din acesta vanzările de Sandero Stepway au o pondere de peste 50%. Pe locul 2 ca vanzări se află Duster, cu 160.318 unităţi vandute, lideri fiind pieţele din Romania, Franţa şi Spania. Dacia a vandut, de asemenea, 100.000 de modele Logan, cel mai multe în Romania, dar şi alte ţări din Europa de Est. Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din maşinile vandute de Dacia în 2014 fiind înmatriculate în ţările Vechiului Continent. Marca romanească a caştigat anul trecut 0,4 puncte procentuale, ajungand să deţină 2,5% din piaţa regiunii. Cu aproape 106.000 de unităţi, Franţa este prima destinaţie de export a Dacia. Cota sa de piaţă se ridică la 4,88%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vandute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Această performanţă este susţinută de succesul modelelor Duster şi Sandero (acesta din urmă fiind al treilea model cel mai cumpărat de clienţii particulari din Franţa). Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu puţin peste 50 000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 1,55%. Aflată pe poziţia a treia, Spania a atras aproape 46.000 de unităţi, ceea ce înseamnă o cotă de piaţă de 4,7%, cel mai bun rezultat de cand Dacia este comercializată în această ţară. Sandero este modelul cel mai vandut către clienţii particulari din Spania. Italia se situează pe locul al patrulea, cu ceva mai puţin de 40.000 de maşini vandute şi o cotă de piaţă de 2,7%, în timp ce Algeria, Turcia şi Maroc au înregistrat, fiecare, vanzări de peste 30.000 de unităţi. În Marea Britanie, Dacia a vandut anul trecut aproape 24 000 de unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul exporturilor mărcii.