Economic

Avem cea mai mare creştere a înmatriculărilor din Europa

Ziarul de Vrancea
16 ian 2015 684 vizualizări
în Romania, înmatriculările de automobile noi au avansat la 70.172 de unităţi în 2014 comparativ cu 57.710 unităţi în 2013

Romania a înregistrat a patra mare creştere a înmatriculărilor de autoturisme personale noi din UE, de 21,6% anul trecut, pe o piaţă europeană în urcare pentru prima oară din 2007, iar Dacia a avut cel mai important avans dintre mărcile cu volum ridicat de vanzări, de 23,9%, la 359.141 de unităţi. În Romania, înmatriculările de automobile noi au avansat la 70.172 de unităţi în 2014 comparativ cu 57.710 unităţi în 2013. Portugalia a consemnat cea mai mare creştere a pieţei auto din UE anul trecut, de 34,8%, la 142.827 de maşini, fiind urmată de Irlanda, cu o urcare de 29,6% a vanzărilor, la 96.344 unităţi, şi de Croaţia, cu un avans de 22,3% al înmatriculărilor de automobile noi, la 33.997 unităţi, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Creşteri similare celei din Romania au înregistrat pieţele auto din Grecia, cu 21,3%, la 71.218 unităţi, şi Ungaria, cu 20,2%, la 67.476 unităţi. La nivelul Uniunii Europene (UE), vanzările de maşini noi au înregistrat un avans de 5,7% anul trecut în comparaţie cu 2013, la 12,5 milioane de unităţi, consemnand primul avans din 2007 pană în prezent, după şase ani de scăderi, pe fondul creşterii marilor pieţe din Europa. Astfel, piaţa auto s-a extins în Spania cu 18,1%, în Marea Britanie cu 9,3%, în Ialia cu 4,2%, în timp ce piaţa auto din Franţa a rămas stabilă, cu o urcare cu 0,3%. Cea mai mare piaţă auto din UE, cea din Germania, a avansat cu 2,9%, la 3,03 milioane de unităţi. În ceea ce priveşte vanzările Dacia, acestea au crescut cel mai mult dintre mărcile cu volum ridicat de vanzări anul trecut, la 359.141 unităţi, comparativ cu 289.795 unităţi în 2013. Avansul mărcii romaneşti a fost depăşit de Jeep, care a înregistrat înmatriculări în urcare cu 70,6%, la 37.890 maşini, Mitsubishi, cu 93.480 de autoturisme comercializate, în creştere cu 30,5%, şi Lexus, cu 29.471 unităţi vandute, în urcare cu 30,1%. Cota de piaţă a Dacia se situează la 2,9% în UE, la finalul lunii anului trecut, în urcare de la 2,4% în 2013. Grupul francez Renault, care deţine marca Dacia, a înregistrat cel mai mare avans al vanzărilor dintre producătorii importanţi din Europa, de 13,3% în 2014, la 1,22 milioane de maşini. Renault este al treilea mare producător auto din Europa, cu o cotă de piaţă de 9,7% la finalul lunii decembrie. Cel mai mare producător auto european, grupul german Volkswagen, a raportat o creştere de 7,2%, la 3,18 milioane de maşini, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroen, plasat pe poziţia a doua, au urcat cu 3,7%, la 1,35 milioane de unităţi. În luna decembrie a anului trecut, în Romania au fost înmatriculate 5.595 de autoturisme noi, în creştere cu 0,5% comparativ cu aceeaşi lună din 2013, cand au fost vandute 5.569 de unităţi.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.