MOZAIC STIRI ECONOMICE: Volkswagen va produce două tipuri de automobile exclusiv pentru India
Cota de piaţă a Volksvagen în India a scăzut la aproximativ 2% în acest an faţă de 4% în 2011. Pentru a opri acest declin, constructorul auto german încearcă să atragă şoferii din India cu modele ieftine, la fel ca şi competitorii săi, General Motors şi Toyota. În acest sens, VW vrea să lanseze un automobil compact, cu o lungime de sub patru metri, exclusiv pentru India, ca parte a unui plan de investiţii în valoare de 243 de milioane de dolari pentru următorii şase ani. "Este un automobil nou, la care lucrăm cu prioritate. Va fi o maşină diferită, cu propriul nume. Nu va fi un Polo sau un Vento", a spus Mayer, directorul diviziei de autoturisme din India al VW.
El a precizat că, în acelaşi timp, producătorul german lucrează şi la dezvoltarea unui model sport special conceput pentru piaţa indiană.
Totuşi, Mayer a declarat că Volkswagen nu va intra în competiţie pe segmentul maşinilor foarte ieftine, care este, de altfel, cel mai popular în India. "Acesta este un segment unde nu vrem şi nu suntem capabili să intrăm. Ideea ca VW să intre pe un segment de preţ foarte, foarte redus prin compromiterea valorilor sale de bază - calitatea şi siguranţa - nu este una bună", a explicat el.
VW este liderul pieţei auto din China, cea mai mare la nivel mondial, după volumul vânzărilor. În schimb, în ceea ce priveşte alte economii emergente, producătorul german înregistrează rezultate mai slabe.
Statele G20 vor să-şi crească PIB-ul cu 2,1% până în 2018
Statele G20, cele mai mare economii ale lumii, au ajuns la un acord pentru a-şi creşte produsul intern brut colectiv cu 2,1% până în 2018, prin sprijinirea comerţului, şi au atras atenţia asupra necesităţii revenirii economiei globale pentru crearea de locuri de muncă. Liderii celor mai importante economii mondiale au identificat creşterea pieţelor financiare, tensiunile geopolitice şi cererea slabă drept riscuri ce pot frâna revenirea economiei. "Revenirea economică la nivel global este slabă, neuniformă şi nu asigură locurile de muncă necesare. Ne angajăm că lucrăm ca parteneri pentru a sprijini creşterea, pentru a întări rezistenţa economică şi instituţiile globale", se arată în comunicatul emis la finalul întâlnirii din Australia.
Grupul a convenit asupra necesităţii sprijinirii comerţului prin scăderea costurilor, optimizarea procedurilor vamale şi reducerea reglemetărilor.
"Comerţul este o componentă importantă a agendei politicilor globale şi câştigurile ar putea fi imense prin continuarea integrării comerţului. În mod similiar, G20 a făcut un progres lăudabil în domenii ca reglementările financiare şi taxele la nivel internaţional", a declarat Christine Lagarde, şeful Fondului Monetar Internaţional (FMI).
Reforma FMI prin care instituţia doreşte să acorde o reprezentare echitabilă economiilor emergente în cadrul G20 rămâne o prioritate, iar liderii sunt "dezamăgiţi" de întârzierile apărute în implementarea schimbărilor convenite în 2010, potrivit comunicatului. În luna octombrie, FMI a redus prognoza de creştere a economiei mondiale la 3,8% pentru anul viitor.
Românii caută deja oferte turistice pentru vara anului viitor
Peste 85% dintre românii care au mers la Târgul Naţional de Turism al României, desfăşurat la complexul Romexpo din Bucureşti în perioada 13-16 noiembrie, au căutat oferte cu reducere pentru vara anului viitor, atât în ţară, cât şi în străinătate. "Peste 85% dintre românii care au venit la târg caută oferte pentru vara anului viitor. Agenţiile ştiu acest lucru şi astfel peste 80% din oferte lor sunt pachete pentru la vară. Târgurile din luna noiembrie anunţă sezonul următor. Aşa se întâmplă şi în străinătate: târgurile de la sfârşitul anului anunţă ofertele pentru vara anului următor", a declarat Marius Usturoiu, proprietarul Mareea, una dintre cele mai mari agenţii de turism din România. Românii sunt interesaţi de pachete pentru litoral atât în ţară, cât şi în străinătate. Potrivit agenţiei, vizitatorii târgului caută oferte pentru la vară pe litoralul românesc, dar şi pentru insulele greceşti, litoralul turcesc, cel spaniol şi cel bulgăresc. "Cei care vin la târg sunt dispuşi să plătească 600-1.000 de euro pentru o vacanţă de vară în străinătate. Pentru România, cele mai solicitate sunt pachetele all inclusive, iar bugetul dedicat este de 500 de euro. Se caută vacanţe în vârf de sezon, în iulie şi august. La târg nu vin vânătorii de vacanţe foarte ieftine, în capetele de sezon. Cei care vin la târg vor vacanţe reduse, dar în vârf de sezon. Clienţii au un plan, un buget şi ştiu deja destinaţia în care urmează să plece şi vin la târg doar pentru reduceri. Nu iau decizia la târg", a mai spus Usturoiu.
Pachetele de vacanţă scoase la vânzare au avut reduceri de până la 40%.