Economic

Cum transmit primăriile la Finanţe impozitele notarilor şi avocaţilor

Mihai Boicu
27 oct 2014 664 vizualizări
Primăriile trebuie să prea Finanţelor situaţia cu sumele încasate în baza art. 19, din Legea nr. 146/1997, privind taxele de timbru

Printr-un ordin comun al ministrului Finanţelor Publice şi ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice s-a aprobat procedura de predare - primire a informaţiilor de către unitatea administrativ teritorială beneficiară a sumelor încasate în contul 21.03.02.17 “Impozit pe onorariul avocaţilor şi notarilor publici” către organul fiscal competent în administrarea contribuabililor din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Obiectul acestei proceduri îl prezintă predarea informaţiilor de către unitatea administrativ – teritorială beneficiară a sumelor încasate în baza art. 19 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, în vigoare în perioada 16 iulie 2009 – 15 februarie 2013 şi primirea acestora de către organele fiscale din subordinea ANAF în evidenţele cărora sunt înregistrate obligaţiile fiscale datorate la bugetul de stat de avocaţi, notari publici şi executori judecătoreşti pentru venitul din activitatea independentă respectivă, care au efecutat plăţi în contul de venituri al bugetului local. Potrivit ordinului comun al ministrului Finanţelor şi cel al Dezvoltării, unitatea administrativ teritorială întocmeşte şi comunică organului fiscal din subordinea ANAF, în termen de 30 de zile lucrătoare de la aprobarea prezentei proceduri, situaţia contribuabililor care au efectuat plăţi în contul 21.03.12.19, pentru fiecare contribuabil. Cu sumele comunicat, organul fiscal ANAF stinge obligaţiile fiscale datorate de contribuabil pentru venitul din activitatea independentă respectivă la bugetul de stat, pentru perioada fiscală corespunzătoare. Dacă de la momentul plăţii şi până la data limită de transmitere a situaţiei, contribuabilul şi-a mutat domiciliul fiscal în raza alte unităţi administrativ teritoriale decât cea care a încasat sumele, situaţia va fi transmită organului fiscal ANAF în a cărui rază îşi are domiciliul fiscal contribuabilul. “Dacă unitatea administrativ teritorială nu are cunoştinţă de mutarea domiciliului fiscal al contribuabilului, situaţia va fi transmisă organului fiscal ANAF care administra contribuabilul la data efectuării plăţii, care va transmite, ulterior, situaţia, la organul fiscal ANAF de domiciliu”, se arată într-un comunicat de presă al Finanţelor. Predarea – primirea situaţiilor se face prin transfer electronic, fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la disntanţă. (Mihai BOICU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.