Cum transmit primăriile la Finanţe impozitele notarilor şi avocaţilor
Printr-un ordin comun al ministrului Finanţelor Publice şi ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice s-a aprobat procedura de predare - primire a informaţiilor de către unitatea administrativ teritorială beneficiară a sumelor încasate în contul 21.03.02.17 “Impozit pe onorariul avocaţilor şi notarilor publici” către organul fiscal competent în administrarea contribuabililor din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Obiectul acestei proceduri îl prezintă predarea informaţiilor de către unitatea administrativ – teritorială beneficiară a sumelor încasate în baza art. 19 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, în vigoare în perioada 16 iulie 2009 – 15 februarie 2013 şi primirea acestora de către organele fiscale din subordinea ANAF în evidenţele cărora sunt înregistrate obligaţiile fiscale datorate la bugetul de stat de avocaţi, notari publici şi executori judecătoreşti pentru venitul din activitatea independentă respectivă, care au efecutat plăţi în contul de venituri al bugetului local. Potrivit ordinului comun al ministrului Finanţelor şi cel al Dezvoltării, unitatea administrativ teritorială întocmeşte şi comunică organului fiscal din subordinea ANAF, în termen de 30 de zile lucrătoare de la aprobarea prezentei proceduri, situaţia contribuabililor care au efectuat plăţi în contul 21.03.12.19, pentru fiecare contribuabil. Cu sumele comunicat, organul fiscal ANAF stinge obligaţiile fiscale datorate de contribuabil pentru venitul din activitatea independentă respectivă la bugetul de stat, pentru perioada fiscală corespunzătoare. Dacă de la momentul plăţii şi până la data limită de transmitere a situaţiei, contribuabilul şi-a mutat domiciliul fiscal în raza alte unităţi administrativ teritoriale decât cea care a încasat sumele, situaţia va fi transmită organului fiscal ANAF în a cărui rază îşi are domiciliul fiscal contribuabilul. “Dacă unitatea administrativ teritorială nu are cunoştinţă de mutarea domiciliului fiscal al contribuabilului, situaţia va fi transmisă organului fiscal ANAF care administra contribuabilul la data efectuării plăţii, care va transmite, ulterior, situaţia, la organul fiscal ANAF de domiciliu”, se arată într-un comunicat de presă al Finanţelor. Predarea – primirea situaţiilor se face prin transfer electronic, fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la disntanţă. (Mihai BOICU)