Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Numărul tranzacţiilor imobiliare a urcat cu 5%

Ziarul de Vrancea
23 sep 2014 469 vizualizări
Numărul tranzacţiilor imobiliare a crescut cu 5% în primele şapte luni, la circa 400.000, faţă de 381.393 în perioada similară a anului trecut, cele mai multe imobile fiind tranzacţionate în Bucureşti şi Ilfov, potrivit datelor Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI).

În luna iulie au fost tranzacţionate 66.300 de imobile în toată ţara, cu aproximativ 3.300 mai mult faţă de luna precedentă, însă comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, numărul tranzacţiilor a scăzut cu aproape 8.000. Cele mai multe tranzacţii imobiliare au fost înregistrate în perioada ianuarie-iulie 2014 în Bucureşti - 36.055, Ilfov - 28.072 şi Timiş - 25.765. La polul opus, judeţele în care s-au vandut cele mai puţine imobile în primele şapte luni ale anului sunt Teleorman - 3.607, Bistriţa-Năsăud - 4.062 şi Covasna - 4.680. În iulie 2014, cele mai multe tranzacţii imobiliare au fost încheiate în Bucureşti - 6.279, Ilfov – 5.088 şi Constanţa – 3190. Numărul ipotecilor şi al privilegiilor înscrise în cartea funciară la nivel naţional în iulie 2014 a fost de 13.744, în uşoară creştere atat faţă de luna precedentă (13.026), cat şi faţă de luna iulie a anului trecut (12.823). În perioada ianuarie-iulie 2014, s-au înregistrat, la nivel naţional, aproximativ 3,4 milioane de operaţiuni de cadastru şi publicitate imobiliară, în creştere cu aproape 500.000 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Cele mai multe operaţiuni de cadastru şi publicitate imobiliară au fost înregistrate în perioada ianuarie-iulie 2014 în Bucureşti - 208.364, Timiş - 175.514 şi Cluj - 161.329. Cele mai puţine operaţiuni de cadastru şi publicitate imobiliară s- au înregistrat în primele şapte luni ale anului în Buzău - 34.028, Valcea - 34.452 şi Sălaj - 34.790.

Rata pirateriei software pentru PC-uri în Romania s-a redus cu 62%

Rata pirateriei software pentru PC-uri în Romania a scăzut în 2013 la 62%, de la 63% în 2011, pe fodul acţiunilor de combatere a acestui fenomen, fără de care acest indicator ar fi crescut cu 2 pană la 4 puncte procentuale în perioada amintită, potrivit unui studiu IDC. "IDC consideră că modificarea dinamică a pieţei PC-urilor din Romania, şi anume creşterea ponderii PC-urilor aduse şi instalate de către consumatori, a condus la o situaţie de piaţă în care, în absenţa unor eforturi eficiente anti-piraterie, rata pirateriei la nivel de ţară ar fi crescut de fapt cu 2 pană la 4 puncte procentuale între 2011 şi 2013", se arată într-un studiu IDC prezentat, marţi, de Business Software Alliance (BSA) într-o conferinţă de presă. Un alt studiu IDC prezentat de BSA arată legătura dintre software-ul nelicenţiat sau contrafăcut şi malware. Astfel, în Romania, la o rata a utilizării de software nelicenţiat de 62%, rata la care malware-ul este găsit pe PC-uri se situa la 30,79% la finele anului trecut, comparativ cu 27,5% în septembrie 2013. La nivel mondial, la o rată de utilizare de software nelincenţiat de 43%, ponderea PC-urilor cu malware a atins 21,58% la finele anuli 2014, în creştere cu 1,3 puncte procentuale faţă de septembrie 2013. IDC a estimat la 19 miliarde de dolari valoarea ce ar putea fi cheltuită în acest an de companii numai în Europa Centrală şi de Est pentru a înlătura consecinţele malware-ului grefat pe software piratat, respectiv pentru identificarea, repararea şi recuperarea datelor, în vreme ce scurgerile neautorizate de date de business şi confidenţiale ar putea costa companiile din aceeaşi regiune 39 miliarde de dolari. Pe de altă parte, riscurile de securitate la care se expun companiile sunt strans legate de gradul de informare a angajaţilor privind utilizarea de software licenţiat, dar şi de existenţa unor politici formale în acest sens.

Poşta transferă bani din străinătate la domiciliul destinatarului

Poşta Romană a lansat, recent, un serviciu care permite transferul de bani din străinătate în ţară direct la domiciliul destinatarului, la tarife începand de la 10 lei pentru sume de pană la 200 lei, la care se adaugă un comision PrioriPay de 0,5 euro. Pentru sume cuprinse între 201 şi 500 lei, tariful creşte la 15 lei plus comisionul PrioriPay de 0,5 euro. În cazul sumelor de pană la 1.000 lei, tariful urcă la 20 lei, la care se adaugă comisionul de 0,5 euro. Pentru transferuri de peste 1.000 lei, Poşta va percepe un tarif de 20 lei plus 1% din suma de expediată, la care se adaugă comisionul de 0,5 euro. Pentru a utiliza noul serviciu, denumit "Bani Direct Acasă", expeditorul îşi va deschide, gratuit, un cont în cadrul platformei PrioriPay, pe care îl va alimenta printr-un card bancar cu suma necesară transferului. Pasul doi este accesarea secţiunii dedicate serviciului "Bani Direct Acasă", unde clientul va completa datele destinatarului.  Poşta va prelua datele transferului şi va înmana banii prin intermediul poştaşului.

Cel mai bogat chinez are o avere de 25 miliarde de dolari

Jack Ma, fondatorul grupului chinez de comerţ electronic Alibaba, a devenit cel mai bogat om din China, în urma listării companiei pe bursa din New York, averea sa fiind estimată la 25 de miliarde de dolari, informează AFP. Alibaba a obţinut o sumă record de 25 de miliarde de dolari la listarea pe bursa din New York, compania ajungand la o valoare de piaţă de peste 200 de miliarde de dolari. Presa din China a prezentat succesul spectaculos al lui Ma, care a pus bazele gigantului Alibaba în urmă cu 15 ani, cu 60.000 de dolari. Ma a lucrat ca profesor de limba engleză şi provine dintr-o familie săracă, în care tatăl nu caştiga mai mult de 40 de dolari pe lună. Jack Ma a trecut în fruntea clasamentului celor mai bogaţi oameni din China, după ce l-a întrecut pe deţinătorul grupului de centre comerciale şi cinematografe Wanda, Wang Jianlin, a cărui avere este evaluată la 24,2 miliarde de dolari. De altfel, fondatorul Alibaba ocupă locul 24 în clasamentele celor mai bogaţi oameni din lume întocmite de Forbes şi Bloomberg, potrivit AFP.

Facebook lansează o nouă platformă de publicitate

Facebook va lansa o nouă platformă de publicitate online săptămana viitoare, menită să îi ajute pe oamenii din domeniul publicităţii să identifice mai uşor comportamentul consumatorilor la interacţiunea cu reclamele din mediul online, potrivit unor surse citate de The Wall Street Journal. Produsul, care va fi prezentat sub numele "Atlas", este o versiune modificată a Atlas Advertiser Suite, pe care Facebook l-a cumpărat în 2013 de la Microsoft. Atlas a fost creat cu scopul de a-i ajuta pe jucătorii de pe piaţa publicităţii să identifice utilizatorii Facebook care au văzut reclamele apărute pe reţeaua de socializare sau pe alte site-uri partenere. De asemenea, produsul ar urma să îi ajute pe vanzătorii de publicitate să stabilească numărul de utilizatori care şi-au schimbat comportamentul de consum în urma interacţiunii cu reclamele. De exemplu, un vanzător de publicitate care foloseşte Atlas va putea să vadă că un client a cumpărat un produs de pe un laptop, dar că a văzut pentru prima dată o reclamă a respectivului produs pe telefonul mobil.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.