Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Îngrijorător: Numărul atacurilor asupra reţelelor telecom a urcat semnificativ

Ziarul de Vrancea
21 iul 2014 730 vizualizări
Cele mai multe conexiuni afectate de aceste incidente au fost cele de telefonie mobilă (aproape 10 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (peste 7,5 milioane de conexiuni afectate)

Numărul incidentelor cu impact semnificativ care au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii a crescut cu 53% în 2013, la 253, din care cele mai multe conexiuni au fost de telefonie mobilă, aproape 10 milioane, potrivit autorităţii de reglementare în comunicaţii. "Un număr de 253 de incidente cu impact semnificativ au afectat în anul 2013 securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii. Cele mai multe conexiuni afectate de aceste incidente au fost cele de telefonie mobilă (aproape 10 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (peste 7,5 milioane de conexiuni afectate), serviciile de telefonie fixă (peste 2,3 milioane de conexiuni afectate), internet fix şi retransmisia programelor audiovizuale (mai puţin de 1 milion de conexiuni afectate)", a anunţat ANCOM. Comparativ cu datele din 2012, numărul total de incidente raportate de furnizori a crescut de la 165 de incidente la 253 de incidente în 2013, iar durata medie a unui incident a scăzut de la 8,65 ore în 2012 la 5 ore în 2013", se arată într-un răspuns al ANCOM. Potrivit datelor raportate de furnizori căre ANCOM, un incident cu impact semnificativ a afectat în medie aproximativ 80.000 de conexiuni, iar 80% dintre incidente au fost descoperite în momentul producerii lor. Incidentul mediu a durat 5 ore, în timp ce durata totală a incidentelor raportate pe anul 2013 este de 1.218 ore. Aproape 40% dintre incidente au avut cauze interne furnizorilor de comunicaţii (erori de sistem software sau hardware, erori umane generate de configurarea şi operarea greşită a echipamentelor), majoritatea de peste 60% fiind însă determinate de factori externi (întreruperea alimentării cu energie electrică sau secţionarea accidentală a fibrei optice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.). "Deşi erorile de sistem şi acţiunea unor terţe părţi sunt responsabile pentru cele mai multe incidente raportate la nivelul anului 2013 (75%), incidentele cu cea mai mare durată de rezolvare au fost provocate de fenomene naturale şi acţiuni rău-intenţionate. 89% dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgenţă la numărul 112, dat fiind că cele mai multe dintre incidentele din 2013 au vizat serviciile de telefonie mobilă", se arată într-un comunicat al ANCOM. Totuşi, utilizatorii au putut apela numărul unic pentru apeluri de urgenţă pentru că apelurile au fost preluate de alte staţii de bază din reţea, neafectate de incident sau de un alt furnizor de telefonie mobilă cu acoperire în zonă, astfel încat nu au fost înregistrate probleme în acest domeniu. Raportul ANCOM a fost realizat pe baza informaţiilor raportate de furnizori pentru anul 2013, în urma intrării în vigoare a Deciziei 512/2013, prin care furnizorii au obligaţia de a notifica ANCOM cu privire la existenţa unui incident cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.

Grupul VEKA a finalizat achiziţia competitorului Gealan

VEKA va păstra Gealan în forma actuală, ambele branduri urmand să existe şi pe viitor, separat, şi să îşi consolideze poziţiile actuale

Producăorul de sisteme de profile din PVC pentru ferestre, uşi şi rulouri VEKA a finalizat preluarea competitorului Gealan, tranzacţia dintre cele două grupuri germane prezente şi în Romania primind aprobarea autorităţilor de concurenţă. Achiziţia, care implică preluarea tuturor subsidiarelor şi activităţilor Gealan din Europa, a primit aprobarea atat din partea Consiliului Concurenţei Federal, cat şi a instituţiilor omoloage la nivel european, se arată într-un comunicat al VEKA. Datorită poziţionărilor pe segmente diferite ale celor două companii pe pieţele naţionale în care îşi desfăşoară activităţile, VEKA va păstra Gealan în forma actuală, ambele branduri urmand să existe şi pe viitor, separat, şi să îşi consolideze poziţiile actuale, potrivit sursei citate. "Ȋn acest moment ne aflăm în plin proces de planificare a strategiei celor două branduri, acesta implicand o serie de evaluări interne şi externe pentru identificarea tuturor oportunităţilor de dezvoltare. Achiziţia şi provocarea de a răspunde cerinţelor pieţei sub noua formulă reprezintă o importantă direcţie în viitoarea orientare strategică a grupului VEKA", a declarat, în comunicat, Andreas Hartleif, CEO-ul VEKA. Consiliul Concurenţei din Romania a autorizat tranzacţia la finele lunii mai. Tranzacţia dintre VEKA şi Gealan a fost anunţată în martie, părţile convenind ca informaţiile referitoare la achiziţie să rămană confidenţiale. Afacere de familie, grupul VEKA are peste 3.600 de angajaţi în 25 de subsidiare pe trei continente din întreaga lume, şi a înregistrat o cifră de afaceri de 793 de milioane de euro în 2013. Prin achiziţia Gealan de la fondul de investiţii Halder, VEKA şi-a mărit personalul cu 1.150 de angajaţi şi va ajunge la un rulaj anual de peste un miliard de euro. Fondul de investiţii Halder, parte a companiei belgiene Gimv-Gruppe, a deţinut pachetul majoritar de acţiuni al Gealan între anii 2002-2004 şi a redevenit proprietarul grupului german în 2011, preluand pachetul majoritar de la Axa Private Equity, înregistrată în Franţa. În Romania, grupul VEKA este prezent prin importuri, în vreme ce Gealan este şi producăor de profile din PVC, avand o fabrică în Bucureşti. Cele două companii se numără printre principalii furnizori de profile din PVC de pe piaţa romanească. Afacerile VEKA din Romania au crescut cu 7% anul trecut, la 16 milioane euro, iar rulajul Gealan Romania a stagnat la aproximativ 25 milioane euro. Vanzările anuale de tamplărie izolantă din Romania sunt evaluate la aproximativ 300 milioane euro, din care segmentul de profile PVC acoperă circa o treime.

Opel va dezvolta maşini low cost ca să concureze cu Dacia

General Motors (GM) intenţionează să intre pe piaţa maşinilor ieftine din Europa, pentru a recupera din cota de piaţă pierdută, prin lansarea unei linii low-cost produsă sub marca Opel, care ar putea concura modelele realizate de grupul francez Renault la uzina Dacia, potrivit Financial Times. GM, care se luptă pentru a reveni pe profitabilitate în Europa, vrea să acopere segmentul de entry-level dominat de brandul Dacia, care a speculat cererea puternică a europenilor loviţi de austeritate pentru a deveni producăorul cu cea mai rapidă creştere de pe continent, notează FT. "Dacia este o mare realizare. GM nu este nicidecum Dacia, dar acest întreg segment low-cost şi entry level este foarte interesant. Ei trebuie admiraţi. Este cert că ne uităm la acest segment", a spus Karl-Thomas Neumann, director executiv Opel, divizia europeană a GM. Compania americană intenţionează să utilizeze noua linie low-cost pentru a recupera terenul pierdut după decizia costisitoare de anul trecut de a retrage marca Chevrolet din Europa. "Am avut Chevrolet, care arăa ca o maşina ieftină, dar nu a fost. Credem că este fezabil pentru Opel să vină cu un produs entry-level, mai ales acum, cand Chevrolet a fost retras de pe această piaţă", a continuat Neumann într-un interviu acordat Financial Times. Publicaţia notează că Dacia, deţinută de Renault, a devenit cel mai valoros activ din Europa al producăorului francez. Ca şi în cazul altor producăori low-cost, abordarea "fără-fiţe" a rezonat cu sentimentele clienţilor afectaţi de rata înaltă a şomajului, creşterea economică înceată şi reducerile cheltuielilor publice. Potrivit FT, vanzările modelelor hatchback de 6.000 de lire şi a SUV-urilor de 9.500 de lire, care oferă puţine opţiuni şi dotări minimale pentru a menţine costul redus, au crescut în ultimii doi ani cu 61%, în ciuda faptului că piaţa europeană a scăzut.

ADX Energy a pregătit investiţii de 100 milioane de euro pentru Romania

Compania petrolieră ADX Energy ar putea investi pană la 100 milioane de euro în lucrări de explorare/exploatare a unui perimetru petrolier din Timiş şi încearcă să convingă investitorii că Romania sprijină activităţile legate de petrol şi gaze, întrucat strangerea de fonduri "nu este partea uşoară". "Strangerea de fonduri pentru un proiect bun de dezvoltare de petrol sau gaze naturale nu este însă partea uşoară, problema principală este de a oferi încredere investitorilor noştri că Romania este o ţară care sprijină activităţile legate de petrol şi gaze naturale şi, prin urmare, activităţile pot fi efectuate într-un mod rapid şi eficient din punct de vedere al costurilor, în conformitate cu legile şi reglementările romaneşti şi ale UE", a declarat, Paul Fink, directorul tehnic al ADX Energy. Fink a adăugat că, în funcţie de rezultatele fazei de explorare, cheltuielile ADX Energy pot ajunge pană la 100 de milioane euro într-o perioadă de cinci ani. ADX Energy a concesionat în 2012, de la statul roman, perimetrul denumit Parţa, judeţul Timiş, pentru explorarea convenţională a zăcămintelor de petrol şi gaze naturale din zona Timişoarei. "Strategia noastră este să găsim cu ajutorul celei mai moderne tehnologii în primul rand petrolul care nu a fost observat în trecut", a mai spus Fink. ADX Energy are sediul în Perth, Australia, şi are avize pentru explorări de hidrocarburi în Europa şi Africa de Nord.

ExxonMobil şi OMV Petrom deschid un nou front în Marea Neagră

ExxonMobil Exploration and Production Romania, din grupul american ExxonMobil, şi OMV Petrom, din grupul austriac OMV, încep forajul în apa de mare adancime a blocului Neptun din Marea Neagră, unde cele două companii au descoperit gaze în 2012. Datele colectate în timpul programului de foraj vor fi utilizate pentru a evalua dimensiunea și viabilitatea comercială a zăcămantului de gaze descoperit de sonda de explorare Domino-1, în anul 2012, potrivit unui comunicat comun al celor două companii. Noua sondă unde va începe forajul, denumită Domino-2, este situată la aproximativ 200 kilometri de ţărm, în ape cu adancimea de aproximativ 800 de metri. ExxonMobil Exploration and Production Romania și OMV Petrom deţin fiecare 50% din sectorul de apă adancă a blocului Neptun. Cele două companii au anunţat în februarie 2012 că au făcut o descoperire semnificativă de gaze în urma forării sondei Domino-1, estimările preliminare plasand zăcămantul de gaze naturale la 42-84 miliarde metri cubi. Reprezentnaţii OMV Petrom au spus de mai multe ori că extracţia de gaze în Marea Neagră este preconizată pentru sfarşitul deceniului.

Avalanşă de oferte pentru activele Holcim şi Lafarge

Numărul expresiilor de interes din partea unor eventuali cumpărători ai activelor pe care grupurile Holcim şi Lafarge vor să le vandă în cadrul procesului de fuziune s-a dublat în două săptămani, de la circa 50 la peste 100, a declarat directorul general al Holcim, Bernard Fontana. Cei doi producăori de materiale de construcţii au anunţat la 7 iulie o listă cu activele pe care intenţionează să le vandă pentru a obţine acordul autorităţilor de reglementare pentru fuziune. În ţări precum Germania, Romania şi Ungaria, Holcim (din Elveţia) şi Lafarge (din Franţa) au ales să vandă în totalitate activele uneia dintre companii şi să le păstreze pe ale celeilalte. Companiile au ales această abordare cu scopul de a mulţumi autorităţile de reglementare, dar şi pentru a păstra afaceri complete care funcţionează bine şi pentru a obţine venituri cat mai mari din procesul de vanzare a activelor, a declarat Fontana într-un interviu pentru Wall Street Journal. "Am primit expresii de interes de la tot felul de posibili cumpărăori", a spus el. Printre aceştia se află firme specializate în investiţii şi companii din industria cimentului, inclusiv unele din pieţele emergente.

Hidroelectrica a raportat un profit brut de 509 milioane lei

Producăorul de electricitate Hidroelectrica, aflat în insolvenţă, a raportat în primul semestru un profit brut de 509 milioane lei, cu 5,8% mai mare faţă de caştigul de 481 milioane lei din primele şase luni din 2013, ca urmare a reducerii unor cheltuieli şi remuneraţii, deşi veniturile au scăzut. Creşterea profitului brut s-a datorat reducerii cu 22% a cheltuielilor cu serviciile prestate de terţi, scăderii cu 13% a cheltuielilor cu remuneraţia personalului şi diminuării gradului de îndatorare financiară, potrivit unui comunicat al Hidroelectrica. Hidroelectrica a înregistrat, în perioada analizată, venituri de 1,49 miliarde lei, în scădere cu 6% de la 1,6 miliarde lei în primele şase luni ale anului trecut, din cauza scăderii preţului de tranzacţionare a energiei electrice.  Cheltuielile cu dobanzile au fost reduse în primele şase luni cu 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a scăderii datoriilor căre bănci cu 43% în intervalul iunie 2013-iunie 2014. Datoria companiei faţă de bănci s-a redus cu 625 milioane euro, de la 841 milioane euro la 20 iunie 2012, la 216 milioane euro la 30 iunie 2014. Compania este controlată de stat, prin Departamentul pentru Energie.

Michelin Romania distribuie dividende de 73,3 milioane lei

Michelin Romania, parte a producăorului francez de anvelope Michelin, distribuie dividende de 73,3 milioane lei pentru anul trecut, echivalentul a 94% din profitul net consemnat în 2013. Compania a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 2,12 miliarde lei, în stagnare, şi un profit net de 78 milioane lei, în creştere de 2,2 ori comparativ cu 2012, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor. Operaţiunea de distribuire a dividendelor a fost aprobată la finele lunii mai. Compagnie Financiere du Groupe Michelin, înregistrată în Elveţia, controlează 99,85% din capitalul companiei. În Romania, Michelin operează două fabrici de anvelope auto, la Floreşti (Prahova) şi Zalău (Sălaj). La Sălaj, grupul deţine şi o unitate de producţie de cord metalic, utilizat la fabricarea anvelopelor. Producăorul francez are peste 2.600 de angajaţi în Romania. Michelin a anunţat în luna mai că va închide anul viitor fabrica de anvelope pentru autocamioane din Budapesta, care are peste 500 de angajaţi, iar producţia va fi transferată la fabricile din Olsztyn (Polonia), Zalău, Karlsruhe şi Homburg (Germania).



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.