Lilieana Zanfir despre concurenţa cu marile magazine: “nu suntem protejaţi în niciun fel”
Într-un interviu acordat Ziarului Financiar, Lilieana Zanfir, cea care a creat brandul Zanfir Supermarket, a declarat că expansiunea reţelelor internaţionale îi afectează pe producătorii locali. Aceasta spune, pentru presa centrală de specialitate că nu se simte protejată, ca brand local, în faţa concurenţei cu marile lanţuri de magazine. Zanfir a apărut pe piaţa din Focşani în urmă cu mai bine de 20 de ani şi poate fi considerat un brand care a rezistat în faţa hipermarketurilor. În acest moment, Zanfir deţine o unitate de pro¬ducţie, mai multe super¬mar¬keturi, un depozit de tip cash&carry, o cafenea şi un bistro cu afaceri cumulate de peste 110 milioane lei (25 milioane euro) anul trecut, după cum scriu cei de la Ziarul Financiar. De curand, uşă în uşă cu Zanfir -centru a venit Billa, ceea ce a afectat încasările de la Zanfir. “Cel mai mult ne-a afectat expansiunea reţelelor internaţionale. Din 2008 s-au deschis în Focşani şapte magazine ale marilor retaileri. Unul dintre magazinele noas¬tre este chiar perete în pe¬re¬te cu un astfel de magazin şi nu mi se pare corect. Nu sun¬tem protejaţi în niciun fel. Pro¬babil vor mai veni şi alţii”, a spus Zanfir. În cazul acestei concurenţe neechilibrate, Lilieana Zanfir spune că viitorul brandurilor locale nu este unul roz. “Dacă vom continua aşa, în scurt timp nu vom mai exista, şi noi chiar muncim, asigurăm nişte locuri de muncă, suntem serioşi în relaţiile cu colaboratorii noştri”, a completat Lilieana Zanfir. (Z. V.)