Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Inginerii romani lucrează la software-ul pentru conducerea autonomă

Ziarul de Vrancea
3 iul 2014 515 vizualizări
Software-ul este dezvoltat la fabrica Bosch din comuna Jucu u "traficul viitorului va fi electric, automatizat şi interconectat”, arată Volkmar Denner, preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch

Ingineri ai centrului de cercetare şi dezvoltare Bosch din comuna Jucu, judeţul Cluj, lucrează la dezvoltarea unui software pentru camera cu senzori capabili de percepție 3D, cu ajutorul căreia vor putea fi detectate obstacolele din trafic şi care va fi folosită în conducerea autonomă. Preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch, Volkmar Denner, susţine, într-un comunicat de presă, că o conducere autonomă a unui autovehicul "poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări, astfel, în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele". "Traficul viitorului va fi electric, automatizat şi interconectat. Conducerea autonomă a unei maşini poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări astfel în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele. În plus, un flux mai bun al traficului poate reduce şi consumul de combustibil. Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch şi care pot fi folosite pentru conducerea autonomă, camera stereo este unul dintre senzorii capabili de percepţie 3D, fiind deja create condiţiile pentru producţia de serie. Folosind un sistem de mai multe camere stereo se poate realiza o percepţie de 360 de grade necesară pentru conducerea autonomă. Ingineri din cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare din Cluj lucrează la dezvoltarea de algoritmi şi software pentru camera stereo produsă de Bosch, contribuind astfel, la paşii semnificativi făcuţi în direcţia conducerii autonome", arată Denner. Potrivit acestuia, pe langă funcţionalităţile specifice unei camere mono, de exemplu detecţia şi menţinerea benzii de mers, recunoaşterea semnelor de circulaţie, "folosind camera stereo se pot detecta obstacolele din trafic şi, în acelaşi timp, se pot determina topografia suprafeţei drumului şi singularităţile acesteia, cum ar fi gropi, borduri laterale, denivelări ale drumului”. Volkmar Denner adaugă că, prin conducerea autonomă, se pot salva 1,2 milioane de vieţi, cat este numărul deceselor în accidente rutiere înregistrat în fiecare an, ceea ce "reprezintă o importantă sursă motivaţională”. "În Germania, aproape 90% din toate accidentele rutiere sunt cauzate de şoferi. Prin urmare, o asistenţă completă în situaţiile critice, precum şi în situaţiile de conducere monotonă, ar putea mări semnificativ siguranţa pe şosele", susţine preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch. În opinia acestuia, pană în anul 2020, cel tarziu, "tehnologiile necesare pentru conducerea în mare parte autonomă vor ajunge la cel mai înalt nivel de performanţă”. "În deceniul care va urma, ne aşteptăm să vedem maşini conduse complet cu pilot automat", conchide Denner. Fabrica Bosch din comuna Jucu, care include şi centrul de cercetare şi dezvoltare, a fost inagurată în 9 mai. Bosch a investit în fabrica de la Jucu peste 70 de milioane de euro, iar pană la sfarşitul anului va angaja în jur de 750 de persoane.

Vanzările Dacia în Germania au urcat cu 9,5%

Producătorul local a vandut în Germania 25.706 unităţi în prima jumătate a anului

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au avansat în prima jumătate a anului cu 9,5%, la 25.706 unităţi, ritmul de creştere fiind de patru ori mai rapid decat cel al pieţei, de 2,4%, la 1,54 milioane de maşini. Cota de piaţă a Dacia în Germania se situează la 1,7% în perioada ianuarie-iunie, potrivit biroului de înmatriculări auto german. Dintre cele 33 de mărci analizate, 18 au consemnat creştere a vanzărilor, iar restul scădere. Jeep, cu un avans de 33%, la 4.041 maşini, a avut cea mai bună evoluţie, în timp ce Chevrolet, cu o scădere de 62,6%, la 4.999 maşini, a înregistrat cel mai mare declin. Vanzările mărcii Volkswagen, liderul pieţei germane, au scăzut cu 0,5%, la 323.474 unităţi, iar cele ale Renault, parte a grupului francez cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au avansat tot cu 9,5%, la 53.574 maşini. În luna iunie, vanzările Dacia au crescut cu 8,7%, la 5.088 autoturisme, pe o piaţă în scădere cu 1,9%, la 277.614 maşini. Cota de piaţă a Dacia s-a situat la 1,8%. Vanzările au crescut în luna iunie pentru 18 dintre mărcile analizate, la fel ca la şase luni. Marca Jeep a consemnat cel mai puternic avans în iunie, de 71,7%, la 850 de maşini, urmată de Lancia, cu 44,1%, la 183 maşini, şi de Renault, cu o creştere de 39,5%, la 9.685 autoturisme. Vanzările Volkswagen au scăzut cu 7,9%, la 56.424 unităţi. Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa. Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au crescut cu 30,4% în primele şase luni ale anului, la 58.582 unităţi, înregistrand cel mai puternic avans dintre mărcile cu vanzări semnificative, în timp ce piaţa a urcat cu 2,9%, la 958.776 de maşini. În luna iunie, înmatriculările Dacia au crescut cu 46,9%, la 11.381 unităţi, în timp ce piaţa a urcat cu 3,2%, la 196.257 maşini. Doar Lancia, cu o creştere a vanzărilor de 76,6%, la 830 de maşini, şi Jeep, cu un avans de 50,8%, la 196 unităţi, au avut rate de creştere mai puternice.

Facebook cumpără firma cofondată de doi romani

Facebook a anunţat că va prelua compania de publicitate video online LiveRail, într-o tranzacţie estimată la 400-500 milioane dolari, printre cofondatorii acesteia aflandu-se şi doi romani, Andrei Dunca şi Sergiu Biriş. LiveRail a fost fondată în 2007 de Andrei Dunca, Sergiu Biriş şi Mark Trefgarne, iar în prezent are birouri la San Francisco, New York, Londra, Paris şi Cluj-Napoca. "Am convenit achiziţia LiveRail, companie de publicitate online care ajută companii precum Major League Baseball, ABC Family, A&E Networks, Gannett şi Dailymotion să prezinte reclame mai bune în clipurile video care apar pe site-urile acestora şi în aplicaţii. LiveRail a fost înfiinţată în 2007 şi oferă o plaformă extinsă furnizorilor de conţinut video online, care îi ajută să identifice şi să prezinte cele mai bune reclame. LiveRail ajută de asemena companiile care cumpără publicitate, oferindu-le acces la conţinut video premium şi la informaţiile de care au nevoie pentru a decide unde să-şi prezinte reclamele", se arată într-un comunicat al Facebook. Compania nu a dezvăluit detalii despre preţul achiziţiei, dar potrivit surselor portalului TechCrunch acesta s-ar ridica la 400-500 milioane dolari. Pană în prezent, LiveRail a atras finanţare de 12 milioane de dolari de la Pond Ventures, fond de investiţii în companii startup din IT. Facebook va trebui să notifice Comisia Federală pentru Comerţ şi Departamentul de Justiţie referitor la preluarea LiveRail, dar achiziţia nu va necesita în mod obligatoriu acordul autorităţilor, notează TechCrunch. LiveRail a avut venituri brute de 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit unei surse a TechCrunch, deşi anticipa 100 de milioane de dolari, sumă care ar fi reprezentat o triplare faţă de anul anterior. Pentru anul în curs, compania se aşteaptă la venituri brute de 200 de milioane de dolari şi profit înainte de dobanzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 30 de milioane de dolari.

Contrabanda cu ţigarete salta pană la 16% din piaţă

Piaţa neagră a ţigaretelor şi-a continuat creşterea şi în mai, pentru a şasea lună consecutiv, ajungand la un nivel de 16,1% din total, faţă de 15,8% în martie şi circa 14% la finele anului trecut, conform datelor companiei de cercetare Novel. Potrivit sursei citate, este pentru prima dată în ultimii cinci ani cand piaţa neagră creşte pentru şase luni la rand. "Acest trend continuu crescător ne îngrijorează şi ar trebui să se constituie într-un semnal de alarmă pentru toate autorităţile statului (...) Această majorare a pieţei negre din ultimele luni reprezintă o consecinţă a unei schimbări neplanificate, concepută şi menită să aducă sume suplimentare la bugetul de stat, dar care, iată, dovedeşte că de fapt aduce prejudicii majore. Indexarea artificială a cursului de schimb stabilit pentru plata accizei, la care s-a adăugat majorarea anuală din aprilie, au determinat creşterea preţurilor produselor legale. În consecinţă, au fost impulsionate vanzările ţigaretelor de pe piaţă neagră, în detrimentul celor legale, dar şi a bugetului de stat", a declarat Adrian Popa, director Corporate & Regulatory Affairs al BAT Romania. El arată că prin creşterea pieţei negre de la 14,1% la finele anului trecut la 16,1% în mai, bugetul statului a pierdut circa 70 milioane de euro. "Cu toate eforturile comune ale industriei şi autorităţilor, soluţiile identificate nu reuşesc să compenseze eroziunea pieţei legale care, în aceste condiţii, este mult accelerată. Pentru fiecare punct procentual pierdut de piaţa legală, statul pierde de două ori: o dată prin accizele şi taxele care nu se plătesc la buget pentru produsele contrafăcute sau comercializate ilegal şi, încă o dată, prin eforturile şi resursele suplimentare necesare pentru a face faţă fenomenului", a declarat Sorana Mantho, director Corporate Affairs al Philip Morris Romania şi Bulgaria.

Premierul spune că proiectul Roşia Montană este blocat

Proiectul Roşia Montană este blocat pană cand nu există o susţinere politică clară, potrivit premierului Victor Ponta, el adăugand că, personal, consideră că pentru Romania este mai bine totuşi să fie exploatate toate resursele naturale, inclusiv aurul, dacă sunt respectate toate normele de mediu. Întrebat dacă Roşia Montană mai are o şansă în acest moment, Ponta a răspuns: "Pană nu există o susţinere politică clară, nu". El a precizat că, personal, consideră că este mai bine pentru ţară să fie exploatate toate resursele naturale, inclusiv aurul, cat timp sunt respectate toate normele de mediu. "Ori proiectul era ca la gazele de şist, nici nu a început şi deja se ştia că va fi ceva rău. Eu sunt pentru exploatarea resurselor naturale", a adăugat Ponta. În 2011, cand se afla în opoziţie, Ponta afirma că declaraţiile preşedintelui Traian Băsescu în favoarea proiectului Roşia Montană sunt o încercare de a-şi proteja sponsorii din campania electorală şi că şeful statului se gandeşte doar la buzunarele sale şi niciodată la interesele Romaniei. El afirma că proiectul Roşia Montană este şi va fi în continuare blocat pentru că nu toţi politicienii pot fi cumpăraţi, "aşa cum este cumpărat preşedintele Traian Băsescu". Camera Deputaţilor a respins, la începutul lunii iunie, proiectul de lege privind exploatarea minereurilor auro-argentifere din Roşia Montană, mai mulţi deputaţi arătand că acest lucru este şi o consecinţă a eforturilor făcute de societatea civilă în stradă.

Dobanda la euro este menţinută la minimul record

Banca Centrală Europeană (BCE) a menţinut joi dobanda de politică monetară la nivelul minim record de 0,15%, unde se află din luna iunie, decizia fiind anticipată de toţi analiştii consultaţi de Bloomberg. "Consiliul guvernatorilor BCE a hotărat ca rata dobanzii la operaţiunile principale de refinanţare şi ratele dobanzilor la facilitatea de creditare marginală şi la facilitatea de depozit să rămană nemodificate la nivelurile de 0,15%, 0,4% şi, respectiv, -0,1%", se arată într-un comunicat al băncii. Toţi cei 54 de economişti consultaţi de Bloomberg au anticipat că BCE va menţine rata dobanzii de politică monetară neschimbată. BCE a redus la începutul lunii iunie rata cheie la un nou minim record, de la 0,25% la 0,15%, şi a coborat rata la depozitele constituite de instituţiile de credit la -0,1%, devenind astfel prima mare bancă centrală care taxează banii păstraţi de bănci în conturi la BCE. Preşedintele instituţiei, Mario Draghi, a declarat în luna iunie că relaxarea cantitativă, care ar presupune achiziţii semnificative de obligaţiuni, rămane o opţiune pentru bancă dacă se ajunge la deflaţie.

Romania, pe podium la vanzările de retail

Romania a înregistrat în luna mai a doua cea mai puternică rată de creştere a vanzărilor de retail din UE, atat faţă de aprilie, cat şi comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, potrivit datelor publicate, ieri, de Eurostat. Vanzările au crescut cel mai mult, în mai faţă de aprilie, în Portugalia, cu 2,9%, urmată de Romania, cu 1,9%, şi Malta, cu 1,6%. Cele mai mari scăderi lunare au fost înregistrate în Letonia - 3%, Slovenia - 2,9%, şi Estonia - 1,5%. La nivelul UE, volumul comerţului cu amănuntul a scăzut cu 0,1% în acest interval, iar în zona euro a stagnat. Raportat la luna mai a anului trecut, Luxemburg a consemnat cel mai puternic avans, cu 16,7%, urmat de Romania, cu 10,3%, Ungaria, cu 5%, Lituania, cu 4,6%, şi Estonia, cu 4,2%. Scăderile cele mai ample au fost raportate de Slovenia, cu 2,4%, Austria şi Polonia, cu 2%, precum şi Germania şi Finlanda, cu 0,6%. Volumul vanzărilor de retail a urcat cu 1,2% în UE în mai, faţă de aceeaşi lună din 2013, în timp ce în zona euro a crescut cu 0,7%.

Ponta pleacă la Londra pentru listarea Electrica

Premierul Victor Ponta a anunţat că, astăzi, se va află la Londra, unde va asista la listarea pe bursa londoneză a certificatelor globale de depozit (GDR) emise în cadrul ofertei publice iniţiale a Electrica, însoţit de către ministrul delegat pentru Energie, Răzvan Nicolescu. "Voi merge maine (vineri), pentru a doua oară în şase luni, să deschid operaţiunile - am fost invitat, evident - la bursa din Londra, pentru că, aşa cum în urmă cu şase luni listarea Romgaz a fost cea mai mare listare din istoria Romanei, acum Electrica a devenit cea mai mare listare. Dumneavoastră înţelegeţi care e semnificaţia cand bursa din Londra invită un prim-ministru al Romaniei - nu s-a mai întamplat niciodată - pentru cea mai mare listare, în sensul că au venit nişte oameni cu bani privaţi, nu sunt bani publici, nu sunt bani... şi au spus: «Avem încredere în Romania, dăm o jumătate de miliard de euro pe o companie, Electrica» ", a afirmat Ponta. Electrica a atras 1,943 miliarde lei (444 milioane euro) prin oferta publică iniţială derulată în perioada 16-25 iunie. Prin această operaţiune, statul a transferat către investitori privaţi un pachet reprezentand 51% din acţiunile Electrica. Guvernul a rămas astfel cu 49% din acţiunile distribuitorului de electricitate.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.