Economic

"Punct negru de accidente" - Opt kilometri înroşiţi de sange pe şoseaua E85, în Vrancea

Dan Chiriac
5 iun 2014 4278 vizualizări
Accidentul în care au fost implicaţi poliţiştii Buhai de la Panciu a avut loc într-o zonă marcată ca "punct negru", unde a fost instalat şi noul indicator rutier u şoseaua europeană 85 are opt puncte negre în judeţ, locuri cu risc crescut de producere a unor accidente rutiere mortale u „punctele negre” sunt porţiuni de un kilometru unde s-au produs mai mult de 10 accidente grave în ultimii cinci ani u Ziarul de Vrancea vă spune care sunt cei mai periculoşi kilometri de pe E85

Foto:

Foto: Noul semn rutier poate fi văzut în zonele unde s-au produs peste zece accidente grave în ultimii cinci ani



u a

Şoseaua Europeană 85 rămane pentru judeţul Vrancea sectorul de drum pe care se petrec cele mai multe evenimente rutiere. Miile de maşini care tranzitează zilnic acest drum, dar şi lăţimea insuficientă a uneia dintre benzi au dus la producerea multor accidente pe cei peste 80 de kilometri ai E 85, de la Slobozia Bradului pană după municipiul Adjud. Şoseaua europeană E 85 este al doilea drum ca importanţă din Romania, după DN 1. Acesta leagă capitala de nordul Moldovei şi tranzitează opt judeţe: Ilfov, Ialomiţa, Buzău, Vrancea, Bacău, Neamţ, Suceava şi Iaşi. Poliţiştii au constatat că partea de şosea din judeţul Vrancea este cea mai periculoasă după cea dintre Bucureşti şi Urziceni.  Cele mai multe puncte negre din judeţ se află în partea de sud. Asta şi pentru că valorile de trafic sunt mai mari acolo. În fiecare zi, pe E 85, pe sectorul de drum dintre Slobozia Bradului şi Adjud, trec în medie 21.000 de maşini. Valorile sunt mai ridicate în zona de sud a judeţului Vrancea, unde depăşesc 25.000, dar scad după Tişiţa, pană la 15-16.000, acolo unde o parte dintre autoturisme se duc spre Tecuci sau Panciu.

Au rămas opt din 12

Poliţiştii Serviciului Rutier Vrancea au instalat de cateva luni, pe acest tronson, un nou indicator rutier, care marchează “punctele negre”. “În urmă cu patru ani au fost 12 puncte negre, pe E 85, în Vrancea. Apoi au rămas 10, iar în prezent mai sunt 8. Condiţia pentru a deveni punct negru este ca în ultimii cinci ani, pe un sector de 1 kilometru să se producă mai mult de 10 accidente grave. Vom face o nouă analiză, fiind posibil ca în perioada următoare să mai dispară un punct negru”, ne-a spus comisarul şef Viorel Gheorghe, şeful poliţiei rutiere. Poliţiştii cred că utilitatea acestor semne rutiere a fost dovedită, în condiţiile în care numărul de accidente a scăzut, iar punctele negre se împuţinează. În acest moment, cele opt puncte negre din judeţul Vrancea se află pe E 85, astfel: pe sectorul Focşani -Adjud, la Garoafa şi intersecţia E 85 cu Rugineşti, iar pe sectorul Focşani – Slobozia Bbradului la Goleşti, în două locuri, Popeşti, Urecheşti, Dumbrăveni şi intersecţia E 85 cu Slobozia Ciorăşti.

11 accidente grave în 2013 şi 2014

Punctul negru reprezintă sectorul de drum cu lungimea de maximum 1 kilometru pe care, într-o perioadă de 5 ani consecutivi,  s-au produs minimum 10 accidente grave de circulaţie, soldate cu cel puţin 10 persoane decedate sau rănite grav. La nivelul judeţului Vrancea,  cele mai multe puncte negre au fost identificate în anul 2011, cand s-au înregistrat 12 astfel de sectoare, toate pe DN2 E85. În urma măsurilor identificate şi aplicate împreună cu administratorul drumului public, respectiv Secţia Drumuri Naţionale Focşani, s-a reuşit reducerea progresivă a acestor zone concentratoare de accidente rutiere grave la 10 puncte negre în anul 2012 şi apoi la 8 puncte negre în anul 2013. “De altfel, în anul 2012, ca o măsură de atenţionare a conducătorilor auto şi pentru prevenirea accidentelor rutiere în aceste puncte, a fost introdus în legislaţia naţională şi indicatorul rutier distinctiv cu semnificaţia: Punct negru de accidente, reprezentat de un triunghi cu marginea roşie cu varful în sus iar în centru un cerc negru.”, mai spune Viorel Gheorghe.

Aceste indicatoare rutiere au fost instalate şi în punctele concentratoare de accidente identificate la nivelul judeţului Vrancea, respectiv:
1. interior localitatea Dumbrăveni: între km 164A550 – 165A550
2. în afara localităţii Urecheşti: între km. 170A625 – 171A625
3. în afara localităţii. Goleşti (Peco Coteşti): între km 173A980 – 174A980
4. în interiorul localităţii Goleşti: între km 178A100 – 179A100
5. în interiorul localităţii Goleşti : între km 179A143 – 180A142
6. în interiorul municipiului Focşani:  între km 180A750 – 181A750
7. în interiorul localităţii Garoafa : între km 192A300  193A300
8. în afara localităţii Domneşti: între km 223A125- 224A125
 
În cele 8 puncte negre identificate la nivelul judeţului Vrancea, în anul 2013 s-au produs 9 accidente grave în urma cărora 5 persoane au decedat şi alte 4 au fost rănite grav. În primele 4 luni ale acestui an, în punctele negre, s-au produs două accidente grave în urma cărora două persoane au fost rănite grav.

Tragedii în punctele negre

Procurorul Amariei şi băiatul viceprimarului din Bilieşti au fost implicaţi în ultimii cinci ani în accidente rutiere produse în punctele negre. Astfel, Valeriu Mihalache a murit în septembrie 2010, după ce dubiţa pe care o conducea a fost izbită de un Tir. Din cauza vitezei excesive, Ionel Gherasim, şoferul tirului, a intrat pe contrasens, curmându-i viaţa bărbatului de 42 de ani. După impactul devastator din zona pieţei din Urecheşti, tirul a lovit şi o maşină de poliţie, iar apoi s-a răsturnat în şanţ. Ioan Amarie, fostul procuror sef al Parchetului Naţional Anticorupţie, actuala Direcţie Naţională Anticorupţie, a fost implicat într-un accident mai grav, produs la intersecţia E 85 cu drumul spre Coteşti. În august 2011, Amariei se întorcea de la Bucureşti într-un BMW X1, iar la opt kilometri de Focşani a intrat în coliziune cu o Dacia Logan, condusă de Ioan Baboi, de 72 de ani din Urecheşti. În Logan se mai afla şi soţia şoferului, Valerica, de 67 de ani. Ambii pasageri din Logan au murit. Teribilul accident s-a produs la intersecţia E85 cu drumul care duce la Coteşti, loc în care, în 2008 a mai avut loc un accident mortal, în care soţii Măzăreanu şi-au pierdut viaţa pe drumul de întoarcere de la revelion. Ultimul accident grav produs într-un punct negru a avut loc la Garoafa, în care au fost implicaţi poliţiştii Buhai de la Panciu, alături de fiica lor de 3 ani şi jumătate. Aşadar, nu treceţi indiferenţi pe langă noile indicatoare care marchează punctele negre de pe şoseaua E85. (Dan CHIRIAC)



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.