Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: Cheltuim cei mai mulţi bani pe carne, legume şi mezeluri

Ziarul de Vrancea
7 mai 2014 590 vizualizări
Conform unui studiu GfK o cotă de 27% din totalul bugetului pentru alimente proaspete este alocată pentru carne, 20% pentru legume şi 16% pentru mezeluri

Painea, legumele şi fructele sunt cel mai des întalnite alimente proaspete în coşul de cumpărături al romanilor, iar cei mai mulţi bani sunt cheltuiţi pentru carne, legume şi mezeluri, potrivit unui studiu GfK. "Alimentele proaspete sunt prezente în 2 din 3 coşuri şi reprezintă 38% din totalul cheltuielilor dedicate consumul casnic pentru produse de larg consum. Cel mai des, în coşul de cumpărături al romanilor se regăsesc painea, legumele şi fructele", se arată în raportul institutului de cercetare de piaţă. Totuşi, produsele pe care romanii cheltuiesc cei mai mulţi bani de-a lungul unui an sunt carnea (27% din totalul bugetului pentru alimente proaspete), legumele (20%) şi mezelurile (16%). Canalul preferat pentru achiziţionarea produselor alimentare proaspete este comerţul tradiţional, care acoperă 60% din valoarea totală a acestei pieţe. "Orientarea către comerţul tradiţional este influenţată în special de produse precum legumele, painea, peştele şi produsele de cofetărie care sunt cumpărate într-o proporţie mai mare din magazinele specializate, brutării, patiserii sau pieţe. În schimb, mezelurile şi carnea de pui sunt achiziţionate aproape în mod egal din cele două formate de comerţ: modern şi tradiţional", menţionează GfK. Ca şi în cazul majorităţii produselor de larg consum, hipermarketul deţine supremaţia între formatele comerţului modern atunci cand vine vorba despre achiziţionarea de alimente proaspete. "Observăm o deschidere mai mare a cumpărătorilor de a-şi procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumpărătorii care intră într-un hipermarket pun în coş fructe şi legume, comparativ cu doar 60% dintre clienţii supermarketurilor şi ai discounterilor", a declarat Raluca Răschip, consumer goods & retail Director GfK Romania. Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic la nivelul întregului an 2013, fiind realizat pe un eşantion de 3.000 gospodării. Categoriile de produse monitorizate în studiu sunt: legume, fructe, ouă, paine, produse de panificaţie şi brutărie, mezeluri, carne proaspătă, mancare gătită proaspătă, produse de cofetărie, peşte, icre, suc proaspăt.

Ponta îi răspunde obraznic lui Isărescu

în urmă cu două zile guvernatorul BNR atrăgea atenţia asupra taxelor mari pe care le plăteşte firma sa u premierul a spus în acest context că societatea lui Isărescu plăteşte taxe mai mari pentru că are profit mai mare

Premierul Victor Ponta susţine că guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, plăteşte taxe mai mari la stat pentru că firma la care este acţionar are profit mai mare, aşa cum au toate companiile din Romania, el susţinand că nu s-a schimbat nicio taxă care priveşte mediul de afaceri. Victor Ponta a afirmat, ieri, la Giurgiu, răspunzand unei întrebări, că guvernatorul Băncii Naţionale a Romaniei plăteşte taxe mai mari la stat pentru că firma la care este acţionar are profit mai mare "cum de altfel au toate companiile din Romania". "Domnul Isărescu spune că plăteşte taxe mai mari pentru că are profit mai mare, că nu s-a schimbat, după cum ştiţi, nici cota unică de 16 la sută, nu s-a schimbat nicio altă taxă care priveşte mediul de afaceri. Are profit mai mult, cum de altfel au toate companiile din Romania şi atunci, sigur, 16 la sută cand e profitul mai mare acesta-i un semn bun, că merge şi afacerea domnului Isărescu şi a celorlalţi. Ceea ce spunea domnul Isărescu, şi-i mulţumesc pentru sprijin, este faptul că trebuie să ne batem pentru cele două măsuri importante şi anume scutirea de impozit a profitului reinvestit şi aceasta este deja adoptată, intră în vigoare de la 1 iulie şi cealaltă este reducerea contribuţiei la asigurări sociale cu cinci puncte procentuale", a afirmat Victor Ponta.  Premierul a precizat că, dacă va avea şi sprijinul mediului de afaceri din Romania şi sprijin din partea BNR la negocierile cu FMI, Comisia Europeană şi Banca Mondială, sunt "şanse mult mai mari să obţină şi reducerea contribuţiilor de asigurări sociale". Ponta a mai spus că ideea potrivit căreia persoanele fizice autorizate ar urma să plătească CAS este "o poveste care apare o dată pe an" şi că documentul transmis către FMI şi care face referire la acest lucru este "scrisoarea către FMI de acum un an, care stabileşte o strategie pentru 2017, pentru integrarea în euro". "Nu se modifică nicio taxă privind persoanele fizice autorizate şi, după cum v-am mai spus, singura modificare în ceea ce priveşte fiscalitatea este cea referitoare la reducerea contribuţiilor de asigurări sociale", a spus premierul. Victor Ponta a precizat că o astfel de măsură privind plata CAS de către persoanele fizice autorizate nu se va aplica nici anul acesta şi nici anul viitor. "După aceea o să vină domnul Băsescu prim-ministru cu doamna Udrea preşedinte şi o să vă pună din nou toate taxele şi o să vă taie salariile şi pensiile", a adăugat Ponta.


Giganţii Internetului revin în Bucureşti în 12 şi 13 iunie

Cele mai mari companii ale industriei digitale globale, cunoscuţi producători de conţinut online, specialişti în generarea de vanzari prin Internet, dar şi agenţii de comunicare aflate în spatele unor campanii de marketing celebre se vor afla la Bucureşti pentru două zile, la ICEEfest. Interactive Central and Eastern Europe Festival (ICEEfest) a ajuns anul acesta la cea de-a treia ediţie şi se va desfăşura la Grand Cinema&More, din cadrul Băneasa Shopping City, în 12 şi 13 iunie, biletele find disponibile la adresa www.iceefest.com. ICEEfest are şi anul acesta o listă impresionantă de companii care au decis să prezinte tot ce e nou pentru Europa Centrală şi de Est. Viitorul marketingului digital va fi tratat în prima zi de specialişti de laTwitter, Skype, Facebook şi Yahoo. În partea a doua a zilei, scena ICEEfest va fi ocupată de reprezentanţii unor branduri majore care produc conţinut online: de la veterani ca Der Spiegel, Forbes sau BBC pană la proiecte care au schimbat regulile jocului, precum UpComing. Tot în prima zi, o sesiune consistentă va fi alocată revoluţiei mobile, cu Windows Phone şi Shazamin prim-plan. A doua zi a festivalului va începe sub semnul creativităţii, cele mai spectaculoase campanii ale anului vor fi prezentate de agentii celebre precum DigitasLBi, SidLee, DDB sau ZOO (parte a Google). Va urma o sesiune dedicată revoluţiei în publicitatea online: AppNexus, Xaxis, LiveRail, Vivaki, Mindshare sunt doar cateva din companiile care vor explica ce înseamnă automatizarea vanzarii şi cum va schimba acest fenomen industria online. După cateva exemple spectaculoase de a face jurnalism digital prin puterea imaginilor cu Visua.ly, Branderati sau Daily Motion, va urma o jumătate de zi dedicată exclusiv generării de vanzari online, unde specialiştii în e-commerce vor putea afla noutăţi de la Google, Facebook, Future Candy sau Dynamo. Prezentărilor de pe scena principală li se vor adăuga workshopuri şi traininguri aplicate, care vor fi anunţate în curand.

Guvernul vrea să extindă baza calcul CAS la persoanele fizice

Guvernul intenţionează să introducă un nou sistem al contribuţiilor sociale obligatorii, prin extinderea bazei de calcul a acestora asupra tuturor veniturilor realizate de persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente, indiferent dacă acestea mai realizează sau nu şi alte venituri. Introducerea unui astfel de sistem a fost anunţată de Guvern la Bruxelles, prin programul de convergenţă pentru perioada 2014-2017 şi transmis Comisiei Europene. Măsura a fost inclusă la capitolul privind elementele consolidării politicii fiscal-bugetare fixate de Guvern pe termen mediu, pentru obţinerea de venituri. În program, Guvernul arată, de asemenea că, pentru a stimula mediul de afaceri şi a reduce fiscalitatea muncii, un obiectiv central este de reducere a cotei contribuţiilor sociale, într-o manieră neutră din punct de vedere bugetar. "În acest sens, se va încerca implementarea, în a doua jumătate a acestui an, a unei reduceri semnificative a acestei cote", arată Guvernul, adăugand că, în acest scop, va fi efectuat un studiu de fezabilitate ce va fi discutat cu toţi cei implicaţi, iar concluziile studiului vor fi convenite cu Comisia Europeană, Fondul Monetar Internaţional şi Banca Mondială.

Ford taie trei zile din cele anunţate fără producţie la Craiova

Constructorul auto american Ford a primit o comandă suplimentară de aproximativ 900 de vehicule B-Max, pe care le asamblează la fabrica din Craiova, iar în acest context a decis că elimine trei zile din cele anunţate fără producţie la unitatea din Romania în perioada următoare. Ford a anunţat la începutul lunii trecute că a decis să oprească temporar producţia B-Max timp de şase zile lucrătoare în luna aprilie, opt zile în luna mai şi nouă zile în luna iunie, din cauza scăderii cererii la nivel european. Pe de altă parte, producţia de motoare urma să fie oprită în luna aprilie timp de trei zile lucrătoare. "Ca urmare a primirii unei comenzi de aproximativ 900 de vehicule B-Max, Ford Romania confirmă că va elimina trei dintre zilele fără producţie anunţate pentru perioada următoare. Cererea vine de la clienţii noştri din principalele pieţe Ford unde noi comercializăm modelul B-Max. Ford va continua să-şi adapteze volumele de producţie de la Craiova la cererea din piaţă", a declarat Ana-Maria Timiş, purtătorul de cuvant al Ford Romania. Asamblarea B-Max a fost oprită temporar şi în lunile februarie - martie. Vanzările B-Max pe pieţele europene au scăzut cu 11,5% în primele trei luni, la 16.800 unităţi, potrivit datelor Ford, care a anunţat, începand din vara anului trecut, mai multe opriri temporare ale producţiei la fabrica din Craiova din cauza cererii scăzute. Modelul B-Max este produs doar la fabrica din Craiova, asamblarea fiind lansată la jumătatea anului 2012, iar maşina este comercializată exclusiv pe piaţa europeană. Principalele pieţe pentru B-Max sunt Marea Britanie, Germania, Franţa, Spania şi Italia.

MOL cumpără staţiile de carburanţi Eni

Grupul ungar de petrol şi gaze MOL a cumpărat de la compania petrolieră italiană Eni 208 benzinării din Romania, Cehia şi Slovacia, ajungand prin această tranzacţie să deţină aproximativ 2.000 de staţii de distribuţie a carburanţilor în 11 ţări. "Grupul MOL a anunţat astăzi acordul de vanzare – cumpărare cu Eni, vizand entităţi de afaceri în Cehia, Slovacia şi Romania, inclusiv reţele de distribuţie de carburanţi (care funcţionează în prezent sub marca Agip). (...) Preluarea activităţii de vanzări engros de carburanţi de la Eni, în ţările respective, este de asemenea inclusă în acest acord", potrivit unui comunicat al companiei ungare. Eni a intrat pe piaţa romanească a distribuţiei de carburanţi în 1995 şi operează în Romania 42 de benzinării sub marca Agip. Prin preluarea acestora, MOL va ajunge la o reţea de distribuţie a carburanţilor de 189 de unităţi. Cea mai mare reţea de benzinării din Romania este controlată de OMV Petrom, parte a grupului austriac OMV. OMV Petrom are peste 500 de staţii, cu care deţine o cotă de piaţă de 34%. Pe locul al doilea este KMG International, fostul Rompetrol, din grupul kazah de stat KazMunayGas, cu peste 400 de benzinării.

Compania chineză Alibaba, record la bursa din New York

Compania chineză de comerţ pe internet Alibaba Group Holding vrea să atragă pană la 20 miliarde de dolari prin listarea pe bursa de la New York, ceea ce ar reprezenta un nou record istoric, anticipand o capitalizare de piaţă de 109 miliarde de dolari. Grupul subliniază, în prospect, cota de piaţă uriaşă pe care o deţine în China, cea mai mare piaţă online din lume, cu peste 500 milioane de utilizatori. Valoarea tranzacţiilor pe platforme mobile intermediate anul trecut de Alibaba a crescut la 37 miliarde de dolari, potrivit prospectului, citat de Bloomberg. Aplicaţia Taobao a companiei a fost cea mai populară aplicaţie de comerţ electronic din China începand din august 2012, după numărul de utilizatori activi lunar. Listarea Alibaba ar putea deveni cea mai mare ofertă publică iniţială derulată vreodată în SUA, depăşind-o pe cea a Visa, care a atras 19,65 miliarde de dolari în 2008. Compania chineză încearcă, punand accentul pe businessul mobil, să evite repetarea problemelor care au afectat listarea Facebook în 2012.


Ucraina a primit o gură de aer de la FMI

Ucraina a primit prima tranşă de 3,19 miliarde de dolari, în cadrul planului de ajutorare în valoare de 17 miliarde de dolari aprobat recent de către Fondul Monetar Internaţional (FMI), a anunţat ieri Banca centrală ucraineană, relatează AFP."Banii au sosit. Este vorba (despre o sumă) de 3,19 miliarde de dolari", a declarat pentru AFP o purtătoare de cuvant a băncii centrale.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.