Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE:Şoc major pe piaţa de asigurări

Ziarul de Vrancea
18 feb 2014 937 vizualizări
ASF a instituit administrarea specială la compania de asigurări Astra u KPMG preia conducerea

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a instituit procedura de redresare financiară prin administrare specială a companiei Astra, cea mai mare firmă de asigurări, aflată în proprietatea omului de afaceri Dan Adamescu, a suspendat acţionarii şi conducerea şi a numit firma KPMG ca administrator special. "Se dispune deschiderea procedurii de redresare financiară prin administrare specială, conform prevederilor art. 8 alin. (1) lit. b) coroborat cu prevederile art. 7 lit. a) din Legea 503/2004, republicată, la Societatea de Asigurare-Reasigurare ASTRA S.A (...) reprezentată legal de domnul Iulius Alin Bucşă, în calitate de preşedinte Directorat. Art. 2.- Se desemnează KPMG ADVISORY SRL în calitate de administrator special", se arată în decizia ASF. Începand de ieri, ASF a suspendat atribuţiile legale ale acţionarilor semnificativi şi ale persoanelor semnificative ale societăţii de asigurare/reasigurare care se transferă administratorului special pe toată perioada administrării speciale precum şi drepturile de vot în privinţa numirii şi revocării membrilor Consiliului de supraveghere ai societăţii, dreptul la dividende al acţionarilor, activitatea, precum şi dreptul la remuneraţie al membrilor consiliului de supraveghere. Astra Asigurări este controlată de The Nova Group Investments Romania SA - 72,68% şi Epsilon Estate Provider SRL- 27,02%, alături de mai multe persoane fizice şi juridice, cu o participaţie reprezentand 0,3% din capitalul social. The Nova Group Investments Romania şi Epsilon Estate Provider sunt controlate indirect de omul de afaceri Dan Adamescu. Suspendarea operează şi îşi produce efectele pe toată durata procedurii de redresare financiară prin administrare specială. "Administratorul special preia integral atribuţiiie persoanelor semnificative ale societăţii de asigurare supuse procedurii de redresare financiară prin administrare specială, aşa cum acestea rezultă potrivit legii şi actelor constitutive ale societăţii de asigurare", se arată în decizia adoptată ieri de ASF. În urmă cu două săptămani, MEDIAFAX a anunţat în exclusivitate că ASF a întocmit un raport prin care suspectează Astra Asigurări că a subestimat în mod voit daunele pe care ar putea să le plătească, astfel că rezervele constituite au fost cu 40% mai mici decat era necesar, respectiv cu 100 milioane lei, raport pe baza căruia BNR a sesizat DNA. Raportul invoca acrodarea de credite mari către companii din grup, reasigurări la companii de reasigurare înregistrate în insulele Cayman şi risc de neplată în caz de dezastre naturale. KPMG va trebui să iniţieze "în regim de urgenţă" procedurile legale de majorarea capitalului social pană la un nivel care să permită societăţii respectarea cerinţelor de solvabilitate şi lichiditate şi să facă inventarierea dosarelor de daună, înregistrate în evidenţele societăţii de asigurare, în vederea evaluării daunelor reale şi a stabilirii obligaţiilor faţă de creditorii de asigurări, activitatea de verificare. Inventariere şi instrumentare a dosarelor se va face în regim de urgenţă. Administratorul va lua luarea măsurilor necesare pentru calcularea corespunzătoare şi în conformitate cu cerinţele legale a rezervelor tehnice constituite de societate. Pe parcursul acestui proces, companiei îi va fi interzis să efectueze investiţii în valori mobiliare si imobiliare, cu excepţia plasamentelor în depozite bancare şi titluri de stat/certificate de trezorerie. De asemenea, se va interzice înstrăinarea bunurilor şi/sau activelor societăţii de asigurare, fără aprobarea prealabilă a ASF.

Utilizatorii de telefonie mobilă vorbesc lunar 230 minute

Majoritatea traficului de voce este realizat în propria reţea u în plus, sunt expediate 60 de mesaje şi se consumă lunar 100 MB trafic de internet

Un utilizator de servicii de telecomunicaţii mobile consumă lunar, în medie, 100MB trafic de internet, trimite 60 de mesaje scrise naţionale, vorbeşte 202 minute în reţea şi 30 de minute în afara reţelei, conform datelor aplicaţiei ANCOM de comparare a ofertelor telecom. "Conform datelor ANCOM, utilizatorul mediu de telefonie mobilă şi internet pe mobil configurat pe Veritel.ro consumă lunar 100MB trafic de internet, trimite 60 de SMS-uri naţionale, din care 57 în reţea proprie şi 3 în afara reţelei, şi vorbeşte în medie 202 minute în reţea, din care 201 către mobil şi 1 către fix, precum şi 30 de minute în afara reţelei, din care 23 către mobil şi 7 către fix", se arată într-un comunicat al instituţiei. Un utilizator ocazional de telefonie mobilă şi internet pe mobil consumă lunar 33MB trafic de internet, trimite 20 de SMS-uri naţionale (din care 19 în reţea proprie şi 1 în afara reţelei) şi vorbeşte în medie 67 de minute în reţea (toate către mobil) şi 10 minute în afara reţelei (din care 8 către mobil şi 2 către fix). Utilizatorul intensiv de telefonie mobilă şi internet pe mobil consumă lunar 300MB trafic de internet, trimite 180 de SMS-uri naţionale (din care 171 în reţea proprie şi 9 în afara reţelei) şi vorbeşte în medie 606 minute în reţea (din care 603 către mobil şi 3 către fix) şi 90 de minute în afara reţelei (din care 69 către mobil şi 21 către fix). Potrivit datelor statistice centralizate de ANCOM, utilizatorul mediu de telefonie fixă vorbeşte lunar 58 de minute în reţea şi 34 de minute în afara reţelei. "Aceste profiluri pre-stabilite, bazate pe datele statistice referitoare la consumul de servicii de comunicaţii din Romania în primul semestru din 2013, au fost introduse în veritel.ro pentru a uşura configurarea ofertei căutate. Dar pentru a afla cu exactitate care este cea mai potrivită ofertă telecom pentru nevoile proprii de comunicare, utilizatorii Veritel.ro îşi pot configura ei înşişi consumul mediu lunar, plecand sau nu de la aceste profiluri predefinite", a declarat director Direcţiei Reglementare din cadrul ANCOM, Eduard Lovin. Folosind aplicaţia Veritel.ro utilizatorii pot afla care sunt cele mai avantajoase oferte de telefonie şi internet fix şi mobil adaptate preferinţelor proprii de consum: aleg categoria de servicii, introduc estimările de consum şi primesc o listă cu primele 25 de planuri tarifare în ordinea crescătoare a preţului. În momentul afişării rezultatelor ei primesc şi alte detalii relevante, precum durata minimă a contractelor, penalităţi în caz de reziliere sau informaţii privind eventuale promoţii.

Cel mai bun sfarşit de an pentru vanzările de electrocasnice

O analiză GfK arată că trimestrul patru din 2013 a fost cel mai bun din ultimii 5 ani pentru comercianţii de bunuri de folosinţă îndelungată

Vanzările de bunuri de folosinţă îndelungată au urcat cu 11% în ultimele trei luni din 2013, la 626 milioane euro, în special datorită Black Friday, marcand cel mai bun trimestru din ultimii 5 ani, cu majoritatea segmentelor înregistrand creşteri, exceptand foto şi imprimantele, potrivit GfK. La nivelul anului 2013, piaţa a avut o creştere de 7%, la 1,735 miliarde euro. Valoarea nesubvenţionată a sectorului de telecom a înregistrat cea mai mare creştere în ultimul trimestru al anului trecut, de peste 21%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2012, însumand 169 milioane de euro. "La nivelul întregului an, din punct de vedere valoric, s-a înregistrat o creştere de 17% datorată vanzărilor mari de smartphone-uri. Piaţa de telefoane mobile a înregistrat o descreştere de două cifre. Trimestrul al patrulea al anului 2013 a adus în atenţie un segment nou în cadrul sectorul telecom, cel de phablets. Acestea sunt produse ce încorporează funcţie GSM şi au un display între 5,6 inci şi 6,99 inci. Vanzările de phablets cresc rapid şi sunt considerate încă un segment de nişă pentru acei consumatori care doresc un produs între smartphone şi tabletă", se arată în raportul GfK. Electrocasnicele mici ocupă locul secund în topul cu cea mai mare creştere în ultimul trimestru al anului trecut, de 13%, la 39 milioane euro, evoluţie datorată vanzărilor de Black Friday. "Vanzările de Black Friday au contribuit la performanţa trimestrială a sectorului, noiembrie 2013 fiind cu 27% mai mare decat aceeaşi lună din 2012. Majoritatea categoriilor de produse au înregistrat rate de creştere de două cifre faţă de acelaşi trimestru din 2012. În decembrie, cea mai bună lună din punct de vedere al vanzărilor pentru electrocasnice mici, consumatorii au continuat să cumpere produse din categoria de îngrijire personală, în special aparate de îndepărtat părul, dar şi storcătoare", arată GfK. La nivelul anului trecut, vanzările de electrocasnice mici au cumulat o valoare totală de 114 milioane de euro, cu 9% peste 2012, cele mai căutate produse fiind aspiratoarele, blenderele, mixerele şi expresoarele cu capsule şi fullautomate. Şi segmentul de electronice a urcat cu aproape 8% în octombrie-decembrie 2013, la 119 milioane de euro, ceea ce a dus la o creştere de 1,6% pe întregul an. "Mai mult de jumătate din aceste vanzări au fost realizate în noiembrie, cea mai bună lună din an. Vanzările de televizoare cu ecran plat au fost ridicate, în timp ce vanzările pentru aparate din categoriile audio, video, console de jocuri şi sisteme de navigație au fost în declin. În timpul perioadelor promoționale, în special în noiembrie, cea mai mare cerere a fost pentru televizoare cu diagonale mari (peste 42 inci), dar şi pentru Smart TV-uri. În T4 2013, aproape un televizor din trei vandute a fost dotat cu funcţionalităţi Smart TV, în timp ce televizoarele 3D au atras mult mai puţină cerere", menţionează GfK.

Salariile nesimţite de la ASF vor fi anchetate

USD, formată din PSD, UNPR şi PC, propune realizarea unei anchete parlamentare privind activitatea ASF şi nivelul de salarizare din această instituţie. "Ţinand cont de dezvăluirile apărute în ultima perioadă referitoare la activitatea şi nivelul de salarizare din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară, precum şi de faptul că Autoritatea de Supraveghere Financiară este subordonată Parlamentului Romaniei, Uniunea Social Democrată este de acord cu realizarea unei analize, la nivelul Parlamentului Romaniei, referitoare la activitatea acestei autorităţi", se arată într-un comunicat al USD remis, ieri, presei. "Considerăm că, printr-o astfel de anchetă, se vor putea clarifica aspectele sesizate la nivelul mass-media cu privire la caştigurile salariale ale conducerii ASF", mai precizează USD.

Dacia a început anul cu dreptul

Piaţa auto europeană a crescut în ianuarie pentru cea de-a cincea lună consecutiv, Dacia înregistrand cel mai bun început de an în topul mărcilor, cu un avans de 38,9%, potrivit datelor publicate ieri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Înmatriculările de autoturisme noi din statele Uniunii Europene au crescut în luna ianuarie cu 5,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 935.600 unităţi, piaţa încetinind după un avans de 13% în decembrie. Creşterea se datorează unei reveniri a încrederii consumatorilor din zona euro, care traversează o perioadă de revenire a economiei. Livrările Dacia în UE au urcat cu 38,9% în prima lună din an, de la 20.200 la 28.100 autoturisme, cota de piaţă a mărcii romaneşti avansand de la 2,3% în ianuarie 2012 la 3% în prezent. Cu o creştere puternică la Dacia şi un avans de 4,2% al vanzărilor mărcii Renault, vanzările grupului francez în UE au urcat cu 13,4% în ianuarie, la 86.500 unităţi, cu o cotă de piaţă de 9,2%, faţă de 8,6% cu un an în urmă. Renault s-a menţinut pe locul al treilea în topul producătorilor de automobile din Europa, dar a înregistrat cea mai mare creştere dintre primele cinci companii de pe piaţă după volum. Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a înregistrat livrări în creştere cu 8,9%, la 237.500 unităţi. Marca Skoda a avansat cu 10,9%, la 41.100 automobile înmatriculate. PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto francez, a afişat o creştere de 7,4% a vanzărilor, la 109.300 maşini. Înamtriculările Ford în UE au crescut în ianuarie cu 9,5%, la 65.900 unităţi, în timp ce General Motors, proprietarul Opel şi Chevrolet, a raportat o scădere de 5,3%, la 64.700 automobile. Grupul italian Fiat a consemnat a înregistrat livrări în coborare cu 2,1%, la 58.600 unităţi, în timp ce vanzările companiei japoneze Toyota în UE au urcat cu 16,8%, la 44.300 unităţi. Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a consemnat o scădere de 4,8%, la 31.500 automobile.

Florin Georgescu îşi apără "electorata"

Prim-viceguvernatorul BNR Florin Georgescu, identificat de preşedintele Traian Băsescu ca unul dintre artizanii "electoratei", schema fiscală pentru restructurarea creditelor populaţiei, apără măsura, care în opinia sa ar urma să revigoreze creditarea şi să susţină consumul şi creşterea economică. "În opinia mea relansarea creditării se poate face, în prezent, pe segmentul populaţiei prin refinanţare ca instrument de majorare fără consecinţe negative a venitului disponibil. Dacă în perioada de boom economic s-a practicat, uneori, refinanţarea destinată unor cheltuieli, în multe cazuri fără o necesitate stringentă, acum, în perioada de convalescenţă de după criză, se impune practicarea unei «refinanţări de necesitate»", a spus Florin Georgescu, într-o opinie legată de acest subiect transmisă Ziarului Financiar. El a arătat că refinanţarea debitorilor bun-platnici, în condiţiile lipsei de încredere a mediului bancar faţă de noii clienţi persoane fizice şi juridice, precum şi a supraîndatorării acestora din urmă, constituie o soluţie pentru relansarea creditării pe baze sănătoase, implicit majorarea venitului disponibil al consumatorilor şi dinamizarea creşterii economice. Georgescu spune că "Schema Voinea", în cadrul căreia, la solicitarea Ministerului Finanţelor Publice, Banca Naţională a Romaniei a furnizat unele date şi a efectuat o evaluare primară a impactului macroeconomic şi asupra stabilităţii sistemului bancar, se află în faza de proiect la Ministerul Finanţelor şi că pe langă această propunere este nevoie de alte măsuri de refinanţare, astfel că devine interesantă ideea avansată recent de economistul Eugen Dragnea, într-un articol din ediţia online a ZF, potrivit căreia statul ar urma să se implice prin CEC, unde este unic acţionar, în procesul de refinanţare opţională a debitorilor persoane fizice, pe bază de negocieri.

Grupul danez de mobilă JYSK caută furnizori romani

Retailerul danez de mobilier şi accesorii JYSK, cu afaceri la nivel global de 2,5 miliarde de euro, este interesat de colaborări cu producători de mobilă şi saltele din Romania pentru magazinele din Europa Centrală şi de Est. "Expansiunea în alte ţări şi deschiderea de noi magazine au reprezentat întotdeauna o prioritate pentru JYSK. De aceea, gestionarea logisticii este deosebit de importantă. Centrul nostru de achiziţii se ocupă cu meticulozitate să găsească furnizori în toată lumea", a declarat într-un comunicat Alex Bratu, country manager pentru JYSK Romania şi Bulgaria. În Romania JYSK operează în prezent 14 magazine şi are în plan să ajungă la o reţea de 100 de unităţi pe termen mediu. "În cadrul JYSK Group estimăm că vom deschide aproximativ 120 de magazine noi în 2014. Planurile de expansiune pe termen mediu aprobate de JYSK Nordic sunt: 100 magazine în Romania şi 35 în Bulgaria. Esenţial pentru noi este să găsim locaţii potrivite şi condiţii contractuale bune pentru zonele în care ne vom dezvolta. Suprafaţa medie a unui magazin JYSK Nordic este de 1.000 mp, iar magazinele din Romania sunt ceva mai mari", a arătat Bratu.

Ultimul producător de berete din Franţa se luptă pentru supravieţuire

Producătorul francez de berete Laulhere, cu o tradiţie de 174 de ani, se luptă pentru supravieţuire pe o piaţă invadată de importuri ieftine din China, India, Pakistan şi Cehia, la doi ani după ce a fost salvat din faliment de o companie care produce îmbrăcăminte pentru armată, transmite Bloomberg. Laulhere a devenit recent ultimul producător francez de berete, după ce a cumpărat, săptămana trecută, singura companie rivală, Blancq-Olibet, înfiinţată în urmă cu aproape 200 de ani. Bereta, unul dintre simbolurile tradiţionale ale Franţei, riscă să devină un produs exclusiv de import, subliniind problemele de competitivitate ale economiei franceze, care au contribuit la stagnarea economică din ultimii ani şi la creşterea şomajului la cel mai ridicat nivel din ultimii 16 ani. Laulhere s-a alăturat curentului pentru promovarea produselor "Fabricat în Franţa" (Made in France), pe măsură ce beretele de import acaparează o cotă tot mai mare dintr-o piaţă în scădere. Pe site-ul Laulhere tronează sloganul "Pentru noi, «Made in France» înseamnă încă ceva".

Piaţa aurului şi-a pierdut din strălucire

Piaţa aurului a scăzut anul trecut cu 15%, la 3.756 tone, pe fondul retragerilor masive efectuate de investitori, însă cererea din partea consumatorilor de retail, pentru produse precum bijuterii, lingouri sau monede, a crescut puternic şi a atins un nivel record,potrivit datelor World Gold Council. China a devenit în 2013 cea mai mare piaţă pentru aur la nivel global, devansand India, se arată într-un comunicat al organizaţiei. şi pieţele din ţările dezvoltate s-au menţinut la un nivel solid, în special Statele Unite. Cererea din partea consumatorilor a crescut anul trecut la nivel global cu 21%, la 3.864 tone, în timp ce investitorii în fonduri tranzacţionate la bursă, cele mai populare vehicule de investiţie pe piaţa aurului, au lichidat deţineri de 881 tone, cea mai mare contracţie înregistrată vreodată, pe fondul declinului preţului metalului preţios.Aurul s-a devalorizat anul trecut pentru prima dată din 2000, preţul metalului preţios coborand cu 29%, la sub 1.200 de dolari pe uncie (31,1 grame), cel mai abrupt declin din ultimii 32 de ani.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.