Cum se autorizează antrepozitul de TVA
Persoana care intenţionează să fie antrepozitar autorizat pentru o locaţie trebuie să depună la organul fiscal competent o cerere (conform modelului din anexa 1 la ordinul menţionat) însoţită de următoarele documente: cazierul judiciar al solicitantului; cazierele judiciare ale administratorilor, în cazul societăţilor comerciale; certificat constatator eliberat de Registrul Comerţului din care să rezulte capitalul social, asociaţii, obiectul de activitate, administratorii, precum şi copia certificatului de înregistrare eliberat protrivit reglementărilor legale în vigoare; copie a actului de proprietate sau a contractului de nchiriere/concesionare/administrare, ori dovada deţinerii sub orice formă legală de amplare a antrepozitului de TVA/ copie de pe planul de amplasare a antrepozitului de TVA; declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte locaţia care urmează a fi folosită pentru depozitarea bunurilor prevăzute la art. 2, alin 3 din OMFP 2218/2006 şi prestarea serviciilor prevăzute în anexa 2 a ordinului; persoana fizica care urmează să-şi desfăşoare activitatea ca antrepozitare autorizat nu a fost condamnată. Persoana care intenţionează să fie antrepozitar autorizate pentru mai multe antrepozite de TVA poate depune la organul fiscal competent o singură cerere, dar va prezenta documente pentru fiecare locaţie. “Antrepozitarii autorizaţi care, după expirarea perioade de valabilitate a autorizaţiei de antrepozit de TVA, doresc reautorizarea locului ca antrepozit de TVA, vor depune la organele fiscale teriotoriale, cu cel puţin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate. Perioada de valabilitate a autorizaţiei se prelungeşte pană la data soluţionării cererii de reautorizare”, precizează responsabilii Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice într-un comunicat de presă. (M. B.)