Economic

Cum se autorizează antrepozitul de TVA

Mihai Boicu
29 ian 2014 992 vizualizări
Ministerul Finanţelor Publice a aprobat Normele privind stabilirea procedurii şi a condiţiilor de autorizare a antrepozitului de TVA, prin Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 24/2014, publicat în Monitorul Oficial nr. 47 din 21 ianuarie.

Persoana care intenţionează să fie antrepozitar autorizat pentru o locaţie trebuie să depună la organul fiscal competent o cerere (conform modelului din anexa 1 la ordinul menţionat) însoţită de următoarele documente: cazierul judiciar al solicitantului; cazierele judiciare ale administratorilor, în cazul societăţilor comerciale; certificat constatator eliberat de Registrul Comerţului din care să rezulte capitalul social, asociaţii, obiectul de activitate, administratorii, precum şi copia certificatului de înregistrare eliberat protrivit reglementărilor legale în vigoare; copie a actului de proprietate sau a contractului de nchiriere/concesionare/administrare, ori dovada deţinerii sub orice formă legală de amplare a antrepozitului de TVA/ copie de pe planul de amplasare a antrepozitului de TVA; declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte locaţia care urmează a fi folosită pentru depozitarea bunurilor prevăzute la art. 2, alin 3 din OMFP 2218/2006 şi prestarea serviciilor prevăzute în anexa 2 a ordinului; persoana fizica care urmează să-şi desfăşoare activitatea ca antrepozitare autorizat nu a fost condamnată. Persoana care intenţionează să fie antrepozitar autorizate pentru mai multe antrepozite de TVA poate depune la organul fiscal competent o singură cerere, dar va prezenta documente pentru fiecare locaţie. “Antrepozitarii autorizaţi care, după expirarea perioade de valabilitate a autorizaţiei de antrepozit de TVA, doresc reautorizarea locului ca antrepozit de TVA, vor depune la organele fiscale teriotoriale, cu cel puţin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate. Perioada de valabilitate a autorizaţiei se prelungeşte pană la data soluţionării cererii de reautorizare”, precizează responsabilii Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice într-un comunicat de presă. (M. B.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.