Reluarea înregistrării proiectelor de finanţare pe schema de ajutor de minimis
IMM-urile din Vrancea pot înregistra Cereri de acord pentru finanţare în perioada 15.01.2014 ora 10.00 - 24.01.2014 ora 20.00 pe site-ul http://www.aippimm.ro/ în vederea accesării de sume nerambursabile, în procent de 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aprobate spre finanţare, în limita echivalentului în lei a valorii maxime de 100.000 euro, la cursul oficial al BNR din data publicării HG 848/2013 in Monitorul Oficial al României Partea I, nr 689/11.11.2013, pe o perioadă de 2 ani fiscali consecutivi.
Ajutorul de minimis se acordă IMM-urilor de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Economiei prin Departamentul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism, bugetul maxim al schemei de ajutor de minimis este de 500 milioane lei, din care 250 milioane lei aferente anului fiscal 2014 şi 250 milioane lei aferente anului fiscal 2015. Ajutorul de minimis se acordă întreprinderilor din toate sectoarele, cu excepţia celor prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006, respectiv întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii; întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia primară de produse agricole; întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în transformarea şi comercializarea produselor agricole, întreprinderilor aflate în dificultate.
Pentru a fi eligibile la finanţare în cadrul schemei de ajutor de minimis societăţile trebuie să aibă cel puţin 1 an calendaristic de la înfiinţare la data completării on-line a formularului de înscriere şi codul CAEN pentru care solicită finanţare autorizat, în condiţiile legii, cu cel puţin 3 luni înaintea datei completării on-line a formularului de înscriere. De asemenea societăţile trebuie să nu înregistreze datorii la bugetul de stat şi bugetele locale, să prezinte un angajament ferm privind menţinerea locurilor de muncă existente la data înregistrării Formularului de înscriere online, precum şi crearea până la finalizarea investiţiei şi menţinerea, pe o perioadă de minimum 3 ani de la finalizarea investiţiei, a locurilor de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni.
Proiectele înregistrate în perioada 15.01.2014 ora 10.00 - 24.01.2014 ora 20.00 vor primi un punctaj după expirarea termenului de înscriere şi în conformitate cu punctajul obţinut online, pe site-ul instituţiei, la adresa www.aippimm.ro, se publică în termen de 1 zi lucrătoare, lista centralizată cu solicitanţii acceptaţi în vederea verificărilor administrative, de eligibilitate. Admiterea la finanţare se va face în ordinea punctajului obţinut la completarea formularului de înscriere. La punctaje egale va prevala în această ordine: domeniul de activitate din care face parte codul CAEN pe care se solicită finanţarea, numărul locurilor de muncă nou create, categoria IMM din care face parte solicitantul, locaţia implementării proiectului, valoarea profitului obţinut din exploatare la 31 decembrie 2012, valoarea profitului net la 31 decembrie 2012.
Pentru a verifica eligibilitatea firmei şi pentru a fi îndrumaţi în accesarea acestei oportunităţi de finanţare vă recomandăm să contactaţi o societate de consultanţă autorizată în accesarea fondurilor nerambursabile.
Expert accesare fonduri structurale – Eduard Chiorescu