Evenimente speciale

Foto | „Școala viitorului” a fost proiectată la Focșani în cadrul unui simpozion educațional interjudețean

Ziarul de Vrancea
13 apr 2025 984 vizualizări

 Sub egida Săptămânii Verzi, Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” din Focșani a fost, pe 9 aprilie, gazda Simpozionului interjudețean cu participare națională „ȘCOALA VIITORULUI”, un eveniment de marcă în peisajul educațional local și național. Manifestarea a fost inclusă în cadrul proiectului extracurricular de educație interculturală „Tărâmul cuvintelor”, ajuns la cea de-a IX-a ediție și derulat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Vrancea și CJRAE Vrancea.

Evenimentul, ce figurează în Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară Regionale și Interjudețene (CPEERI 2025) la poziția 1935, a reunit cadre didactice și elevi din mai multe județe ale țării, propunând o serie de teme actuale și provocatoare, adaptate contextului digital și ecologic al prezentului.

Am promovat împreună ideea unei școli a viitorului, în care comunicarea, inovația și adaptabilitatea să devină repere esențiale pentru generațiile tinere”, a declarat Gabriela Harea, bibliotecarul Școlii Gimnaziale „Duiliu Zamfirescu” Focșani  și organizator al evenimentului, într-o informare transmisă redacției Ziarului de Vrancea.

Lucrările prezentate în cadrul simpozionului au abordat subiecte variate, de la educația ecologică, metode inovatoare de predare bazate pe tehnologia informației și inteligență artificială, până la impactul noilor tehnologii asupra lecturii și relației elevului cu cartea. O parte dintre materialele prezentate s-au remarcat prin valoarea lor științifică, în timp ce altele au constituit exemple concrete din practica educațională a cadrelor didactice, ilustrând nevoia adaptării constante la cerințele unei societăți în continuă transformare.

Educația nu mai poate fi concepută în afara noilor realități digitale și sociale. Schimbarea de mentalitate devine esențială pentru a crea un sistem de învățământ eficient și conectat la nevoile reale ale elevilor”, a adăugat Gabriela Harea.

Elevii participanți au surprins plăcut prin originalitatea și diversitatea tematicii abordate. De la proiecte dedicate protecției mediului și utilizării eficiente a resurselor, până la eseuri cu accente vizionar-utopice despre viitorul școlii, contribuțiile acestora au demonstrat implicare, gândire critică și un real interes pentru problemele actuale ale educației.

Simpozionul „Școala Viitorului” s-a dovedit nu doar o ocazie de schimb de idei și bune practici între profesori și elevi, ci și un prilej de reflecție asupra direcției în care se îndreaptă învățământul românesc.

Sperăm că prin acest eveniment am reușit să transmitem un mesaj puternic despre importanța deschiderii către nou, către tehnologie și, mai ales, către o educație centrată pe nevoile reale ale elevilor de astăzi și de mâine”, a concluzionat Gabriela Harea.

Citiți conținutul integral al informării de presă referitoare la Simpozionul „Școala Viitorului” transmis redacției Ziarului de Vrancea de Gabriela Harea, bibliotecarul Școlii Gimnaziale „Duiliu Zamfirescu” Focșani  și organizator al evenimentului, în documentul atașat articolului


Fisiere atasate

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.