Electoral

Prima autostradă din Moldova prinde contur cu pași repezi. Un succes marca PNL!

Ziarul de Vrancea
12 sep 2020 3577 vizualizări

Ministrul focșănean Ion Ștefan merge săptămânal la CNAIR și la Ministerul Transporturilor pentru a superviza ședințele pe A7 Unirea Principatelor.Slavă Domnului, guvernul PNL dovedește că, prin bună credință și determinare, pot fi deblocate proiecte lăsate vraiște de prietenii lui Oprișan de la București.

Toată România știe că Moldova este cea mai săracă regiune a țării. Slaba dezvoltare a județelor din regiune, sărăcia în care se zbat oamenii, gravele probleme economice și sociale din județe ca Vaslui și Vrancea, sunt cauzate, în cea mai mare măsură, de lipsa infrastructurii. Investitorii au ocolit județele Moldovei, reclamând lipsa unei autostrăzi. O autostradă pe care PSD spune de 30 de ani că o face, dar nu a făcut nimic. Ce nu a putut face partidul care a avut nenumărate mandate de guvernare și care a condus și conduce încă județe care se regăsesc în toate topurile negative, cum e Vrancea, a reușit să facă PNL în numai câteva luni de guvernare.

Declarații și...cam atât!

6 decembrie 2013. Marian Oprișan deschidea Orășelul Copiilor cu un anunț-bombă: ”Împreună cu premierul Victor Ponta și cu vicepremierul Liviu Dragnea, am decis că în 2 ani și jumătate Focșaniul va avea autostradă”.

Iarna 2020. Același Marian Oprișan a venit cu o justificare-șoc: De 30 de ani mă rog de toate guvernele României, de stânga sau de dreapta, să facem autostradă și aeroport. (…) Când în Focșani sau pe lângă Focșani, va trece autostrada și vom avea aeroport, pentru că prima dată am încercat pe amplasamentul lui 1921, fosta unitate de aviație și, ce să vezi? A venit Colectiv și a căzut Guvernul”. Sunt declarații bombastice, marca Oprișan, care ani întregi a avut principiul faptelor, nu al vorbelor. Doar că, din tot ce a făcut nu au rămas decât vorbele, pentru că faptele nu s-au văzut. Fără să se laude și fără să vândă gogoși electorale, PNL a reușit să facă în doar câteva luni ce nu a făcut PSD niciodată, iar prima autostradă a Moldovei, Unirea Principatelor-A 7, nu doar că a prins contur în Guvernarea PNL, dar avansează cu pași repezi.

Primii pași concreți

În luna iunie 2020, ministrul lucrărilor publice, dezvoltării și administrației, Ion Ștefan, care s-a implicat personal în susținerea proiectului autostrăzii A7, făcea un anunț mult așteptat: AUTOSTRADA A7 SE REALIZEAZĂ! Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic al Autostrăzii A7 pe segmentul Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani este semnat și se lucrează deja la realizarea lor”, a spus Ion Ștefan. Nici două luni mai târziu, la începutul lunii august, proiectul deja începea să se materializeze prin începerea investigațiilor geotehnice pe tronsonul Focșani-Buzău. “Proiectul Autostrada A7 se materializează! Acum câteva săptămâni declaram public faptul că voi participa săptămânal la ședințele cu privire la evoluția proiectului Autostrada A7-Moldova și că voi susține cu tot ce pot acest proiect. Și așa am făcut. Iată că lucrurile se întâmplă: investigațiile geotehnice pe tronsonul Focșani-Buzău au început”,  a anunțat ministrul Ștefan. Alături de ministrul Transporturilor, vrânceanul Ion Ștefan, candidat PNL la Primăria Focșani, a făcut tot ce a putut în calitatea sa de ministru pentru ca proiectul primei autostrăzi din Moldova să prindă contur. Străbat săptămânal drumul dintre Focșani și București, pe drumul european 85, ca de altfel mulți alți șoferi, și știu prea bine câtă nevoie avem de o șosea de mare viteză, care să preia din traficul de pe DN2/E85, unul dintre cele mai aglomerate și periculoase drumuri din țară. E85 este artera pe care se desfășoară cea mai mare parte a traficului din Moldova, pe care circulă cei care vin dinspre București, dar și șoseaua care leagă România de Ucraina, pe transportul de mărfuri. Nevoia unei autostrăzi este una majoră! Am mai spus și repet: Moldova nu mai are răbdare, iar Guvernul Orban va face ceea ce alte Executive au ratat: să construiască o autostradă în regiunea care, în acest moment, nu are niciun km de șosea rapidă”, a spus Ion Ștefan, ministrul care în permanență și-a plecat urechea la nevoile comunității. Potrivit CNAIR, execuția primului tronson din Autostrada A7 va fi scoasă la licitație în acest an, iar celelalte vor urma în curând.

Ministrul Ion Ștefan dă garanții că anul viitor vin utilajele

Practic, după cum a anunțat ministrul Lucrărilor Publice, Ion Ștefan, anul viitor se va lucra la autostradă. ”Până la sfârșitul anului va fi scos la licitație contractul pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor, iar în 2021 vom vedea utilajele la lucru. Nu cred că licitația va dura mult, pentru că în ultima perioadă, la licitațiile organizate de Ministerul Transporturilor nu au fost probleme cu contestațiile”, a declarat Ion Ștefan.

A7 va deschide Moldova către dezvoltare

Când va fi gata, autostrada A7 va prelua din traficul de pe DN1B și DN2 E85, unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară, cunoscut și sub numele de “șoseaua morții”. Se estimează că A7 va avea un impact major asupra dezvolătii Moldovei și, implicit, a județului Vrancea. Dincolo de impactul direct pe care îl vor resimți șoferii, care se va traduce prin timp mai puțin petrecut pe drum, condiții mai bune la volan și – extrem de important - scăderea numărului de accidente și de victime, A7 va lega, în sfârșit, cea mai săracă provincie românească de Europa. Din acest punct de vedere, va fi un impact major pentru economia tuturor județelor din Moldova, iar autostrada va atrage investitorii care au ocolit, atâția ani, această regiune a țării. Un plan care a prins contur sub guvernarea PNL și care trebuie să continue alături de PNL!

Cea mai mare piedică în calea dezvoltării României a fost PSD

Ca o găină care a ouat o mărgică și acum cotcodăcește să o audă tot satul, Oprișan se laudă că a semnat un certificat de urbanism pentru o porțiune din Autostrada A7. Adică a fost obligat de lege să facă ceea ce scrie în fișa postului de președinte CJ. Și bine a făcut că a semnat, pentru că dacă mai întârzia puțin, PNL l-ar fi dat în judecată pentru că tergiversează termenele de implementare ale proiectului. PSD și Oprișan a servit timp de 8 ani de zile tuturor vrâncenilor, moldovenilor, minciuni gogonate și amânări cu privire la soarta Autostrazii A7. Ba că o facem cu chinezii, ba că nu avem nevoie de banii gratis europeni și o facem pe banii românilor, fiindcă UE ne pune condiții. Ba chiar a transformat proiectul autostrăzii în drum expres, în urma lobby-ului "de succes" exercitat de Oprișan. Ce altă dovadă a incompetenței și impotenței politice a guvernării PSD? Istoria recentă ne arată că cea mai mare piedică în calea dezvoltării României a fost PSD-ul. Slavă Domnului, guvernul PNL dovedește că, prin bună credință și determinare, pot fi deblocate proiecte lăsate vraiște de prietenii lui Oprișan de la București. Este și exemplul deblocării proiectului Autostrăzii A7, care a avansat mai mult în câteva luni de guvernare PNL decât în ani de zile cât a fost PSD la cârma țării. Vrâncenii nu mai înghit minciunile scoase din portofel de Oprișan și PSD, pentru că pur și simplu acestea le insultă inteligența. O vor dovedi la vot, pe 27 septembrie. (Articol realizat de SC Nord Est Publicitate SRL Focșani, la comanda PNL Vrancea, cod mandatar financiar 21200012)

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.