Brand voice

ZdV te ajută să-ți protejezi și să-ți menții sănătatea | Instrucțiuni pentru a îmbătrâni frumos și sănătos

Ziarul de Vrancea
16 apr 2019 596 vizualizări

Acestea sun valabile pentru femei și bărbați pentru fiecare deceniu al vieții.

Experientele tale de viata te fac un expert in manipularea schimbarii. Începând cu un loc de muncă nou, mutându-te într-un alt oraș sau nașterea unui copil. Toate evenimentele care vă transformă viața și forma, sunt despre schimbare. Pentru femei și bărbați, îmbătrânirea sănătoasă reprezintă următoarea provocare pe care să alegeți să o cuceriți.

Dar toată lumea îmbătrânește diferit. Femeile trec printr-un proces specific de îmbătrânire numit menopauză. Și în timp ce fiecare femeie o va experimenta, nu toată lumea știe la ce să se aștepte.

Bărbații trec și ei prin schimbări hormonale cu vârsta. Nu este același lucru cu cel al femeilor. (Puteți citi faptele despre menopauza de sex masculin de mai jos.)

Indiferent ce vă așteaptă de acuma înainte în viață, când înțelegeți cum se schimbă corpul pe măsură ce îmbătrâniți, vă veți simți gata să pășiți cu încredere în fiecare an nou și în fiecare nou deceniu din viață. Și pregătindu-vă din timp să îmbătrâniți sănătos vă poate ajuta să faceți o tranziție sănătoasă în fiecare etapă ulterioară a vieții. Indiferent de vârsta dvs., există pași pe care îi puteți face acum pentru a vă asigura că îmbătrâniți sănătos și frumos.

Pentru a aborda ceea ce se întâmplă cu vârsta, să ne lărgim cunoștințele referitor la unele dintre preocupările cheie din diferite decenii ale vieții noastre. Aceasta nu este în nici un caz o listă elaborată - pentru asta ar fi necesară o carte întreagă. Dar veți citi la ce să vă așteptați în ceea ce privește modificările hormonale cu vârsta și unele dintre celelalte schimbări fizice pe care le veți simți.

Nu ești niciodată prea bătrân ca să înveți despre corpul tău.

FII ACTIV CA SĂ ÎȚI PREGĂTEȘTI CORPUL ÎN MOD CORESPUNZĂTOR CÂND AI VÂRSTA DE 20 SAU 30 DE ANI

Când aveți douăzeci sau treizeci de ani sunt momente excelente pentru a crea obiceiuri sănătoase care vor dura toată viața. Începeți să faceți exerciții fizice în mod regulat cât mai curând posibil. 

O problemă pentru femei și bărbați, este pierderea forței și a densității osoase mai târziu în viață. De aceea anii tinereții sunt un moment excelent pentru a-ți întări mușchii și oasele, armându-ți corpul prin activități fizice regulate.

Prevenția acum poate părea prematură, dar nu este prea devreme pentru a începe. Pe măsură ce îmbătrâniți, unele activități vor deveni mai dificile. Deci, începeți să lucrați acum pentru a vă ajuta să vă mențineți independența atunci când sunteți mai în vârstă.

Gândiți-vă la activități cum ar fi cumpărăturile, grădinăritul și drumețiile. Pierderea musculara si osoasa ar putea face ca acestea sa fie dificile. Manipularea sacoșelor cu alimente, împingerea unei roabe și scările de alpinism sau cărările de munte sunt toate lucrurile pe care le veți dori să le puteți face și în viitor. De aceea, trebuie să rămâi activ la vârsta de 20 și 30 de ani, ca să poți continua să faci lucrurile pe care le vrei cu oamenii pe care îi iubești.

Exerciții precum mersul pe jos, înotul, drumeții, yoga și dansul sunt modalități excelente de a rămâne în formă. Adăugarea unor exerciții cu greutăți sunt de asemenea, importante pentru menținerea sănătății mușchilor și oaselor.

Tot ce ai nevoie este 30 de minute de activitate în fiecare zi. Iar multe dintre aceste sugestii se pot face cu un partener. Construiți-vă rezistența și stabilizați-vă corpul pentru o îmbătrânire confortabilă, menținându-vă din punct de vedere fizic.

CE TREBUIE SĂ FACEM PENTRU SĂNĂTATE LA 40 DE ANI

Antrenamentul în timpul săptămânii este un început bun pe calea îmbătrânirii sănătoase. Și o dietă de alimente sănătoase, 70-80% vii, poate netezi calea. Aceste obiceiuri te vor direcționa către o sănătate vibrantă în următorul deceniu de viață.

Îngrijirea pielii va fi unul dintre primele lucruri pe care le veți aborda.

Pe parcursul a 40 de ani, pielea care te-a servit atât de bine poate începe să arate semne de uzură. Toată distracția la soare, zâmbind și râzând din toată inima  vor lăsa semne sub formă de riduri. Atât femeile, cât și bărbații se pot aștepta la riduri. Iată de ce acestea apar și cum puteți minimiza aspectul lor.

Ridurile din jurul ochilor și gurii vin ca rezultat al îmbătrânirii intrinseci și extrinseci. Îmbătrânirea intrinsecă este ceea ce se întâmplă atunci când organismul dumneavoastră începe în mod natural să producă din ce în ce mai puține proteine ​​care să păstreze pielea netedă și elastică…adică colagen și elastină. Acest proces de îmbătrânire intrinsecă începe de fapt înaintea celor patruzeci de ani ai voștri. De fapt, după vârsta de 20 de ani, pielea dvs. produce cu un procent de colagen mai puțin în fiecare an. Cine are peste 40 de ani a observat deja o diferență în aspectul pielii lui.

Îmbătrânirea exterioară schimbă, de asemenea, aspectul pielii. Prejudiciul care provine din afara corpului tău include lucruri precum tutunul și poluarea.

Veți observa îmbătrânirea extrinsecă atunci când pielea dumneavoastră arată neuniformă în textură. Radiația solară este unul dintre cei mai mari contribuabili la îmbătrânirea extrinsecă. Expunerea responsabilă la soare este sănătoasă (15-30 minute pe zi). Dar excesul de lumină solară vă dăunează pielii și este sursa celor mai multe riduri.

Pentru a vă pregăti pentru modificările legate de vârstă ale pielii dvs., cămășile lungi, pantalonii și pălăriile sunt apărarea dvs. principală. Protecția solară vă protejează pielea împotriva daunelor și ar trebui folosită în fiecare zi. Pentru protecția maximă a pielii, încercați să utilizați protecția solară cu un SPF (factor de protecție solară) de cel puțin 30.

Dacă doriți să evitați apariția ridurilor, încercați să adăugați un ser bogat în antioxidanți și un hidratant la regimul de îngrijire a pielii. Antioxidanții sunt excelenți în reducerea aspectului de înroșire. Ele vă pot ajuta chiar și cu elasticitatea pielii dumneavoastră și să vă dau pielii o strălucire sănătoasă. În timp, cremele de hidratare contribuie la aspectul tineresc, ajutând la menținerea hidratării în straturile superioare ale pielii și protejarea de elementele exterioare care pot contribui la uscarea pielii.

O mulțime de produsele revitalizante pentru îngrijirea pielii sunt formulate cu vitamina A, colagen, peptide și o varietate de antioxidanți. Toate aceste ingrediente lucrează pentru a menține aspectul sănătos al pielii și pentru a încetini dezvoltarea liniilor fine și a ridurilor. S-ar putea să găsiți că folosirea unei linii avansate de îngrijire a pielii precum USANA Celavive să vă redea aspectul tineresc al pielii.

Adăugați antioxidanți și la dieta dumneavoastră. Pielea îmbătrânită vă va mulțumi. La fel și creierul vostru. La 40 de ani trebuie să vă fortificați corpul pentru o îmbătrânire sănătoasă. Și este inteligent să previi și să consideri sănătatea creierului tău. O dieta bogata in antioxidanti este minunată pentru mintea ta.

Toată lumea se confruntă cu riduri. Dar vă puteți ajuta pielea să-și păstreze aspectul sănătos și elasticitatea cu protecția solară și îngrijirea adecvată a pielii.

SĂ ÎMBĂTRÂNIM SĂNĂTOS LA 50 DE ANI. CE SE ÎNTÂMLĂ CU NOI CÂND ÎNCEP SCHIMBĂRI HORMONALE ÎN CORP?

Pentru femei, schimbările cele mai vizibile ale îmbătrânirii apar lîn jurul vârstei de 50 de ani. Menopauza începe în jurul vârstei de 50 de ani la majoritatea femeilor. Această schimbare finală în producția de hormoni estrogeni se poate întâmpla rapid, așa că fiți atente la simptome. Estrogenul este hormonul care controlează ciclurile menstruale ale femeii.

Modificările ciclurilor menstruale regulate ar putea fi primul simptom al începutului menopauzei. Insa corpul tău va experimenta si alte schimbari cand incepe menopauza. Simptomele includ bufeurile, modificările de dispoziție, pielea uscată și somnul agitat și neodihnitor. 

Consumul de alimente bogate în fitoestrogeni (cum ar fi soia), activitatea fizică în timpul zilei și exercițiile de respirație pe timpul nopții vă pot ajuta să vă îmbunătățiți somnul dacă este întrerupt de menopauză. O altă idee bună este limitarea aportului de cafeină până la începutul zilei. 

Investiția într-un regim bun de îngrijire a pielii poate contribui la uscarea cauzată de menopauză. Cremele formulate pentru pielea matură pot ajuta organismul să păstreze umezeala și să lumineze aspectul tenului.

Și amintiți-vă, în timp ce multe dintre aceste modificări hormonale ar putea părea dramatice, efectele secundare nu vor dura pentru totdeauna. Rețineți întotdeauna că menopauza este o parte normală a îmbătrânirii. Cele mai multe femei trec de menopauză în aproximativ cinci ani și văd o reducere a simptomelor menopauzei încetul cu încetul.

CÂTEVA LUCRURI DESPRE “MENOPAUZA” LA BĂRBAȚI

S-ar putea să te întrebi dacă există un echilibru hormonal pentru bărbați. 

Toți bărbații vor vedea o reducere a testosteronului cu vârsta. Dar această schimbare este graduală și nu este la fel de marcată ca modificările estrogenului la femei.

Simptomele testosteronului redus includ pierderea masei musculare și scăderea energiei. Unii bărbați pot prezenta modificări ale dispoziției, scăderi ale fdorinței sexuale. Simptomele fizice pot fi atenuate prin exerciții regulate. Și schimbările în starea de spirit pot fi abordate cu atenție, sprijin emoțional și ajutor de la un furnizor de servicii medicale de încredere.

DIN PUNCT DE VEDERE MENTAL ȘI NU NUMAI ASTA - CUM SĂ FIM SĂNĂTOȘI LA 60 DE ANI

În deceniile anterioare, alegi să te pregătești pentru o îmbătrânire sănătoasă, cu obiceiuri precum exerciții regulate, o dietă sănătoasă și o îngrijire adecvată a pielii. La 60 de ani ai șansa să lucrezi probabil la cel mai important organ - creierul tău. Și păstrarea creierului în formă bună va face din îmbătrânire un proces mai plăcut.

Stimularea minții o ajuta să rămână ascuțită, pe măsură ce anii trec. Declin ul cognitiv este de așteptat pe măsură ce îmbătrâniți. Din fericire, puteți face multe pentru a vă păstra agerimea minții.

Implicarea în activități care provoacă mintea și memoria sunt modalități excelente de a rămâne în formă mentală. Studiile au arătat că adulții care au practicat stimularea cognitivă prin învățare activă, au experimentat mai puțin declin cognitiv la o vârstă mai înaintată. Acestea includ: instrumente muzicale, participând la cursuri (de gătit, de matematică), învățând o limbă nouă, scriind / jurnalizând, jocuri de memorie, vorbind cu prietenii și practicând un nou sport.

Ce fel de lucruri puteți să faceți pentru a vă menține mintea puternică? Învățați. Învățați. Învățați! Citirea, scrierea și studierea unei noi limbi sunt modalități excelente de a vă menține creierul. S-ar putea chiar să găsiți că aceste activități sunt distractive.

Jocurile de cărți și board games sunt minunate și pentru creierul dvs. Încercați să jucați cu alții cât mai mult posibil. Acesta este un moment excelent pentru a fi cu familia și prietenii. Ce este mai distractiv decât să jucați jocuri și să faceți amintiri cu cei pe care îi iubești?

O altă modalitate de a vă proteja memoria este consumând o dietă bogată în antioxidanți. Cercetările actuale sugerează că declinul cognitiv și îmbătrânirea creierului sunt cauzate de daune oxidative. Radicalii liberi rănesc neuronii. Antioxidanții țintesc radicalii liberi și vă ajută să vă protejați celulele creierului.

Puteți găsi o mulțime de antioxidanți în fructe de padure. Căpșunile, afinele și murele sunt surse importante. Mănâncă-le ca o gustare. Oricum o faci, încorporând antioxidanți în dieta ta poate susține creierul tău îmbătrânit.

De asemenea, adăugați în dieta dumneavoastră alți nutrienți care susțin creierul. Aceasta include vitaminele B, uleiul de pește, vitamina D și vitamina E.

 Activați-vă creierul, învățând lucruri noi și stând în preajma oamenilor pe care îi iubiți. Vorbiți, citiți, scrieți și învățați cât de des puteți. Păstrați o dietă sănătoasă cu o mulțime de antioxidanți și alți nutrienți ai creierului.

O VIAȚĂ SĂNĂTOASĂ INDIFERENT DE VÂRSTĂ

Viata nu se opreste doar pentru că imbatranești. La orice vârstă puteți avea un stil de viață sănătos și fericit. Prin a ne pregăti pentru o îmbătrânire sănătoasă în tinerețe, aceste tranziții pot deveni mai confortabile și mai ușor de gestionat.

Începeți obiceiurile sănătoase cum ar fi o dietă sănătoasă și exercițiile fizice regulate astăzi, pentru a vă menține corpul puternic atunci când îmbătrâniți. Îngrijiți-vă pielea și nu lăsați creierul să se odihnească.

S-ar putea să credeți că vârsta este doar un număr. Și ați avea dreptate. Poți îmbrățișa acest număr (indiferent cât de mare este) știind că ești pregătit pentru a îmbătrâni sănătos.

DESPRE AUTOR

Sydney Sprouse este un scriitor din Forest Grove, Oregon. Este licențiată în biologie umană în cadrul Universității de Stat din Utah, unde a lucrat ca cercetător universitar și scriitor. 

*Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ, nu substitue sfatul medical profesionist si nu sunt destinate tratarii sau vindecarii oricarei boli. Va sfatuim sa va consultati medicul in ceea ce priveste toate problemele legate de sanatatea dumneavoastra si in special in ceea ce priveste existenta simptomelor care ar putea necesita diagnostic sau ingrijire medicala.

Articol tradus de Viorel Ciurea

REFERINTE

https://www.hhs.gov/aging/healthy-aging/index.html

https://medlineplus.gov/exerciseforseniors.html

https://www.dartmouth-hitchcock.org/aging_resource_center/ten_tips_healthy_aging.html

https://newsinhealth.nih.gov/2018/07/preparing-menopause

http://menopause.northwestern.edu/content/how-hormone-depletion-affects-you

https://www.rush.edu/health-wellness/discover-health/hormones-you-age

https://medlineplus.gov/ency/article/004000.htm

https://www.health.harvard.edu/newsletter_article/Testosterone_aging_and_the_mind

https://www.verywellhealth.com/is-aging-different-for-men-and-women-2224332

https://www.eatright.org/fitness/exercise/benefits-of-physical-activity/the-importance-of-fitness-in-your-30s

https://www.scientificamerican.com/article/why-does-skin-wrinkle-wit/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9180666

https://www.alzheimers.net/antioxidants-lend-themselves-to-brain-health/

PRODUS

Descoperă abilitatea naturală a pielii tale de a combate semnele vizibile de îmbătrânire cu acest nou sistem de îngrijire a pielii de înaltă calitate, doar de la USANA.

Dermatologul Acreditat, Dr. Jennifer Lee, vorbește despre piele – trecând de suprafață pentru o privire mai amănunțită asupra științei Celavive. Descoperă secretele pielii tale și află cum Celaive lucrează în tandem cu pielea ta pentru a scoate la iveală un aspect mai frumos, mai tânăr. Suplimentar, învață cele trei lucruri pe care Dr. Lee le predă fiecărui pacient pentru o piele cu aspect sănătos. 

Pentru a afla prețul și pentru a cumpăra produsele  recomandate citiți precizările de mai jos

Dacă doriți să cumpărați  produsele recomandate , din magazinul online USANA vă rugăm să accesați secțiunea  ”Fă cumpărături acum” a site-ului  revolutieinsanatateata.usana.com sau accesați direct aici 1

Dacă doriți informații suplimentare  solicitați-le la adresa de e-mail:revolutieinsanatatea@gmail.com

Citiți și:Citiți și:ZdV te ajută să-ți protejezi și să-ți menții sănătatea | Astăzi despre ”Axa creier- intestin”;

ZdV te ajută să-ți protejezi și să-ți menții sănătatea | Astăzi despre detoxifiere.Principalele 8 motive ca să vă detoxificați corpul;

ZdV te ajută să-ți protejezi și să-ți menții sănătatea | Astăzi despre: cum să ne detoxifiem?;

ZdV te ajută să-ți protejezi și să-ți menții sănătatea | Astăzi despre: ficat;

ZdV te ajută să-ți protejezi și să-ți menții sănătatea | Astăzi despre: diete


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.