Brand voice

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Haideți să analizăm 7 mituri despre imunitate

Ziarul de Vrancea
7 iun 2020 923 vizualizări

Rolul sistemului imunitar este de a te menține sănătos. Înțelegerea modului în care corpul tău se protejează îți oferă muniția împotriva microbilor. Există o mulțime de mituri neadevărate despre sistemul imunitar și despre sănătate. Dacă vrei să afli adevărul informează-te, pentru a nu cădea pradă unor credințe false despre sistemul imunitar care sunt vehiculate din gură în gură.

Haideți să învățăm despre ce te face și ce nu te face bolnav. Și vei descoperi informațiile despre ceea ce poți face pentru a fi sănătos tot timpul anului.

Mitul 1: Frigul te îmbolnăvește

Odată cu schimbarea anotimpurilor se poate întâmpla să iei o răceală sau chiar o gripă. Oamenii iau virusuri mai ales în lunile reci. De aici și credința că temperaturile scăzute sunt responsabile pentru îmbolnăvire.

Situația este un pic diferită..

Există o legătură între temperaturile friguroase și boală, dar este o corelație, nu o relație cauză-efect. Cel mai probabil schimbările de comportament asociate cu vremea rece sunt cele care declanșează aceste îmbolnăviri sezoniere.

Vremea rece menține oamenii în interior pentru perioade mai lungi de timp. Aceasta duce la răspândirea germenilor între persoanele care sunt în contact. Gândește-te la membrii familiei, la colegii de muncă, la colegii de clasă sau la persoanele cu care împarți mijloacele de transport în comun. Apropierea față de ceilalți este modul principal de răspândire a virusurilor, indiferent de temperatura exterioară.

Același lucru se poate întâmpla atunci când copiii se întorc la școală după vacanța de vară. Intrarea în comunitate crește șansade a lua un virus (indiferent dacă este cald sau rece afară.)

Unele cercetări evidențiază faptul că temperaturile mai reci oferă un mediu de viață mai bun pentru anumite virusuri. Rinovirusul (microbul responsabil pentr urăceala obișnuită) trăiește de obicei latent în fosele nazale așteptând temperaturi mai potrivite. Când vreme se răcește, se trezește și se reproduce.

Dacă stai în casă din cauza vremii, o tuse sau un strănut inadvertente trimit virusul rece în aerul pe care îl împarți cu alții. Deoarece vremea mai rece îi apropie pe oameni, un strănut poate fi tot ce trebuie pentru a răspândi o răceală. Scăderea temperaturii a fost doar o parte din ecuație.

Mitul 2: Alergiile sezoniere sunt un semn al unei imunități scăzute

De fapt, este exact pe dos: alergiile de sezon sunt rezultatul răspunsului unui sistem imuntar supra-reactiv, care confundă particule mici din aer cu microorganisme dăunătoare. Considerați alergiile ca fiind mai degrabă caracteristice unui sistem imunitar supra-vigilent, decât al unuia slăbit.

Poate fi dificil în a distinge alergiile de alte probleme respiratorii. Alergiile pot avea aceleași simptome, dar nu sunt contagioase. S-ar putea să vă confruntați cu dureri de cap, nas înfundat, ochi umezi sau chiar o durere în gât. Toate sunt simptomeale unei răceli, dar și ale unor alergii. Diferența este că alergiile nu sunt declanșate de bacterii sau viruși.

Particulele inofensive precum praful, polenul sau mucegaiul sunt introduse în corp atunci când respirați. Dacă aveți alergii sezoniere, sistemul dumneavoastră imunitar răspunde la aceste particule ca și cum ar fi un potențial agent patogen.

Pentru a reduce simptomele de alergie, încercați să identificați sursa ei. Dacă este polen, evitați plantele înflorite. Alergiile la praf se pot produce atunci când este vânt afară. Deci, luați în considerare protejarea gurii și nasului cu o mască în zilele cu vânt.

Aceste alergii sunt de sezon, după cum le spune și numele. Asta înseamnă că vor dispărea încetul cu încetul.  Simptomele de alergie pot fi controlate cu produse adecvate.Discutați cu un specialist și vedeți dacă vă poate ajuta să găsiți o modalitate de gestionare a alergiilor sezoniere.

Mitul 3: Spălatul mâinilor omoară virușii

S-ar putea să fii surprins să afli că spălarea mâinilor nu omoară de fapt virușii. Virusii nu sunt în viață, se află undeva la intersecția dintre viu și neviu, ceea ce înseamnă că nu se pot reproduce singuri, dar spălarea mâinilor vă scapăde viruși într-un alt mod.

Săpunul adera la membrana sau peretele exterior al virușilor. Și moleculele de săpun concurează, de asemenea, cu lipidele din membrana virusului pentru ca să-l facă inofensiv. Această înseamnă că microbii pot fi îndepărtați cu apă. Când te speli pe mâini, te speli literalmente de virușii care te pot îmbolnăvi.

După ce ați terminat spălarea mâinilor, asigurați-vă că le uscați bine. Pentru viruși este mai greu să se transfere din mâinile uscate. Spălați și uscați des pe tot parcursul zilei. Spălarea mâinilor nu va ucide germenii care vă pot îmbolnăvi, dar vă poate scăpa eficient de ei.

Mitul 4: Dezinfectantul pentru mâini este mai eficient decât spălatul mâinilor 

Spălarea mâinilor cu apă și săpun este cea mai eficientă metodă de a preveni răspândirea bacteriilor și virusurilor. Când spălarea mâinilor nu este disponibilă, dezinfectantul de mână este o opțiune bună de rezervă.

Spre deosebire de spălarea mâinilor, dezinfectanții de mâini distrug microbii. Cel pe bază de alcool dezactivează virusurile și le împiedică să se transfere din mâini. Dezinfectantul de mână fabricat din cel puțin 60 la sută alcool omoară eficient bacteriile și microbii de pe mâinile tale.

Pentru a profita la maximum de acest efect, încercați mai întâi să îndepărtați murdăria vizibilă și resturile de pe mâini. Ștergeți-vă mâinile cu un șervețel sau o cârpă înainte de a utiliza produsul în sine. Murdăria și uleiurile de pe piele fac ca dezinfectantul de mâini să fie mai puțin eficient în uciderea microbilor.

Dezinfectantul de mâini nu este la fel de eficient pentru a elimina microbii ca și spălarea mâinilor, dar este practic. Când plecați la cumpărături sau conduceți mașina, nu puteți să vă opriți întotdeauna să vă spălați pe mâini. Folosiți produse igienizatoare de mână în aceste situații pentru a vă feri de germeni.

Mitul 5: Dacă nu mâncăm, scăpăm de răceală

Acest refren este unul dintre miturile cele mai omniprezente ale sistemului imunitar. Corpul tău are nevoie de combustibil adecvat pentru a combate infecțiile de orice fel. Imaginați-vă că încercați să mergeți la o bătălie pe stomacul gol. Așa se va comporta sistemul dumneavoastră imunitar dacă restricționați ceea ce mâncați atunci când sunteți bolnav.

Nu există prea multe dovezi care să susțină ideea că postul reduce o febră. De fapt, cerințele de calorii ale corpului dvs. cresc atunci când luptați împotriva unei infecții. Sistemul dumneavoastră imunitar are nevoie de energie din dieta dvs. pentru a crește producția de celule albe din sânge. Creșterea temperaturii interne a corpului îți îmbunătățește metabolismul. Acest lucru înseamnă că aveți nevoie de mai multe calorii pentru a vă menține.

Cu toate acestea, dacă vă simțiți rău, este posibil să nu aveți pofta de mâncare. Acest lucru este complet normal. Nu vă forțați să mâncați dacă nu doriți. S-ar putea să vă fie greață.

Dar dacă ai răceală sau febră, este important să mănânci ce poți când ești bolnav.Orientați-vă la alimente întregi, hrănitoare. Multe fructe, legume fierte și proteine ​​sunt ușor pe stomac și vă furnizează nutrienții esențiali de care are nevoie organismul.

Mitul 6: Supa de pui ajută la răceală

Oricât de bine sună, un bol de supă nu este un leac de niciun fel. Supa de taiteicu pui este, totuși, o mâncare consistentă. Din păcate, supa în sine nu are puteri de vindecare magice - carnea de pui folosită pentru a face ciorba nu are nici ea proprietăți magice.

Timpul, odihna și medicația adecvată sunt singurele modalități de a învinge o infecție.

Asta nu înseamnă că ciorba de tăiței de pui este o idee proastă. Este o modalitate excelentă de a dobândi delicios o nutriție abundentă. Este plin de ingrediente de calitate care vă pot ajuta să vă alimentați corpul în timpul necesar. Antioxidantii si vitaminele din legume ajuta la sustinerea sistemului imunitar. Iar proteina de la pui oferă energie durabilă pentru a ajuta la luptă.

Supele (și alte mese calde) vor ajuta la ameliorarea unora dintre simptomele unei răceli. Aburul de la bulion poate ajuta la curățarea sinusurilor și căldura poate calma o durere în gât.

Alte alimente pot oferi o ușurare similară. Ceaiul fierbinte, mierea, bananele și merele sunt plăcute și pot stabiliza un stomac supărat. Încercați unele dintre aceste alimente data viitoare când vă simțiți rău. Nu vă vor vindeca răcelile singure, dar vă vor completa nutriția de care aveți nevoie pentru a vă sprijini imunitatea.

Mitul 7: Exercițiile slăbesc sistemul imunitar

A avea un program de antrenament în stil olimpic s-ar putea să vă arunce sistemul imunitar pe orbită. Dar exercițiile fizice obișnuite, cu impact redus, îi pot face corpul bine. O obișnuință de a face exerciții este o modalitate fiabilă de a-ți pregăti corpul pentru germenii care ar putea veni.

Celulele albe din sânge înfloresc atunci când lucrați. Exercițiul fizic crește cifra de afaceri a celulelor din corpul vostru și stimulează producerea acestor celule imune importante. Până la urmă, sunt trupele de prim rang care luptă împotriva virusurilor și bacteriilor.

Face un obiectiv să faceți exerciții fizice pentru sănătatea dumneavoastră imună și bunăstarea generală. Asigurați-vă că nu exagerați, deoarece exercițiile prea puternice pot avea un efect dăunător. Mențineți-l simplu cu mersul pe jos, cu joggingul sau cu înotul. Doar asigurați-vă că vă mișcați corpul în fiecare zi pentru a vă sprijini sistemul imunitar.

Opriți răspândirea miturilor sistemului imunitar și dezinformarea!

Acum că cunoașteți faptele false care înconjoară imunitatea, faceți partea dvs. pentru a înlocui miturile cu adevărul.

Asigurați-vă că practicați măsuri de siguranță adecvate în perioadele de răspândire virală crescută. Demonstrează-ți cunoștințele despre miturile imunității prin prioritizarea exercițiilor fizice și consumul de alimente nutritive pentru a te menține puternic. Învață-ți familia și prietenii despre importanța spălării mâinilor.

Spulberați miturile despre sistemul imunitar și faceți tot ce puteți pentru a vă ajuta corpul să rămână sănătos.

*Aceste informații sunt prezentate doar în scopuri educaționale și nu sunt destinate diagnosticării sau prescrierii pentru orice condiție medicală sau psihologică, nici pentru a preveni, trata, atenua sau vindeca astfel de afecțiuni. Informațiile conținute în acest articol nu au ca scop înlocuirea unei relații personale cu un medic sau cu un medic specialist calificat. Prin urmare, aceste informații nu sunt intenționate ca sfaturi medicale, ci mai degrabă o împărtășire a cunoștințelor și a informațiilor bazate pe cercetare și experiență. Vă încurajăm să vă faceți propriile decizii referitor la sănătatea dv., pe baza parteneriatului cu un profesionist calificat în domeniul sănătății.

Articol tradus și adaptat de Viorel Ciurea

Referințe

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2095254618301005

https://www.nytimes.com/2018/02/23/well/can-being-cold-make-you-sick.html

https://www.cdc.gov/handwashing/show-me-the-science-hand-sanitizer.html

https://www.hopkinsmedicine.org/health/conditions-and-diseases/allergies-and-the-immune-system

https://www.healthline.com/health/cold-flu/mask#bottom-line

https://www.healthline.com/health/does-cold-weather-make-you-sick#implications

https://www.worldallergy.org/education-and-programs/education/allergic-disease-resource-center/professionals/ige-in-clinical-allergy-and-allergy-diagnosis

https://www.livescience.com/58018-are-viruses-alive.html

https://www.marketwatch.com/story/deadly-viruses-are-no-match-for-plain-old-soap-heres-the-science-behind-it-2020-03-08

Produs USANA: Probiotic

Ce este un probiotic ?

Probioticele sunt bacterii  vii. Adesea numite bacteriile „bune”, acestea beneficiază organismul, în special sistemul digestiv, ajutând la digerarea alimentelor și combat microorganismele purtătoare de boli, producând în același timp anumite vitamine pentru corp.

Ce este microflora intestinală?

Microflora este doar un cuvânt fantezist pentru bacteriile și alte organisme care trăiesc în interiorul intestinelor tale. Numite și flora intestinală, aceste bacterii ajută la digerarea alimentelor. Când oamenii vorbesc despre microflora, ei discută de obicei despre o sănătate digestivă bună și completează procesele naturale ale corpului tău.

Care este diferența dintre bacteriile bune și rele?

Probabil te gândești: „Hei, nu-s toate bacteriile rele?” Deloc. Oamenii au nevoie de bacterii. De fapt, aproximativ 100 de trilioane de bacterii bune trăiesc în și pe corpul nostru. Avem nevoie de bacterii pentru digestie - este doar atunci când bacteriile rele (bacterii patogene precum E. coli sau Staphylococcus) se echilibrează cu bacteriile bune pe care le avem.

La ce este și mai nebunesc să te gândești: corpul tău poate fi aruncat de pe o traiectorie optimă, dacă elimini prea multe bacterii bune. Acesta este motivul pentru care este mai bine să vă păstrați burta plină de lucrurile bune. Bacteriile bune ajută la descompunerea carbohidraților și ajută celulele să absoarbă acidul gras necesar pentru creștere.

De ce ar trebui să iau un probiotic?

Este o lume mare acolo și s-ar putea să-ți expui intestinul la niște chestii rele. O mulțime de lucruri pot supăra stabilitatea mediului intestinal, cum ar fi stresul ocazional, alimentația precară, deshidratarea, modificările modului de somn, călătoria sau expunerea la noi microbi. De asemenea, nu ajută ca sănătatea intestinală să se schimbe odată cu înaintarea în vârstă.

Probioticele sunt utilizate în mod obișnuit pentru a reduce simptomele gastro-intestinale, precum gazele, balonarea și constipația. Luând Probioticele USANA, puteți oferi un echilibru oferindu-vă bacterii bune în tractul digestiv

Cine ar trebui să ia probiotice?

Oricine este preocupat de o digestie bună și de absorbția nutrițională sau oamenii care doresc să mențină confortul și regularitatea digestiei, ar trebui să ia în considerare luarea unui probiotic. Și cu siguranță ar trebui să luați USANA Probiotic dacă doriți să susțineți imunitatea sănătoasă.

Ce gust are probioticul USANA?

USANA Probioticeste fără zahăr, fără gluten și fără lactate. Are o aromă ușor dulce, care se amestecă excelent cu orice băutură rece sau chiar cu mâncare. O mulțime de oameni o adaugă în laptele și cerealele lor dimineața. Sau poți să-l iei direct din pachet.

Când trebuie să iau probioticul de la USANA?

Răspuns scurt: când ai nevoie.

Răspuns lung: USANA Probiotic ar trebui să facă parte din rutina dvs. de zi cu zi. Există dovezi că administrarea de vitamine, probiotice și alte suplimente vă poate îmbunătăți sentimentul de bunăstare și energia. Îți cunoști cel mai bine corpul, așa că găsește un program care să funcționeze pentru tine și folosește-l în mod constant.

Pentru detalii și pentru a achiziționa acest produs, vă rugăm accesați acest link:

Pentru detalii și pentru a achiziționa acest produs, vă rugăm accesați acest link:Cumpără acum Probiotic

Pentru informații 

Tel/WhatsApp:: 0722243496

e-mail:revolutieinsanatateata@gmail.com

Citiți și:ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Tablete, capsule, injecții – Care este cea mai bună formă de supliment?;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Dieta și sănătatea creierului

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Cum se face curățenie în celulele noastre;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, 7 surse ascunse de microbi/bacterii în jurul nostru;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Învață ce tip de corp ai, ce să mănânci și exerciții sunt recomandate;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, un ghid pentru alimentele ce vin în sprijinul sistemului imunitar;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre secretele sistemului imunitar. Eroii neștiuți care ne păzesc sănătatea;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre sistemul imunitar, gardianul sănătății tale!;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre înțelegerea importanței pentru sănătate a probioticelor;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre cum putem înlocui 6 alimente greu de digerat;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Haideți să învățăm despre acizii grași esențiali Omega-3 și Omega-6;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Astăzi, despre cum să avem un păr sănătos;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Astăzi, 19 obiceiuri sănătoase pe care să le integrăm în familia noastră;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, 38 de lucruri fascinante despre creierul tău

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.