Brand voice

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre cum afectează stresul creșterea în greutate

Ziarul de Vrancea
18 iul 2020 1192 vizualizări

Sedința de la serviciu a durat până târziu. Mașina nu-ți pornește imediat. Ai fost  nevoit să oprești la fiecare semafor pentru că ai prins roșu. Îți dai seama în același timp că nu ai nimic de mâncare acasă!

Cu siguranță, fiecare dintre noi a avut experiențe de genul acesta și nu le-a gestionat cu mult calm. Acest lucru se datorează faptului că, atunci când te confrunți cu stresul - oricât de nesemnificativ – presiunea pe care o pui pe mintea și corpul tău depășesc resursele pe care le ai ca să faci față. Este greu să te descurci cu fiecare factor de stres când la răscruce te așteaptă opt alte scenarii diferite.

Unele zile de genul acesta sunt inevitabile. De aceea, este important să înveți care este impactul negativ pe termen lung al stresului, astfel încât să vă poți menține corpul și mintea sănătoase.

O preocupare comună legată de stresul prost gestionat este impactul asupra capacității de a menține o greutate sănătoasă. Există o mulțime de factori care explică modul în care stresul afectează greutatea. Răspunsul corpului tău la stres - hormonii pe care îi eliberează - poate afecta stocarea grăsimilor. Stresul poate provoca schimbări în microbiomul tău. Și, pe deasupra, consumul de alimente la stres - apelând la alimente reconfortante, nesănătoase – pot accentua cu mult problema în sine.

Mai jos, puteți afla câteva explicații detaliate ale acestor răspunsuri pe care le dă corpul nostru în prezența ciclului vicios al stresului. Dar înainte de a explora impactul, haideți să învățăm despre diferitele tipuri de stres și răspunsul corpului la acestea.

Tipuri de stres

Stresul pe termen scurt este acela care se întâmplă rapid, concentrat pe o durată scurtă de timp. Spre exemplu poate fi cazul când trebuie să faci față unui trafic foarte aglomerat sau unei cozi lungi la un magazin când te grăbești. Un stres pe termen scurt ar putea avea un impact minim, dacă devine un lucru pe care îl poți gestiona fără prea multe dificultăți.

Stresul pe termen lung este o luptă continuă împotriva stresului. Pot fi situații sau condiții repetitive, continue, care se percep ca fiind insurmontabile. De exemplu, o mulțime de oameni se luptă cu datorii care nu se mai termină.Sau merg la un loc de muncă pe care nu îl agrează, nu le produce satisfacțiile dorite.Aceste tipuri de stres pot dura din păcate luni și chiar ani.

Corpul tău tratează în mod diferit toți acești factori de stres. De la căile chimice din interiorul corpului tău, la schimbările de comportament, se pot întâmpla multe procese ca răspuns la stres. Să explorăm răspunsul corpului la factorii de stres pentru a înțelege mai bine cum poți rămâne sănătos în timp ce depășești obstacolele vieții.

Răspunsul corpului la stresul de scurtă durată

Stresul pe termen scurt se întâmplă atunci când corpul tău reacționează la un risc, indiferent dacă este real sau doar perceput. Să spunem că ești acasă singur și auzi un sunet necunoscut. Creierul tău poate procesa acest lucru ca un risc. S-ar putea să presupui că este un intrus, chiar dacă nu este decât vecinul care bate în perete.

Înainte de a determina că sunetul era făcut de bătaia în perete a vecinului sau de mașina de spălat, corpul tău trece în modul ancestral „luptă sau fugă”. Iar glandele suprarenale secretă în acest moment hormonii epinefrină și norepinefrină.

Acești hormoni îți pregătesc corpul pentru modul de supraviețuire, în caz că este nevoie. Nivelurile crescute ale hormonilor cresc ritmul cardiac, tensiunea arterială și cresc ritmul cu care se descompun grăsimile și carbohidrații din organismul tău. Practic, acești hormoni îți schimbă metabolismul pentru a alimenta această stare de alertă pentru a fi gata ”să lupți sau să fugi”. Odată ce amenințarea este eliminată, corpul tău poate reveni la starea sa normală.

Răspunsul corpului tău la stresul de lungă durată

În cazul unei expuneri prelungite la stres, termen lung, în loc de vârfuri de scurtă durată în hormonii de „luptă sau de fugă”, glandele suprarenale secretă cortizolul, hormonul principal al stresului.

Prezența cortizolului nu produce rău asupra corpului. Însă poate deveni problematic în cazul nivelurilor ridicate pentru o perioadă lungă de timp. Corpul se obișnuiește cu aceste niveluri, stabilind o nouă toleranță la stres. În consecință, dacă se mențin niveluri de stres ridicate, secrețiile de cortizol vor continua să crească.

Niveluri ridicate de cortizol stimulează pofta de mâncare. În plus, poate influența o creștere a nivelului de insulină. Insulina este responsabilă pentru reglarea glicemiei. Pe măsură ce nivelul insulinei crește, nivelul glicemiei scade. Acest lucru poate crea pofte pentru alimentele mai ales cu calorii, pentru a recâștiga un nivel rezonabil de zahăr din sânge. Și așa începe un cerc vicios.

Cercul vicios al stresului și al creșterii în greutate

Secvența de evenimente de mai sus, poate că nu pare a fi dăunătoare la prima vedere. Cu toate acestea, dacă cortizolul continuă să treacă prin sistemul dvs. zile întregi, săptămâni - chiar luni - la sfârșit, se naște un ciclu vicios. Creșterea cortizolului duce la creșterea nivelului de insulină, ceea ce duce la scăderea glicemiei și, în final, la pofta de zahăr, la pofta de a mânca dulce.

Nu este surprinzător ca, dacă simțiți stres în mod continuu, să aveți tendința să căutați des „alimente confortabile” pline de zahăr.Veți simți acea dorință de a mânca dulce sau de a ronțăi ceva datorită acestui dezechilibru în corp. Aceste alimente furnizează multă energie sub formă de zahăr rafinat. Sunt de obicei bogate în grăsimi nesănătoase pe lângă zahăr. Și au un efect calmant asupra creierului, dar nu este un mecanism sănătos pentru corp.

Într-un fel, “alimentele confortabile“ ne oferă o pauză la stres. Dar acest lucru crează o obișnuință de a consuma alimente nesănătoase. Când resimți această ușurare în momentul în care ești stresat, este posibil să ajungi să consumi  o mâncare similară data viitoare.Când ești din nou stresat și stresul te face să te simți înfometat. Dacă ciclul acesta continuă pe termen lung, există implicații majore pentru creșterea în greutate.

Dar, sunt mult mai multe lucruri care se cumulează decât ciclul consumului de alimente nesănătoase în momente prelungite de stres. Cortizolul activează lipoproteina lipază (LPL), o enzimă responsabilă cu depozitarea și stocarea grăsimii. Un grup de cercetători a descoperit o corelație între nivelurile ridicate de cortizol și acumularea centrală de grăsime (distribuția grăsimii în jurul secțiunii intermediare), pe fese, pe coapse, pe burtă.

Grupul a studiat un grup de femei în repaus fără stres și apoi le-a supus testelor de stres. Măsurătorile nivelului de cortizol la persoanele participante la test și răspunsurile psihologice au fost luate după fiecare sesiune de odihnă si testare cu factor stres. Cercetătorii au descoperit că aceste corelații susțin ipoteza existentă conform căreia stresul pe termen lung și „reactivitatea la stres” pot duce la o acumulare centrală de grăsime.

Impactul stresului asupra microbiomului

Un studiu recent realizat la șoareci a reiterat faptul că stresul are implicații fizice și nu doar psihologice. Cercetătorii au luat un grup de șoareci și au hrănit jumătate din șoarecii de sex masculin și feminin cu o dietă bogată în grăsimi și apoi au expus întregul grup la un stres ușor pentru o perioadă lungă de timp.

Cea mai notabilă constatare a fost în grupul de șoareci de sex feminin care nu era pe o dietă bogată în grăsimi. După perioada de stres, microbiota lor intestinală s-a schimbat. Deși nu mâncau o dietă bogată în grăsimi, microbiomul lor a spus o altă poveste. De-a lungul timpului, bacteriile din intestinul lor s-au schimbat pentru a se asemăna cu cele ale șoarecilor alimentate cu o dietă bogată în grăsimi.

Deși acest studiu a fost realizat la șoareci, lecțiile și implicațiile sunt clare. În primul rând, efectele biologice ale stresului sunt de anvergură. Afectează modul în care te simți emoțional. Dar stresul schimbă și organismul fiziologic. În al doilea rând, concluzia implică și faptul că a mânca bine singur nu este suficient pentru a-ți menține corpul la fel de sănătos pe cât ar putea fi. În timp ce dieta este importantă, la fel este și răspunsul dvs. la stres.

Sfaturi pentru cum putem gestiona stresul versus la cum putem face față stresului

Chiar dacă par asemănătoare, gestionarea și abordarea stresului sunt două comportamente foarte distincte.

Managementul presupune planificarea și onstruirea sistemelor de sprijin înainte ca stresorii să devină copleșitori. Abordarea/a face față stresului implică un sentiment de supraviețuire doar de suprafață în timpul unui episod de stres.

Crearea unui plan de gestionare a stresului nu trebuie să fie stresant - poate fi simplu! Este nevoie de puțin timp de gândire și de planificare, dar odată stabilit, vă poate ajuta printr-o zi agitată. Luați în considerare lista de mai jos și gândiți-vă cum să personalizați fiecare sfat pentru viața voastră.

-Creați un sistem de asistență. Probabil aveți deja o rețea de familie și prieteni. Dar este util să identificăm exact cine vă poate ajuta și când.

-Rezervați timp doar pentru voi în timpul zilei. Acest lucru înseamnă de fapt timpul petrecut singur - ferit de distrageri și vizitatori. Sunteți încurajat să blocați fizic și aceste ore în calendar. În acest fel, colegii sau familia nu se pot programa în timpul reîncărcării. Dacă sunteți o persoană ocupată, găsiți acea oră gratuită. Dacă nu o aveți, chiar și 10 minute vă ajută.

-Prioritizează-ți sarcinile. Este întotdeauna îmbucurător să verificăm articolele dintr-o listă de activități. Dar de multe ori cele mai ușoare sarcini sunt verificate mai întâi, lăsând sarcinile mai mari, mai importante, la urmă. Fii sincer cu tine însuți atunci când creezi și dă prioritate listei, sarcinilor mai grele.

-Creează-ți timp pentru îngrijirea de sine. Acest lucru nu înseamnă neapărat să mergi la un SPA. Înseamnă de fapt să ai grijă de tine consumând mese echilibrate, dormind bine și făcând exerciții fizice. Grija față de corpul tău nu ar trebui să fie un lux, deci faceți din acest lucru o prioritate.

-Fii activ! Exercițiile fizice pot intimida, dar pot fi plăcute dacă le adaptați la interesele voastre. Fie că este vorba de o plimbare pe îndelete sau un joc viguros de fotbal, ambele sunt opțiuni valabile pentru a vă mișca corpul. Cercetările au arătat că exercițiile fizice obișnuite pot scădea nivelul cortizolului și pot stimula endorfinele.

*Aceste informații sunt prezentate doar în scopuri educaționale și nu sunt destinate diagnosticării sau prescrierii pentru orice condiție medicală sau psihologică, nici pentru a preveni, trata, atenua sau vindeca astfel de afecțiuni. Informațiile conținute în acest articol nu au ca scop înlocuirea unei relații personale cu un medic sau cu un medic specialist calificat. Prin urmare, aceste informații nu sunt intenționate ca sfaturi medicale, ci mai degrabă o împărtășire a cunoștințelor și a informațiilor bazate pe cercetare și experiență. Vă încurajăm să vă faceți propriile decizii referitor la sănătatea dv., pe baza parteneriatului cu un profesionist calificat în domeniul sănătății.

Compilație de informații tradusă și adaptată de Viorel Ciurea

Referințe

Bridgewater LC, et al. Gender-based differences in host behavior and gut microbiota composition in response to high fat diet and stress in a mouse model. Nature Scientific Reports. 2017; 7(1):10776.

Epel ES, et al. Stress and body shape: Stress-induced cortisol secretion is consistently greater among women with central fat. Psychosomatic Medicine. 2000;(62):623-32.

Maglione-Garves, CA et al. Cortisol Connection: Tips on Managing Stress and Weight. ACSM’S Health & Fitness Journal. 2005; 9(5):20-23.

Montes M and Kravitz L. Unraveling the Stress-Eating-Obesity Knot: Exercise can significantly mitigate the effects of stress and weight gain. IDEA Fitness Journal. 2011; 8(2):44-50.

https://adaa.org/living-with-anxiety/managing-anxiety/exercise-stress-and-anxiety

http://www.apa.org/helpcenter/manage-stress.aspx

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/10/171016142449.htm

Produs

Cum poți să îți ajuți corpul într-o viață plină de stres

Cu toții avem vieți ocupate și uneori super stresante. Poate că pare imposibil să găsești timp ca să te oprești și să respiri.

Ne putem opri smartphone-urile și putem merge la o plimbare în parc în loc să navigăm pe rețelele de socializare. Poate ai putea alege un nou hobby precum pescuitul sau alpinismul sau ciclismul. De ce să nu petreci seara cu familia sau să vizitezi prieteni vechi? Sau poate tot ce îți trebuie este o pauză în care să stai singur, în care să nu te gândești la nimic.

Încearcă CELLSENTIALS de la USANA, cu el chiar poți trăi în aceste momente nebune, emoționante, cu încrederea că corpul tău va putea ține pasul cu ritmul unic al vieții tale.

Și CELLSENTIALS nu este doar anti stress, este și pentru sistemul circulator, pentru sistemul osos, tot sistemul nervos, este excelent pentru sănătatea pielii și a unghiilor, pentru ficat și glanda tiroidă, ochi și creier.

Pentru detalii și pentru a achiziționa acest produs, vă rugăm accesați acest link:

Pentru detalii și pentru a achiziționa acest produs, vă rugăm accesați acest titlu:Cumpără acum CellSentials™

Pentru informații 

Tel/WhatsApp:: 0722243496

e-mail:revolutieinsanatateata@gmail.com

*Aceste informații sunt prezentate doar în scopuri educaționale și nu sunt destinate diagnosticării sau prescrierii pentru orice condiție medicală sau psihologică, nici pentru a preveni, trata, atenua sau vindeca astfel de afecțiuni. Informațiile conținute în acest articol nu au ca scop înlocuirea unei relații personale cu un medic sau cu un medic specialist calificat. Prin urmare, aceste informații nu sunt intenționate ca sfaturi medicale, ci mai degrabă o împărtășire a cunoștințelor și a informațiilor bazate pe cercetare și experiență. Vă încurajăm să vă faceți propriile decizii referitor la sănătatea dv., pe baza parteneriatului cu un profesionist calificat în domeniul sănătății.

Citiți și:ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: De ce este important să cunoașteți istoria de sănătate a familiei voastre;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Tablete, capsule, injecții – Care este cea mai bună formă de supliment?;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Dieta și sănătatea creierului;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Cum se face curățenie în celulele noastre;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, 7 surse ascunse de microbi/bacterii în jurul nostru;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Învață ce tip de corp ai, ce să mănânci și exerciții sunt recomandate;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, un ghid pentru alimentele ce vin în sprijinul sistemului imunitar;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre secretele sistemului imunitar. Eroii neștiuți care ne păzesc sănătatea;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre sistemul imunitar, gardianul sănătății tale!;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre înțelegerea importanței pentru sănătate a probioticelor;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre cum putem înlocui 6 alimente greu de digerat;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Haideți să învățăm despre acizii grași esențiali Omega-3 și Omega-6;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Astăzi, despre cum să avem un păr sănătos;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Astăzi, 19 obiceiuri sănătoase pe care să le integrăm în familia noastră;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, 38 de lucruri fascinante despre creierul tău

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.