Brand voice

Solicitările Asociației Profesorilor de Ed. Fizică și Sport din Vrancea, prezentate ministrului Educației de deputatul PSD Elena Stoica

Ziarul de Vrancea
4 oct 2022 759 vizualizări
Deputatul PSD de Vrancea, Elena Stoica
Deputatul PSD de Vrancea, Elena Stoica

Deputatul PSD Vrancea, Elena Stoica, s-a adresat conducerii Ministerului Educației, prezentând petiția Asociației Profesorilor de Educație Fizică și Sport din Vrancea, referitoare la aruncarea în derizoriu a orelor de educație fizică și sport

Vă supun atenției Memoriul trimis, prin intermediul meu, de către Asociația Profesorilor de Educație Fizică și Sport din Vrancea, în numele cărora semnează prof. Marian-Adrian Drăghici, din municipiul Adjud, intitulată Educația fizică și sportul, în mare pericol în urma schimbărilor anunțate de către Ministerul Educației.

<<Confruntat cu probleme tot mai mari din 1989 încoace, domeniul Educației Fizice și Sportului intră într-o criză majoră, indusă tocmai de către cei care ar fi trebuit să ajute pentru ca situația să se schimbe în bine.

De la un an la altul, Educația Fizică și Sportul, domeniu considerat prioritar - conform Legii nr. 69/2000, coboară tot mai mult ștacheta, este tot mai puțin performant, confruntându-se cu o mulțime de situații problematice.

Scăderea numărului de ore de educație fizică - la liceu, subfinanțarea sportului școlar românesc, infrastructura precară, lăsată în paragină, culminând cu noua decizie de a înlocui evaluarea prin apreciere cu ajutorul calificativelor, ar putea avea grave repercusiuni asupra sănătății unor generații întregi.

Evaluarea la orele de educație fizică se schimbă în mod radical, trecându-se de la acordarea de note de la 1 la 10, la calificative.

Acest fapt transformă disciplina educație fizică într-una secundară, aruncă în derizoriu importanța acestui obiect, discriminează în mod clar Educația Fizică în raport cu celelalte discipline, demotivează elevul, care nu va mai participa cu același interes la această activitate de o importanță majoră pentru sănătatea lui, îngrădește posibilitatea profesorului de a-și atrage elevii către orele predate de el și de a asigura elevului un feed-back relevant pentru prestația lui la ore, în concordanță cu acele competențe pe care profesorul urmărește să le dezvolte.

Nota conferă activității sportive  un caracter preponderent competitiv, spre deosebire de un simplu calificativ. În educație fizică și sport, competiția are un rol primordial în formarea personalității elevilor.

Decizia de eliminare a notării la unele discipline și folosirea în evaluare a calificativelor, contravine chiar principiilor de bază din noua lege a educației. Astfel, în art.3, litera a), se precizează ca prim  principiu, pe baza căruia va funcționa această lege, ”principiul nediscriminării - în baza căruia accesul la educație de calitate se realizează fără discriminare”. Ori este foarte limpede faptul că disciplina educație fizică și sport, împreună cu muzica și desenul, sunt discriminate în raport cu celelalte, din moment ce la unele se menține notarea și la altele se acordă calificative, iar acestea din urmă nici măcar nu vor mai conta la media finală.

Mai mult decât atât, se precizează fapul că, chiar și în situația în care un elev va primi calificativul ”nesatisfăcător”, acest fapt nu va avea nici un efect asupra situației lui școlare, atâta timp cât calificativele nu au nici o pondere pentru calcularea mediei finale.această amestecare  a notelor cu calificative, întrucât nu se poate reda o situație obiectivă a rezultatelor școlare ale elevului.Considerăm o greșeală didactică majoră:*Trecerea Cluburilor Sportive Școlare și ale Palatelor Copiilor  din subordinea Ministerului Educației sub ADMINISTRAREA Unităților Administrativ –Teritoriale.

Din rațiuni de economie, se pune în pericol însăși baza sportului de performanță, deoarece este bine știut că multe dintre Consiliile Locale nu vor putea susține financiar activitatea cluburilor și palatelor copiilor, fapt care va duce în mod inevitabil către o dramatică diminuare a numărului de secții din cluburi și palate și implicit o micșorare a numărului de sportivi de performanță din țară, cu niște efecte absolut dezastruoase asupra întregului   fenomen sportiv din România.

Toată această situație vine într-un context general în care elevii fac tot mai puțină mișcare, în care țara noastră a ajuns pe locul întâi la capitolul „obezitate infantilă”, sportul școlar de masă este în moarte clinică din pricina lipsei de finanțare și a deciziilor neinspirate.

Rugăm, așadar SPORTIVII ROMÂNI, PĂRINȚII ȘI PE TOȚI CEI CARE VOR BINELE ELEVILOR, SĂ NE SPRIJINE ÎN DEMERSUL DE A MENȚINE ORA DE EDUCAȚIE FIZICĂ ÎN ȘCOALĂ!>>”.

Având în vedere petiția prezentată, deputatul social democrat i-a solicitat ministrului Educației să prezinte cu celeritate un răspuns şi, de asemenea, soluţiile de rezolvare a situaţiei expuse de Asociația Profesorilor de Educație Fizică și Sport din Vrancea.

Comunicat de presă transmis de biroul de presă al deputatului PSD de Vrancea Elena Stoica, 4 octombrie 2022


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.