Brand voice

Propunere legislativă PNL: electrocasnicele nefuncționale aflate în garanție, să fie înlocuite gratuit de vânzător

Ziarul de Vrancea
11 mar 2019 1119 vizualizări

Declarație de presă deputat PNL de Vrancea ,Ion Ștefan

O inițiativă legislativă depusă recent la Senat și semnată de mai mulți parlamentari PNL, printre care mă număr și eu, propune obligativitatea față de vânzătorii de produse electrocasnice de a înlocui aparatele defecte, dar aflate în termenul de garanție, cu altele cu proprietăți similare, strict pe perioada în care produsul este la reparat.

Propunerea legislativă pentru completarea art. 22 din Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, a fost înregistrată spre dezbaterea senatorilor, urmând ulterior să ajungă în Camera Deputaților.

Propunerea inițiatorilor prevede introducerea unui nou alineat în Lege care să stipuleze clar că  produsele de folosință îndelungată defectate în termenul de garanție legală, pentru care unitatea de service a constatat că pot fi reparate, vânzătorul are obligația de a pune la dispoziția consumatorului, în mod gratuit, pe perioada aducerii produsului în stare de utilizare normală, a unui produs cu caracteristici similare.

Propunerea legislativă are ca scop protejarea consumatorului față de unele potențiale situații abuzive ce se pot naște în relația consumator-vânzător cu privire la calitatea produselor.

De pildă, cumpărătorul unui aparat electrocasnic – frigider, mașină automată de spălat, plită electrică- deși este  protejat de garanția  produsului, iar produsul  va fi reparat, pe perioada reparației, el este pus în imposibilitatea de a-și satisfice nevoile, pentru care a plătit un preț stabilit de vânzător. În plus, durata reparațiilor poate varia între 10-15 zile în orașele mari și poate ajunge la peste 30 de zile pentru consumatorii din mediul rural, în special ca urmare a distanțelor mari față de unitățile de service autorizate și acceptate de vânzători.

Prin această completare a legii, consumatorului i se va garanta accesul la un produs similar și pe perioada cât produsul achiziționat se află la unitatea service pentru reparații. O asemenea măsură va stimula vânzătorii să ofere spre vânzare produse calitativ superioare, care numai în situații excepționale se defecteză în perioadele de garanție.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.