Brand voice

Proiect Erasmus+ la Școala ”Dimitrie Gusti” Nereju

Ziarul de Vrancea
18 feb 2019 423 vizualizări

 În perioada 28.01.2019-01.02.2019 a avut loc prima activitate transnațională în cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Reading, Teaching for Social and Educational Inclusion”, proiect care vizează schimbul de bune practici  in domeniul strategiilor eficiente de stimulare a lecturii și de înțelegere e textelor scrise, în rândul elevilor aflați in situații de risc.

Activitatea s-a desfășurat la Școala C.P. Vega de Guceo, Turon, Spania. La activitate au participat 15 cadre didactice din cele cinci școli partenere în proiect: două de la  Școala ,,Dimitrie Gusti” Nereju, trei de la școala din Turcia, patru din Polonia,două din Islanda si patru din Spania.

În prima zide activitate, s-a prezentat structura sistemului de învățământ spaniol, spatiul scolar, situatia elevilor aflati in situatii de risc si aspecte legate de incluziunea scolara.

În a doua zi, s-au prezentat bune practici pentru integrarea elevilor aflati in situatii de risc si  pentru stimularea lecturii în rândul acestora. De asemenea, au fost prezentate  metode de lucru si modalitati de interventie utilizate de către logopedul  scolii si  de către  profesorul  pentru  educație   specială. În  partea a doua a zilei, un reprezentant al Ministerului  Educatiei a prezentat  bunele  practici în incluziunea  scolara in regiunea  Asturias. Ulterior au loc  activitati  observative la clasaa II a.

În a treia zi, au avut loc  discuții  și  dezbateri cu psihologul  scolar  dar s-au și  prezentat și  analizat  activitatile din cadrul  programelor  guvernamentale care promoveaza incluziunea  scolara si  sociala în  aceasta  regiune.

În a patra zi, au avut loc activități observative, în cadrul cărora profesorul pentru educație specială a lucrat cu copiii aflati in situatii de risc, cu dificultati de citire. Activitățile au fost desfășurate cu grupe mici de elevi.

În partea a doua a zilei a fost organizat un workshop  (coordonat de logoped, profesor pentru educație specială, consilier scolar) unde cadrele didactice participante au analizat metode si tehnici de formare si dezvoltare a abilitatilor de citire, în randul elevilor cu dificultăți de învățare.

În ultima zi, au avut loc asistente la ore, pentru observarea tehnicilor utilizate pentru stimularea motivatiei pentru  lectura în randul elevilor cu dificultăti de învățare. S-au analizat activitățile ce promovează incluziunea  școlară  si  socială.

A urmat vizita la școlile incluzive CP  Ablana-La Pereda si CP .Teodoro Cuesta si o întâlnire la Primaria Mieres în cadrul căreia s-a evidențiat importanta proiectului Erasmus + pentru scolile implicate si pentru comunitate.

 Școala C.P.Vega de Guceo, situată în nordul Spaniei, oferă spațiu suficient pentru desfășurarea activităților, are o bună dotare materială, în incinta școlii funcționând și o cantină unde elevii au posibilitatea de a servi o masă caldă, la prânz.

  Profesorii care își desfășoară activitatea în această școală au demonstrat ce înseamnă munca în echipă, colaborarea, respectul și seriozitatea. În primul plan este pus copilul și privesc învățarea nu ca pe un proces prin care se transferă niște cunoștințe, ci ca pe un proces de transformare, care cere timp, resurse, răbdare si  metode inovative.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.