Brand voice

Proiect Erasmus+ la Școala ”Dimitrie Gusti’’ Nereju

Ziarul de Vrancea
27 nov 2018 759 vizualizări

Școala Gimnazială ”Dimitrie Gusti’’ Nereju a obținut finanțare pentru implementarea proiectului ,,Reading Teaching for Social and Educational Inclusion, în cadrul programului Erasmus +. Proiectul se va derula pe parcursul a doi ani și vizează schimbul de bune practici între Școala Dimitrie Gusti, școală coordonatoare, și următoarele scoli partenere: Zespol Szkolno-Przedszkolny Nr.6 Rzeszow, Polonia;C.P.Vega de Guceo, Turon, Spania;Huseyin Avni Atesoglu Primary School, Izmir, Turcia; Alftanesskoli, Garoabaer, Islanda. În urma selecției realizate, s-au stabilit cadrele didactice care vor participa la activitățile de schimb de bune practici, prima activitate având loc în luna ianuarie 2019.

Proiectul vizează dezvoltarea abilitaților cadrelor didactice pentru a desfașura activități de sprijin pentru copiii cu dificultăți de citire/înțelegere a textelor scrise și  pentru incluziunea școlară și socială; dezvoltarea abilităților de lectură și de înțelegere a textelor scrise în rândul  elevilor aflați în situații de risc, prin activități educaționale inovatoare, ce valorifică experiența cadrelor didactice din cele 5 școli partenere; facilitarea incluziunii școlare și sociale a elevilor aflați în situații de risc, prin adaptarea activităților educaționale la nevoile lor; dezvoltarea unei rețele europene de cadre didactice motivate și abilitate să desfășoare activități educaționale eficiente pentru stimularea lecturii și înțelegerea textelor citite; realizarea schimburilor de bune practici în domeniul strategiilor eficiente de stimularea a lecturii și de înțelegere e textelor scrise, în rândul elevilor aflați în situații de risc; creșterea motivației elevilor pentru lectura și dezvoltarea plăcerii de a citi; dezvoltarea abilităților de comunicare în limba engleză, de colaborare profesionala în UE, dezvoltarea competențelor transversale și dezvoltarea multiculturală.

Obiectivele stabilite vor avea ca finalitate complementară internaționalizarea instituțiilor implicate în proiect, dezvoltarea lucrului în echipă, a relațiilor sociale și profesionale în UE, a interculturalității, a multilingvismului, a abilităților de proiectare și organizare a activităților transnaționale.

Beneficiarii direcți ai activităților proiectului sunt 10 cadre didactice din cele 5 școli, care participă la activitățile de schimb de bune practici în domeniul metodelor de stimulare a lecturii și înțelegere a mesajelor scrise și în domeniul incluziunii școlare a elevilor aflați în situații de risc.

Beneficiari indirecți sunt: cadrele didactice din cele 5 școli, care desfașoară activități cu elevii aflați în situații de risc (elevi cu dificultăți de citire și înțelegere a textelor scrise, elevi cu dificultăți majore de învățare, elevi greu de integrat în mediul școlar, elevi cu CES, imigranți, remigrați, elevi cu tulburări de comportament, elevi care prezintă risc de abandon școlar, elevi cu motivație scăzută pentru învățare), aflați în situații de excluziune școlară, părinții elevilor aflați în situații de risc, cu dificultăți de citire și marginalizați în mediul școlar, managerii școlari ce vor coordona elaborarea și actualizarea strategiilor de incluziune la nivelul școlilor  cu elevi aflați în situații de risc, precum și gestionarea situațiilor legate de dificultăți de lectură și înțelegere a textelor scrise, prin aprobarea derulării unor activități continue ce pot rezolva această problema (ex.Promovarea unei zile din săptămână, dedicată lecturii, învățarea unor autori de cărți pentru copii, la școală, împărtașirea conținuturilor textelor lecturate în activități educaționale curente etc.) și membrii comunității.

Pe langă stimularea abilităților de citire și înțelegere, copiii își vor dezvolta dorința de a învăța o limbă străină, de a colabora cu copii din alte state UE, își vor dezvolta motivația pentru interculturalitate, internaționalizare. Toate acestea cresc gradul de incluziune educațională, școlară și socială.

Informații oferite de prof. Georgiana Burlacu, Școala Gimnazială ”Dimitrie Gusti’’ 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.