Brand voice

Prof. Carmen Lăcrămioara Pora a ”înfrățit electronic” Colegiul Economic Focșani cu un colegiu din Grecia

Ziarul de Vrancea
6 iun 2018 1337 vizualizări

E Twinning este o acţiune de înfrățire electronică între şcoli europene care încurajează cooperarea educaţională prin utilizarea tehnologiei informaţiei.

 Pentru a face acest lucru, platforma oferă resurse şi instrumente care facilitează punerea în aplicare a parteneriatelor, oricare ar fi tema proiectului și durata acestuia:

-instrumente de cooperare: word, pdf, ppt, sunet, imagine, video;

-instrumente de comunicare: e-mail, chat, forum, video-conferințe;

-instrumente de publicare: reviste online.

Platforma eTwinning este complet securizată și... dacă doriţi să încercaţi veți descoperi o lume magică.

Ideea proiectului "Viața mea de adolescent" a apărut la începutul anului şcolar 2017-2018, când doamna Eva Konsta, profesor de limba franceză la Colegiul Assopie din Grecia, un vechi colaborator al spaţiului virtual eTwinning, m-a contactat exprimându-și dorința unui schimb de experienţă.

Am stabilit principiile generale de colaborare, segmentul de vârstă al elevilor, durata proiectului (septembrie 2017 - mai 2018), apoi ne-am înregistrat parteneriatul.

Prin acest proiect, elevii au avut şansa să-și dezvolte abilităţile de comunicare în limba franceză împărtășindu-și interese şi preocupări pentru a-și descoperi modul lor de viaţă.

Acest proiect a fost integrat în orele de limba franceză ca o nouă metodă de predare-învățare a disciplinei. În ciuda unor diferențe de conţinut existente între programele folosite pentru această disciplină în cele două școli partenere, s-au identificat şi dezvoltat cercetări pe teme de interes comun din domeniile:

personal: viaţa personală (agrement, hobby, casa, alimente), relaţii interumane, lumea adolescenţei-viaţa cotidiană, stiluri de viață;

cultural: elementele universului cultural francofon: tradiţiile, sărbătorile şi mâncărurile tradiţionale.

Elevii au fost puși în situaţii de comunicare pentru a-și dezvolta atât capacitatea de înțelegere orală/în scris şi de exprimare în limba franceză, cât și capacitatea de a crea şi a distribui conţinut multimedia. În zilele noastre, pentru a motiva elevii să învețe și la limba franceză se impun noi abordări de predare, mai ales interactive.

Acest proiect a implicat elevi care au dorit să-şi exercite competenţele de limbă franceză precum și pe cele digitale.

Activităţile au fost postate în calendarul eTwinning asigurându-se astfel coerenţa, transparenţa proiectului şi respectarea termenelor.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.