Prof. Carmen Lăcrămioara Pora a ”înfrățit electronic” Colegiul Economic Focșani cu un colegiu din Grecia
E Twinning este o acţiune de înfrățire electronică între şcoli europene care încurajează cooperarea educaţională prin utilizarea tehnologiei informaţiei.
Pentru a face acest lucru, platforma oferă resurse şi instrumente care facilitează punerea în aplicare a parteneriatelor, oricare ar fi tema proiectului și durata acestuia:
-instrumente de cooperare: word, pdf, ppt, sunet, imagine, video;
-instrumente de comunicare: e-mail, chat, forum, video-conferințe;
-instrumente de publicare: reviste online.
Platforma eTwinning este complet securizată și... dacă doriţi să încercaţi veți descoperi o lume magică.
Ideea proiectului "Viața mea de adolescent" a apărut la începutul anului şcolar 2017-2018, când doamna Eva Konsta, profesor de limba franceză la Colegiul Assopie din Grecia, un vechi colaborator al spaţiului virtual eTwinning, m-a contactat exprimându-și dorința unui schimb de experienţă.
Am stabilit principiile generale de colaborare, segmentul de vârstă al elevilor, durata proiectului (septembrie 2017 - mai 2018), apoi ne-am înregistrat parteneriatul.
Prin acest proiect, elevii au avut şansa să-și dezvolte abilităţile de comunicare în limba franceză împărtășindu-și interese şi preocupări pentru a-și descoperi modul lor de viaţă.
Acest proiect a fost integrat în orele de limba franceză ca o nouă metodă de predare-învățare a disciplinei. În ciuda unor diferențe de conţinut existente între programele folosite pentru această disciplină în cele două școli partenere, s-au identificat şi dezvoltat cercetări pe teme de interes comun din domeniile:
- personal: viaţa personală (agrement, hobby, casa, alimente), relaţii interumane, lumea adolescenţei-viaţa cotidiană, stiluri de viață;
- cultural: elementele universului cultural francofon: tradiţiile, sărbătorile şi mâncărurile tradiţionale.
Elevii au fost puși în situaţii de comunicare pentru a-și dezvolta atât capacitatea de înțelegere orală/în scris şi de exprimare în limba franceză, cât și capacitatea de a crea şi a distribui conţinut multimedia. În zilele noastre, pentru a motiva elevii să învețe și la limba franceză se impun noi abordări de predare, mai ales interactive.
Acest proiect a implicat elevi care au dorit să-şi exercite competenţele de limbă franceză precum și pe cele digitale.
Activităţile au fost postate în calendarul eTwinning asigurându-se astfel coerenţa, transparenţa proiectului şi respectarea termenelor.