Brand voice

Pandora Prod din Focșani unul dintre cei mai importanți producători de textile din România și-a dublat profitul în 2023

Ziarul de Vrancea
7 nov 2024 3402 vizualizări

Firma Pandora Prod Focșani, unul dintre cei mai importanți producători de textile din România, deținut de familia Simiz, a înregistrat o creștere semnificativă în anul 2023, conform unui articol publicat recent în Ziarul Financiar, raportând o cifră de afaceri de 292,2 milioane lei (peste 59 de milioane de euro), cu aproape 35% mai mare față de 2022. În același timp, compania a reușit să-și dubleze profitul net, ajungând la 17,8 milioane de lei (aproximativ 3,6 milioane de euro), față de 8,9 milioane de lei (1,8 milioane de euro) în anul anterior, conform datelor publice disponibile.

Expansiune prin preluarea personalului de la Roșca Conf

Pandora Prod a achiziționat forță de muncă suplimentară, angajând cei 350 de angajați ai fabricii Roșca Conf din Focșani, ajungând astfel la un număr total de aproximativ 1.200 de angajați. Potrivit lui Dorel Simiz, acționarul companiei, decizia a fost motivată de cererea în creștere venită din partea retailerilor, iar acordul cu Roșca Conf a inclus transferul de angajați și o parte din utilajele fabricii, însă nu și sediul acesteia.

Am preluat cei peste 350 de salariați ai Roșca Conf, astfel că am ajuns la circa 1.200 de oameni. Am luat această decizie pentru că aveam nevoie de personal pentru a onora comenzile“, a declarat Dorel Simiz citat de Ziarul Financiar.

Pandora Prod Focșani – un model de succes în producția integrată

Pandora Prod este unul dintre puținii producători de textile din România care au renunțat la modelul de producție lohn și s-au orientat către producția integrată, un proces mai complex, dar și mai profitabil. În acest model, fabrica nu doar croiește și coase articolele de îmbrăcăminte, ci achiziționează și materialele și accesoriile necesare, realizează tiparele și creează modelele, care sunt ulterior aprobate de client. Această abordare îi permite companiei să ofere o valoare adăugată mai mare produselor sale și să obțină prețuri mai bune pentru acestea, comparativ cu fabricile care operează în regim lohn.

Spre deosebire de Pandora Prod, majoritatea fabricilor mici din România lucrează în regim lohn, croind și cosând articolele de îmbrăcăminte pe baza tiparelor și materialelor furnizate de clienți, fără a adăuga valoare prin propriile designuri sau materiale. Acest model, deși folosit pe scară largă, este mai puțin profitabil și face ca fabricile românești să fie mai vulnerabile în fața presiunilor salariale și a concurenței externe, în special din Asia.

Provocări și oportunități pentru industria textilă românească

Industria textilă din România, evaluată la 22 de miliarde de lei în 2018, s-a confruntat cu numeroase dificultăți în ultimii ani, printre care majorarea constantă a salariului minim pe economie, care a redus competitivitatea locală față de țările din Asia, unde salariile sunt mult mai mici. În România, muncitorii din industria textilă, cum ar fi croitoresele și cusătoresele, au printre cele mai mici salarii din economie, de multe ori apropiate de minimul pe economie.

Pandemia de COVID-19 a adus, la rândul ei, noi provocări pentru industria textilă românească, dar și oportunități. Unele companii internaționale ar putea decide să-și relocheze producția din Asia mai aproape de piețele europene pentru a evita întârzierile cauzate de problemele de aprovizionare, iar România ar putea deveni o opțiune mai atractivă în acest context.

Prin investițiile și strategia de expansiune aplicate, Pandora Prod demonstrează că modelul de producție integrată poate reprezenta o soluție viabilă pentru creșterea competitivității industriei textile românești. Compania din Focșani se poziționează astfel nu doar ca un jucător de top pe piața locală, ci și ca un exemplu de adaptare la cerințele unei industrii în continuă schimbare.

Citiți și articolul publicat pe site-ul zf.ro pe același subiect accesând titlul alăturat: Producătorul de textile Pandora Prod din Focşani, deţinut de familia Simiz, şi-a dublat profitul în 2023, la afaceri de peste 59 mil. euro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.