Brand voice

Liderul pieței de curierat din România, creat de trei vrânceni originari din comuna Fitionești, face o mutare importantă

Ziarul de Vrancea
6 feb 2025 12546 vizualizări
FAN Courier, liderul pieţei de curierat din România poartă numele celor trei antreprenori, prieteni, originari din comuna Fitionești, județul Vrancea, Felix Pătrășcanu, Adrian și Neculai Mihai, respectiv, F – Felix, A – Adrian şi N – Neculai, păstrând ideea că prietenia şi antreprenoriatul pot merge mână în mână, sudând un business care rezistă şi se dezvoltă chiar şi după 27 de ani.Foto:zf.ro
FAN Courier, liderul pieţei de curierat din România poartă numele celor trei antreprenori, prieteni, originari din comuna Fitionești, județul Vrancea, Felix Pătrășcanu, Adrian și Neculai Mihai, respectiv, F – Felix, A – Adrian şi N – Neculai, păstrând ideea că prietenia şi antreprenoriatul pot merge mână în mână, sudând un business care rezistă şi se dezvoltă chiar şi după 27 de ani.Foto:zf.ro

Unul dintre cei mai puternici jucători de pe piața de curierat din România, FAN Courier, a început anul 2025 cu o decizie strategică ce va consolida poziția sa dominantă în industrie. Fondată acum 27 de ani de trei prieteni vrânceni – Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai – compania anunță conform Ziarul Financiar o preluare majoră: achiziționarea a 60% din acțiunile firmei de brokeraj vamal Marian’s Trading.

Preluare strategică pe piața de logistică

Decizia FAN Courier de a „înghiți” concurența prin achiziția Marian’s Trading vine ca răspuns la nevoile tot mai complexe ale pieței. Marian’s Trading, o companie românească specializată în servicii de comisionare vamală, a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 18,7 milioane lei și un profit net de 4,1 milioane lei.

Adrian Mihai, CEO și cofondator FAN Courier, a declarat că această mutare reprezintă un pas esențial pentru a oferi clienților o soluție completă, „end-to-end”, în lanțul logistic. „Serviciul de brokeraj vamal era singurul serviciu pe care FAN Courier nu îl acoperea în relația cu clienții. Acest parteneriat strategic este benefic pentru ambele părți”, a explicat el citat de Ziarul Financiar.

Procesul de preluare a fost demarat în decembrie 2024, odată cu semnarea acordului, iar finalizarea tranzacției depinde de aprobarea Consiliului Concurenței.

De la o Dacie 1300 la un gigant al pieței de curierat

FAN Courier, lider incontestabil al pieței românești de curierat, are o poveste impresionantă, pornită în 1998 într-un apartament din București. Cu doar cinci angajați și o Dacie 1300 poreclită „Furia Verde”, cei trei prieteni vrânceni din comuna Fitionești, județul Vrancea, au construit o afacere ce numără astăzi peste 8.000 de angajați și 5.000 de vehicule.

În 2023, FAN Courier a sărbătorit 25 de ani de la înființare, marcând acest moment cu realizări impresionante: compania a intrat în clubul miliardarilor în lei încă din 2020, iar inovațiile constante și investițiile în tehnologie au ajutat-o să devină liderul pieței de curierat din România.

Inovație și extindere internațională

Evoluția FAN Courier a fost alimentată de adaptabilitate și viziune strategică. Pandemia din 2020 a accelerat digitalizarea companiei, iar investițiile constante în tehnologie au transformat FAN Courier într-un nume de referință.

Extinderea la nivel internațional este o altă direcție importantă. Intrarea pe piața din Republica Moldova în 2021 a fost un prim pas, iar fondatorii companiei își doresc să acceseze și alte piețe europene, în special în Europa Centrală și de Vest. Speranța antreprenorilor este că aderarea României la Spațiul Schengen va facilita extinderea regională.

Un exemplu de succes românesc

Povestea FAN Courier este un exemplu elocvent al succesului bazat pe perseverență, viziune și colaborare. Cei trei prieteni din Fitionești, Vrancea, au demonstrat că antreprenoriatul poate depăși provocările și poate transforma o idee simplă într-un colos economic.

Astăzi, FAN Courier nu este doar liderul pieței de curierat din România, ci și o sursă de inspirație pentru antreprenorii români. Cu investiții strategice și o viziune clară asupra viitorului, compania se pregătește să își consolideze poziția în piață și să continue expansiunea internațională.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.