Brand voice

Lanțul românesc de fast-food „Fryday” vrea să se extindă și în Focșani

Ziarul de Vrancea
27 nov 2024 2989 vizualizări
Foto:profit.ro
Foto:profit.ro

Fryday, brandul românesc de fast-food fondat de Lucian Florea în 2019, continuă să se extindă într-un ritm accelerat conform profit.ro. Înființat la Suceava, lanțul numără deja 12 restaurante în orașe mari, precum București, Iași, Timișoara și Oradea, și își propune ca în 2024 să adauge încă opt locații în mall-uri și patru drive-thru-uri. Printre orașele vizate pentru extindere se numără Focșani, Hunedoara, Botoșani și Reșița, zone unde marii jucători din sectorul de restaurante de tip QSR (quick-service restaurant), precum McDonald’s, KFC și Burger King, au o prezență mai redusă sau sunt absenți.

Focus pe drive-thru și mall-uri

Într-un interviu acordat recent pentru profit.ro, Lucian Florea a subliniat că Fryday va adopta o strategie dublă de expansiune, axată în principal pe mall-uri și drive-thru-uri. „Deși vom continua extinderea în mall-uri, 60-65% din bugetul nostru de expansiune se va concentra pe drive-thru-uri, deoarece acestea ne permit o flexibilitate crescută și au fost esențiale în perioade dificile, precum pandemia,” explică fondatorul Fryday citat de profit.ro .

Spațiile stradale, potrivite pentru restaurantele de tip „table service”, nu sunt prioritare pentru Fryday. „La nivel global, QSR-urile tradiționale performează stradal, însă în România vedem că trendul se îndreaptă către drive-thru, așa cum au făcut și jucători mari precum McDonald’s. Spațiile stradale nu sunt atractive pentru noi,” adaugă Florea pentru profit.ro.

Extindere susținută de capital propriu și parteneriate bancare

În prezent, Fryday este susținut prin parteneriate bancare cu instituții precum Banca Transilvania și Raiffeisen. Florea a refuzat fondurile de investiții, considerând că acestea nu sunt optime în stadiul actual al companiei. „Fondurile de investiții cer un multiplicator accelerat, dar noi vedem o valoare mai mare a business-ului pe termen lung. Preferăm să rămânem independenți financiar în România, iar listarea la bursă sau colaborarea cu un fond de investiții ar putea deveni opțiuni viabile doar în contextul extinderii internaționale,” explică acestapentru profit.ro.

În 2024, Fryday estimează o creștere a cifrei de afaceri la 80 de milioane de lei, de la 28 de milioane de lei în 2023, iar pentru 2025, vizează vânzări de 150 de milioane de lei. Brandul are acum aproximativ 200 de angajați, un număr care s-ar putea dubla odată cu creșterea rețelei naționale de restaurante.

Expansiune internațională planificată pentru 2030

Deși Fryday își concentrează acum eforturile pe piața din România, planurile pe termen lung includ o expansiune internațională. Florea estimează că Fryday va ajunge la 60-70 de restaurante în țară până în 2030, moment în care intenționează să lanseze primul restaurant internațional și să opereze pe baza unui sistem de franciză. „Nu vrem să operăm direct în alte țări. Vom deschide un restaurant pilot, apoi vom căuta parteneri locali care au expertiză în scalarea business-urilor la nivel regional,” precizează fondatorul citat de profit.ro.

Parteneriate și achiziții pentru creșterea organică a brandului

Fryday își păstrează deschiderea pentru parteneriate și potențiale achiziții, dar fără a prioritiza acest tip de extindere. Lucian Florea explică faptul că achizițiile nu reprezintă direcția principală, dar că sunt analizate oportunități cu antreprenori care operează francize de succes la nivel local, cu scopul de a obține noi spații de desfacere.

Am început deja discuții cu mici antreprenori pentru francize. Vrem ca performanțele Fryday să demonstreze valoarea brandului și să determinăm proprietarii de mall-uri să ne ofere spații pe baza rezultatelor noastre,” menționează Florea citat de profit.ro.

Fryday - un competitor românesc în creștere pe piața de fast-food

Fryday a devenit o alegere populară în rândul clienților din România, servind zilnic aproximativ 10.000 de persoane. Într-o piață dominată de branduri internaționale, Fryday se remarcă prin abordarea sa adaptată pieței locale, flexibilitatea operațională și o strategie de extindere bine calculată. „Fryday a dovedit că poate concura în piață printr-o expansiune strategică și o poziționare corectă,” concluzionează Lucian Florea pentru profit.ro.

Citiți și articolul publicat pe site-ul profit.ro pe același subiect accesând titlul alăturat:Lucian Florea, fondatorul Fryday: Am refuzat fondurile de investiții​


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.