Tranzacție majoră în retailul românesc finalizată între două nume importante care au rețele de supermarketuri și în Vrancea
Două nume importante din retailul românesc cu rețele de supermarketuri și în județul Vrancea anunță în primele zile ale anului 2025 finalizarea tranzacției de 1,3 miliarde de euro dintre ele.După anunțul făcut recent, putem spune „adio” Profi, așa cum era cunoscut până acum de clienții din județul Vrancea și de la noi din țară.Procesul de cumpărare a reţelei româneşti de retail alimentar Profi Rom Food SRL (Profi) de la MidEuropa a fost finalizat în primele zile ale anului 2025. Tranzacția de 1,3 miliarde de euro a fost încheiată la mai bine de un an de la momentul în care intenția de a prelua Profi a fost anunțată de Consiliul Concurenţei din România. Începe un nou capitol pentru magazinele Profi Din acest punct, Ahold Delhaize îşi dublează prezenţa pe segmentul de retail din România, unde este deja prezent sub sigla Mega Image.
Finalizarea unei tranzacții majore în retailul românesc: Profi devine parte a Ahold Delhaize( Mega Image)
În primele zile ale anului 2025, retailul românesc a fost martorul unei schimbări de proporții: rețeaua de magazine Profi Rom Food SRL (Profi) a fost oficial preluată de gigantul Ahold Delhaize, în urma unei tranzacții de 1,3 miliarde de euro. Această achiziție marchează finalul unui proces demarat cu mai bine de un an în urmă, când Consiliul Concurenței din România și-a dat acordul pentru intenția de preluare.
Un nou capitol pentru Profi
În urma acestei tranzacții, Profi, un brand emblematic în retailul alimentar românesc, va intra într-o nouă etapă sub umbrela Ahold Delhaize, care este deja bine-cunoscut în România prin lanțul Mega Image. Prin această achiziție, Ahold Delhaize își dublează prezența pe piața locală, consolidându-și poziția în Europa Centrală și de Sud-Est.
„Ahold Delhaize anunță finalizarea procesului de achiziție a rețelei românești de retail alimentar Profi Rom Food SRL (Profi) de la MidEuropa, la o valoare a companiei de aproximativ 1,3 miliarde de euro. Prin această achiziție, Ahold Delhaize își dublează prezența pe segmentul de retail din România, unde operează în prezent aproape 1.000 de magazine sub brandul Mega Image”, a declarat grupul.
O integrare strategică
Această mișcare strategică este considerată un pas important pentru extinderea și consolidarea operațiunilor Ahold Delhaize în regiune. Claude Sarrailh, CEO Ahold Delhaize Europa & Indonezia, a salutat această achiziție, subliniind valoarea pe care o aduce Profi:
„Profi este un brand puternic, cu o perspectivă solidă de creștere, care aduce o ofertă unică pentru clienții din România datorită rețelei sale vaste de magazine și produse locale. Sunt foarte mândru că adăugăm încă un brand puternic în familia noastră europeană de branduri, consolidându-ne și mai mult poziția în Europa Centrală și de Sud-Est.”
Mircea Moga, CEO al Mega Image, și-a exprimat, de asemenea, entuziasmul cu privire la această nouă etapă:
„Echipa Mega Image este încântată că are acum o companie-soră românească sub umbrela Ahold Delhaize. Combinația dintre brandurile noastre va completa și va extinde amprenta actuală a Ahold Delhaize în România și ne va permite să deservim mai bine clienții.”
Impactul tranzacției
Această tranzacție nu doar că redefinește peisajul retailului din România, ci oferă și noi perspective de creștere pentru Profi, acum integrat într-o rețea globală de retail. Pentru clienții din județul Vrancea și din întreaga țară, această schimbare marchează sfârșitul erei Profi, așa cum era cunoscut până acum, și începutul unui nou capitol sub managementul Ahold Delhaize.
În perioada următoare, publicul va putea observa treptat integrarea dintre cele două branduri, proces care promite să aducă beneficii semnificative atât pentru consumatori, cât și pentru angajați și partenerii locali.
Citiți și articolul publicat pe același subiect pe site-ul bugetul.ro accesând titlul alăturat:Adio, Profi așa cum îl știu românii. Anul 2025 a adus finalul de drum pentru lanțul de supermarketuri. Tranzacția de 1,3 miliarde de euro schimbă harta retailului autohton