Galerie foto | Atelier de formare “Ritm și mișcare în muzică”, la Focșani în cadrul proiectului “Sunt Eu…un copil”
La câteva zile înaintea sărbătoririi zilei de 1 Iunie -Ziua Copilului , în data de 24.05. 2019, a debutat proiectul Sunt Eu ... un COPIL, cu atelierul de formare Ritm şi Mişcare în Muzică dedicat cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar.
La activitate au participat profesori consilieri, profesori de muzică, profesori din învăţământul primar şi preşcolar care timp de câteva ore au interacţionat în cadrul exerciţiilor de gimnastică ritmică şi mişcare. Cei care au susţinut acest atelier muzical, au fost reprezentanţii celor trei instituţii partenere care au pus bazele acestui proiect: Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Vrancea, Liceul de Artă “Gh.Tattarescu” Focşani şi Asociaţia pentru Promovarea Culturii şi Mediului “Accord” cu sediul în Mărăşeşti. Interpretarea instrumentală şi indicaţiile ritmico- melodice, au fost realizate de către Verona Calmîş, profesor de pian la Liceul de Artă “Gh. Tatarescu” Focşani şi Vasile Calmîş, profesor de clarinet al aceluiaşi liceu şi director al Asociației "Accord" Mărăşeşti. Elementele de gimnastică ritmică au fost susţinute de Liliana Sandu, profesor logoped al Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Vrancea. Proiectul are ca scop dezvoltarea noilor căi de comunicare pentru copiii cu nevoi speciale, şi nu numai, prin stimularea senzorială oferită de muzică, ritm şi mişcare. Activitățile propuse sunt intim relaționate cu muzica și ritmul, producând nenumărate reacții pozitive, favorizând reactivarea memoriei motrice diminuate, dezvoltarea atenţiei şi a controlului, ameliorând starea generală a participanţilor. Atelierul a fost găzduit de Centrul şcolar pentru educaţie incluzivă “ Elena Doamna” din Focşani.
Următoarele activităţi ale proiectului sunt dedicate lucrului cu copii, cadrele didactice formate vor organiza la nivelul unităţilor şcolare ateliere de muzică, ritm, mişcare cu copiii din grupul ţintă. Coordonatorii proiectului, Liliana Sandu şi Verona Calmîş consideră că e necesară practica muzicală în jocul cu copiii, aceasta fiind baza interacţiunii dintre ritmurile psihice şi cele fizice declanşate de miracolul pe care cu toţii îl numim, MUZICA.
Informații transmise de Liliana Sandu, profesor al Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Vrancea şi iniţiatorul de proiect.