Brand voice

Foto | Elevi din Vrancea, ambasadori ai democrației europene – o experiență Erasmus+ la Antalya

Ziarul de Vrancea
4 nov 2025 1091 vizualizări

Cinci elevi de la CSEI Măicănești, însoțiți de prof. Gina Ciobanu, au reprezentat Vrancea și România într-un proiect internațional despre valorile democrației și implicarea civică a tinerilor.

Tinerii din Vrancea continuă să ducă numele județului peste granițe prin educație și implicare civică. În perioada 19–22 octombrie 2025, o delegație formată din cinci elevi ai Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă (CSEI) Măicănești, coordonați de prof. Gina Ciobanu, a participat la un proiect internațional Erasmus+ desfășurat în Antalya, Turcia, având ca temă „Bridges to Democracy: Youth Leadership – 2024-1-TR01-KA152-YOU-000230414”.

Evenimentul a reunit tineri din Turcia, Portugalia, Ucraina, Spania, Bulgaria și România, care au lucrat împreună pentru a înțelege mai bine principiile democrației europene, rolul lor ca cetățeni activi și importanța dialogului intercultural.


 Lecții despre democrație și implicare civică

Pe parcursul celor patru zile, elevii au luat parte la simulări de dezbateri parlamentare, ateliere despre drepturile omului și libertatea de exprimare, activități interculturale și exerciții de participare democratică.

„Am învățat că democrația nu este doar despre vot, ci despre curajul de a-ți spune părerea și de a-i asculta și pe ceilalți. A fost o experiență care mi-a schimbat perspectiva asupra lumii”, a mărturisit Ana Maria Neacșu, una dintre participante.

Proiectul și-a propus să îi ajute pe tineri să înțeleagă că democrația nu se reduce la un sistem politic, ci este o atitudine – bazată pe empatie, colaborare și respect reciproc.


 Vrancea, parte activă din rețeaua educațională europeană

Participanții români au fost selectați dintre voluntarii Asociației Allons-Y Craiova și NewGen Networking, organizații partenere Erasmus+ conduse de prof. Camelia Elena Dumitrache.

Prin implicarea acesteia, peste 200 de elevi și cadre didactice din județul Vrancea au avut, numai în 2025, ocazia de a participa la proiecte educaționale europene similare, menite să stimuleze gândirea critică și spiritul civic al tinerilor.


 Educația care unește

Pentru prof. Gina Ciobanu, coordonatoarea grupului din Vrancea, această experiență reprezintă un exemplu concret al modului în care educația poate forma cetățeni conștienți și implicați:

Această experiență Erasmus rămâne o lecție vie despre cum educația europeană poate construi o societate mai dreaptă, mai unită și mai conștientă.

După revenirea în țară, elevii vrânceni au devenit ambasadori ai democrației în propriile școli și comunități, împărtășind colegilor ceea ce au învățat despre implicare, responsabilitate și respectul pentru diversitate.


 Erasmus+: de la teorie la fapte

Proiectul „Bridges to Democracy” a demonstrat încă o dată că Erasmus+ nu înseamnă doar călătorii, ci mai ales formarea unei generații care știe să construiască punți între oameni și idei.

Tinerii participanți au descoperit că vocea fiecăruia contează și că democrația se învață prin practică, nu doar prin lecții teoretice.


Ziarul de Vrancea – sprijinim educația și tinerii care duc numele Vrancei în Europa.

Citiți în documentul atașat conținutul integral al informării de presă tranmsiă redacției Ziarului de Vrancea în legătură cu această știre


Fisiere atasate

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.