Drumul Expres Focșani–Brăila intră în linie dreaptă: contract de peste 4 miliarde lei semnat oficial
Ion Ștefan, fost ministru al Dezvoltării și lider al Forței Dreptei Vrancea, salută demararea lucrărilor la cel mai lung tronson de drum expres construit dintr-un singur contract în România – o investiție care va lega Autostrada A7 de Podul peste Dunăre de la Brăila.
Proiectul mult așteptat al Drumului Expres Focșani–Brăila, una dintre cele mai importante investiții rutiere din sud-estul României, devine realitate. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat semnarea contractului pentru construcția celor 73,5 kilometri de drum de mare viteză, cu o valoare totală de 4,29 miliarde lei (fără TVA).
Lucrările au fost atribuite asocierii SA&PE Construct (lider de asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company, toate companii românești cu experiență în infrastructura mare.
Contractul prevede 6 luni de proiectare și 36 de luni pentru execuție, iar la final, noul drum expres va conecta Autostrada A7 (Moldova) de Podul peste Dunăre de la Brăila, creând o legătură strategică între Moldova, Muntenia și Dobrogea.
Ion Ștefan: „Drumuri bune să avem!”

Vestea semnării contractului a fost salutată de Ion Ștefan, antreprenor vrâncean, fost ministru al Dezvoltării și președinte al Forței Dreptei Vrancea, care a avut un rol activ în promovarea proiectului în perioada guvernului Orban.
Într-o postare făcută publică joi, 30 octombrie, pe pagina sa de Facebook, acesta a scris:
„Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat semnarea contractului pentru drumul de mare viteză care va lega Focșani de Brăila, semn că proiectele pe care le-am promovat ca ministru al Dezvoltării în guvernul lui Ludovic Orban sunt necesare pentru dezvoltarea județului Vrancea și a Moldovei de sud. Contractul are o valoare de 4,3 miliarde lei și vizează construcția a 73 km de drum expres Focșani-Brăila. Drumuri bune să avem!”
Cel mai lung tronson de drum expres construit printr-un singur contract
Potrivit CNIR, Drumul Expres Focșani–Brăila reprezintă cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit integral sub un singur contract în România.
Proiectul include:
-
57 de poduri și viaducte,
-
6 noduri rutiere, printre care și conexiunea cu Autostrada A7 și cu Podul de la Brăila,
-
2 parcări moderne,
-
un spațiu de servicii dotat cu benzinărie și zonă de alimentație publică.
Această arteră rutieră va contribui la decongestionarea traficului pe DN23 Focșani–Brăila, reducerea timpilor de deplasare și la dezvoltarea economică a sudului județului Vrancea și a întregii regiuni a Moldovei de Sud.
Investiții record și pentru Autostrada Unirii A8
În același context, CNIR a semnat și un al doilea contract major – pentru lotul 2B Grințieș–Pipirig din cadrul Autostrăzii „Unirii” A8 (Târgu Mureș–Iași–Ungheni).
Tronsonul, considerat cel mai dificil din întreaga autostradă montană, are o valoare de 5,97 miliarde lei și o lungime de 32 km, incluzând 16 tuneluri și 60 de poduri și viaducte.
Astfel, cele două proiecte semnate miercuri însumează investiții de peste 10 miliarde de lei, o valoare record pentru infrastructura rutieră națională.
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a declarat pentru cursdeguvernare.ro:
„Sunt două contracte esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne și pentru asigurarea conectivității între regiuni. Aceste investiții îi asigură celui mai mare constructor român un portofoliu consistent și reprezintă o provocare majoră pentru următorii ani.”
Drumul Expres Focșani–Brăila – un pas spre modernizarea Vrancei

Pentru Vrancea, semnarea contractului marchează începerea efectivă a unuia dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimele decenii, care va transforma Focșaniul într-un nod rutier strategic între Moldova și Muntenia.
Drumul va facilita transportul de mărfuri, va stimula investițiile și va aduce beneficii economice considerabile pentru localitățile de pe traseu.
Ziarul de Vrancea va urmări evoluția lucrărilor la Drumul Expres Focșani–Brăila și impactul acestui proiect asupra comunităților vrâncene, a economiei locale și a conectivității regionale.












