Brand voice

Drumul Expres Focșani–Brăila intră în linie dreaptă: contract de peste 4 miliarde lei semnat oficial

Ziarul de Vrancea
31 oct 2025 1021 vizualizări

Ion Ștefan, fost ministru al Dezvoltării și lider al Forței Dreptei Vrancea, salută demararea lucrărilor la cel mai lung tronson de drum expres construit dintr-un singur contract în România – o investiție care va lega Autostrada A7 de Podul peste Dunăre de la Brăila.

Proiectul mult așteptat al Drumului Expres Focșani–Brăila, una dintre cele mai importante investiții rutiere din sud-estul României, devine realitate. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat semnarea contractului pentru construcția celor 73,5 kilometri de drum de mare viteză, cu o valoare totală de 4,29 miliarde lei (fără TVA).

Lucrările au fost atribuite asocierii SA&PE Construct (lider de asociere) – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company, toate companii românești cu experiență în infrastructura mare.

Contractul prevede 6 luni de proiectare și 36 de luni pentru execuție, iar la final, noul drum expres va conecta Autostrada A7 (Moldova) de Podul peste Dunăre de la Brăila, creând o legătură strategică între Moldova, Muntenia și Dobrogea.


Ion Ștefan: „Drumuri bune să avem!”

Vestea semnării contractului a fost salutată de Ion Ștefan, antreprenor vrâncean, fost ministru al Dezvoltării și președinte al Forței Dreptei Vrancea, care a avut un rol activ în promovarea proiectului în perioada guvernului Orban.

Într-o postare făcută publică joi, 30 octombrie, pe pagina sa de Facebook, acesta a scris:

Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat semnarea contractului pentru drumul de mare viteză care va lega Focșani de Brăila, semn că proiectele pe care le-am promovat ca ministru al Dezvoltării în guvernul lui Ludovic Orban sunt necesare pentru dezvoltarea județului Vrancea și a Moldovei de sud. Contractul are o valoare de 4,3 miliarde lei și vizează construcția a 73 km de drum expres Focșani-Brăila. Drumuri bune să avem!


Cel mai lung tronson de drum expres construit printr-un singur contract

Potrivit CNIR, Drumul Expres Focșani–Brăila reprezintă cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit integral sub un singur contract în România.

Proiectul include:

Această arteră rutieră va contribui la decongestionarea traficului pe DN23 Focșani–Brăila, reducerea timpilor de deplasare și la dezvoltarea economică a sudului județului Vrancea și a întregii regiuni a Moldovei de Sud.


Investiții record și pentru Autostrada Unirii A8

În același context, CNIR a semnat și un al doilea contract major – pentru lotul 2B Grințieș–Pipirig din cadrul Autostrăzii „Unirii” A8 (Târgu Mureș–Iași–Ungheni).

Tronsonul, considerat cel mai dificil din întreaga autostradă montană, are o valoare de 5,97 miliarde lei și o lungime de 32 km, incluzând 16 tuneluri și 60 de poduri și viaducte.

Astfel, cele două proiecte semnate miercuri însumează investiții de peste 10 miliarde de lei, o valoare record pentru infrastructura rutieră națională.

Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a declarat pentru cursdeguvernare.ro:

Sunt două contracte esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii moderne și pentru asigurarea conectivității între regiuni. Aceste investiții îi asigură celui mai mare constructor român un portofoliu consistent și reprezintă o provocare majoră pentru următorii ani.”


Drumul Expres Focșani–Brăila – un pas spre modernizarea Vrancei

Pentru Vrancea, semnarea contractului marchează începerea efectivă a unuia dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimele decenii, care va transforma Focșaniul într-un nod rutier strategic între Moldova și Muntenia.

Drumul va facilita transportul de mărfuri, va stimula investițiile și va aduce beneficii economice considerabile pentru localitățile de pe traseu.


Ziarul de Vrancea va urmări evoluția lucrărilor la Drumul Expres Focșani–Brăila și impactul acestui proiect asupra comunităților vrâncene, a economiei locale și a conectivității regionale.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.