Brand voice

Drumul de mare viteză Focșani-Brăila | CNIR a trimis spre publicare în SEAP contractul pentru proiectare și execuție

Ziarul de Vrancea
18 sep 2024 1327 vizualizări

Campania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a trimis spre publicare în SEAP contractul pentru proiectare și execuție a Drumul Expres de mare viteză Focșani-Brăila.Conform anunțului menționat termenul de depunere a ofertelor este 28 octombrie 2024 iar constructorul va avea termen de proiectare și realizare 42 de luni.Citiți în continuare ce spun în legătură cu această știre, Nicușor Halici, președintele Filialei PSD Vrancea și nou ales al Consiliului Județean și deputatul Forța Dreptei de Vrancea, Ion Ștefan.

Pas important pentru construcția Drumului Expres Focșani-Brăila!CNIR a făcut un pas esențial spre realizarea acestui proiect major, trimițând spre publicare în SEAP contractul pentru proiectarea și execuția drumului de mare viteză Focșani-Brăila, cu o lungime de 73 km!-Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 28 octombrie 2024, iar câștigătorul va avea 42 de luni la dispoziție (6 luni pentru proiectare, 36 pentru execuție), cu un buget de 5,3 miliarde lei( fără TVA).Noul drum va conecta: Autostrada Moldovei(A7)-Podul peste Dunăre de la Brăila-Drumul Expres Brăila-Galați(DEx6).Pe traseu vor fi incluse:57 de poduri și pasaje; 2 parcări de scurtă durată;Spații de servicii moderne; Centre de monitorizare și coordonare.Acest proiect va transforma mobilitatea în regiune și va stimula dezvoltarea economică!” -Nicușor Halici

„În toamna acestui an vom afla cine va lucra pentru construcția drumului expres Milcovia care va lega Focșaniul de Brăila. Un pas important care ne va aduce și mai aproape de realizarea acestui proiect de infrastructură foarte important pentru sudul Moldovei și pentru Dobrogea. Practic, drumul expres Focșani-Brăila va lega Autostrada Moldovei -A7 de podul de la Brăila și de Dobrogea, portul Constanța.Publicarea în SEAP a contractului de proiectare și execuție drum expres de acum menționează un termen limită de depunere oferte pentru 28 octombrie. Constructorul va avea termen de proiectare și realizare 42 de luni.Sper ca realizarea acestui drum să meargă șnur, mai ales că primele tronsoane din A7 vor fi gata chiar în acest an!Moldova și Vrancea au nevoie de drumuri bune!Am înțeles exact acest lucru și, în guvernarea liberală Ludovic Orban, am promovat toate aceste mari proiecte de infrastructură rutieră. Mă bucur să le văd puse în practică! Mult a fost, puțin a mai rămas!Cu toată forța înainte!” -Ion ȘTEFAN

Citiți și:„Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Focşani-Brăila a fost publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) iar termenul pentru depunerea ofertelor este 28 octombrie 2024, a anunţat marţi Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR).

Contractul pentru această investiţie finanţată din fonduri europene are o valoare de 5,3 miliarde lei iar durata de realizare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 luni pentru etapa de execuţie.

Drumul Expres Focşani-Brăila, cu o lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploieşti-Paşcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa. Contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract, precizează CNIR.

<<Este prima licitaţie a CNIR, iar în documentaţie am inclus criterii de evaluare noi, respectând angajamentele naţionale faţă de obiectivele de dezvoltare socială, politicile de mediu privind schimbările climatice şi inovare. Astfel, oferta financiară are o pondere de 40%, iar în oferta tehnică (60%) am inclus următorii factori de evaluare cu ponderile aferente: 6% pentru creşterea incluziunii sociale (angajarea forţei de muncă de pe plan local/şomeri/persoane cu dizabilităţi), 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice : materiale sustenabile pentru construcţii, 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice : pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice), 6% pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM). Chiar dacă am decis licitarea într-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulaţia pe segmente de drum funcţionale independent>>, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, citat în comunicat.

Drumul Expres va avea două benzi pe sens (4X3,50 metri), bandă mediană (3 metri), acostament consolidat (2X2,25 m) şi parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute şase noduri rutiere şi 57 de structuri (poduri şi pasaje). Garanţia lucrărilor este de 5 ani.

Drumul Expres va beneficia de două Parcări de Scurtă Durată (stânga+dreapta) cu 120 de locuri şi platformă de cântărire inclusă respectiv Spaţii de servicii tip S 1 (stânga+dreapta) cu 150 locuri parcare, prevăzute cu spaţiu rezervat pentru benzinărie şi spaţiu pentru comerţ/alimentaţie publică, Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC) şi Centru de Monitorizare şi Informare.”-agerpres.ro 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.