Drumul de mare viteză Focșani-Brăila | CNIR a trimis spre publicare în SEAP contractul pentru proiectare și execuție
Campania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a trimis spre publicare în SEAP contractul pentru proiectare și execuție a Drumul Expres de mare viteză Focșani-Brăila.Conform anunțului menționat termenul de depunere a ofertelor este 28 octombrie 2024 iar constructorul va avea termen de proiectare și realizare 42 de luni.Citiți în continuare ce spun în legătură cu această știre, Nicușor Halici, președintele Filialei PSD Vrancea și nou ales al Consiliului Județean și deputatul Forța Dreptei de Vrancea, Ion Ștefan.
Contractul pentru această investiţie finanţată din fonduri europene are o valoare de 5,3 miliarde lei iar durata de realizare este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 luni pentru etapa de execuţie.
Drumul Expres Focşani-Brăila, cu o lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploieşti-Paşcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa. Contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract, precizează CNIR.
<<Este prima licitaţie a CNIR, iar în documentaţie am inclus criterii de evaluare noi, respectând angajamentele naţionale faţă de obiectivele de dezvoltare socială, politicile de mediu privind schimbările climatice şi inovare. Astfel, oferta financiară are o pondere de 40%, iar în oferta tehnică (60%) am inclus următorii factori de evaluare cu ponderile aferente: 6% pentru creşterea incluziunii sociale (angajarea forţei de muncă de pe plan local/şomeri/persoane cu dizabilităţi), 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice : materiale sustenabile pentru construcţii, 5% Emisii CO 2/Schimbări climatice : pentru utilaje sustenabile (hibrid/electrice), 6% pentru utilizarea Building Information Modelling (BIM). Chiar dacă am decis licitarea într-un singur lot, viitorul antreprenor va putea deschide circulaţia pe segmente de drum funcţionale independent>>, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, citat în comunicat.
Drumul Expres va avea două benzi pe sens (4X3,50 metri), bandă mediană (3 metri), acostament consolidat (2X2,25 m) şi parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute şase noduri rutiere şi 57 de structuri (poduri şi pasaje). Garanţia lucrărilor este de 5 ani.
Drumul Expres va beneficia de două Parcări de Scurtă Durată (stânga+dreapta) cu 120 de locuri şi platformă de cântărire inclusă respectiv Spaţii de servicii tip S 1 (stânga+dreapta) cu 150 locuri parcare, prevăzute cu spaţiu rezervat pentru benzinărie şi spaţiu pentru comerţ/alimentaţie publică, Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC) şi Centru de Monitorizare şi Informare.”-agerpres.ro