Brand voice

Deputat de Vrancea, Elena Stoica:PSD a realizat un record absolut în absorbția fondurilor europene în domeniul transporturilor

Ziarul de Vrancea
12 ian 2023 639 vizualizări
Deputatul PSD de Vrancea, Elena Stoica
Deputatul PSD de Vrancea, Elena Stoica

Cu social-democratul Sorin Grindeanu la conducerea Ministerului Transporturilor, România a absorbit anul trecut cele mai mari sume din fondurile europene pentru infrastructura națională de transport din ultimii 30 de ani. Astfel, sumele plătite din fonduri europene au fost, în anul 2022, cu procente cuprinse între 60% și 445% mai mari față de rezultatele înregistrare în fiecare din precedenții cinci ani. De asemenea, au fost semnate contracte cu finanțare europeană cu o valoare aproape dublă față de ultimii cinci ani.

Anul trecut au fost achitată din alocările europene pentru infrastructura de transport suma de 2,27 miliarde euro, pentru infrastructura rutieră 1,75 miliarde euro, iar contractele încheiate cu finanțare europeană pentru infrastructura de transport s-au ridicat la suma de 10,2 miliarde euro.

În cazul infrastructurii rutiere, contractele de lucrări semnate sunt în valoare de 5,36 miliarde euro și  însumează peste 220 kilometri de autostradă,  principalele proiecte fiind A1 Sibiu-Pitești și  A7 Ploiești-Pașcani

În cazul sectorului feroviar, au fost parafate contracte de lucrări de 3,53 miliarde euro, respectiv peste 240 km de cale ferată de mare viteză, cele mai importante fiind Arad-Timișoara-Caransebeș și Cluj-Episcopia Bihor. Tot în acest domeniu, contractul ce vizează achiziționarea primelor trenuri noi în România din ultimii 20 de ani are o valoare de  603 milioane euro. 

În cazul sectorului aerian, contractele de lucrări semnate sunt de 249 milioane euro, ceea ce înseamnă o creștere de 62% față de întreaga perioadă 2016-2021. Banii sunt destinați investițiilor în construcții de terminale și reabilitări de piste, pentru majoritatea aeroporturilor din România.  

În ceea ce privește sectorul naval, valoarea totală a contractelor este de 110 milioane euro, iar în cazul metroului, valoarea sumelor atrase este de 288 milioane euro.

Tot în 2022, au fost semnate  98 de contracte de finanțare pe întreg arealul gestionat de Ministerul Transporturilor, în valoare totală de  14.053 milioane euro.

Cifrele prezentate demontrează în mod categoric că ministrul PSD Sorin Grindeanu este omul care își respectă cuvântul dat. Managementul profesionist de care a dat dovadă la conducerea Ministerul Transporturilor s-a transpus în decizii corecte, materializate prin majorarea exponențială a numărului de proiecte eligibile pentru finanțare.  

PSD și-a asumat guvernarea, într-un moment greu pentru toată România, tocmai pentru a contribui la dezvoltarea țării și la creșterea calității vieții românilor. Evoluția noastră generală depinde foarte mult și de absorbția fondurilor europene, precum și de capacitatea noastră de a întocmi, monitoriza și implementa proiectele, astfel încât tot ceea ce ne propunem să poată fi finalizat la termenele stabilite.

Sunt convinsă că și în acest an, ministrul PSD al Transporturilor, va realiza ceea ce și-a propus, astfel încât să avem un al doilea an consecutiv al recordurilor atragerii fondurilor europene pentru dezvoltarea infrastructurii de transport.

Deputat PSD Vrancea, Elena Stoica

Comunicat de presă


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.