Auto

Informații importante pentru vrâncenii pasionați de motociclete

Ziarul de Vrancea
11 iul 2022 2272 vizualizări

Lanțurile mondiale de aprovizionare s-au lovit de criza din timpul pandemiei de Covid și ca urmare mașinile noi au devenit mai greu disponibile. Prin urmare, din ce în ce mai mulți oameni au început să se reorienteze către piața motocicletelor. Dar motocicletele second-hand pot fi o investiție riscantă – este mult mai probabil ca un motor să fi fost implicat în trecut într-un accident, deci cumpărătorii de motoare second riscă să se aleagă cu un vehicul avariat mai des decât cumpărătorii de mașini second hand.
 
Un articol recent și detaliat despre motociclete a scos la iveală aceste fapte:

  • Cronometrarea kilometrajului este la fel de frecventă la motociclete ca și la mașini. Dacă vă uitați la anunțurile de motociclete de ocazie de pe internet, veți constata că majoritatea au un kilometraj de 10.000-20.000 km. În realitate, kilometrajul real poate fi de zece ori mai mare.
  • Numai în Statele Unite ale Americii, se înregistrează între 90.000 și 100.000 de accidente de motocicletă în fiecare an. Unele dintre aceste motociclete sunt vândute, iar noii proprietari nu au adesea nicio idee despre daunele care au fost făcute.
  • Un raport istoric vă poate ajuta să evitați cumpărarea unei motociclete în stare proastă, să evitați vânzătorii necinstiți sau să negociați un preț mai bun atunci când cumpărați o motocicletă.
Acest serviciu, verificarea istoricului motocicletei, este acum disponibil și în România. Toate informațiile pot fi găsite în articolul de mai  jos transmis redacției Ziarului de Vrancea de Vilija Jankunaite, manager de comunicare al firmei  Car Vertical

Pe măsură ce crește popularitatea motocicletelor pe piața vehiculelor second hand, crește și numărul escrocheriilor – iată cum le puteți evita

Lanțurile mondiale de aprovizionare s-au lovit de criza din timpul pandemiei de Covid și ca urmare mașinile noi au devenit mai greu disponibile. Prin urmare, din ce în ce mai mulți oameni au început să se reorienteze către piața motocicletelor. Dar motocicletele second-hand pot fi o investiție riscantă – este mult mai probabil ca un motor să fi fost implicat în trecut într-un accident, deci cumpărătorii de motoare second riscă să se aleagă cu un vehicul avariat mai des decât cumpărătorii de mașini second hand.

Miza este, de asemenea, mult mai mare atunci când conduceți motociclete care au fost avariate decât când conduceți mașini avariate. O reparație efectuată prost după un accident puternic poate scădea puternic siguranța la condus a oricărui vehicul iar în cazul motocicletelor aceste slăbiciuni pot duce la răni grave sau chiar mortale. De exemplu, în Marea Britanie proprietarii de motociclete au șanse de 62 de ori mai mari să fie implicați într-un accident mortal decât șoferii oricărui alt tip de vehicul.

Cu toate acestea, daunele ascunse nu sunt singurul risc de pe piața motocicletelor second-hand – vă puteți lovi și de kilometraje date înapoi, rechemări în fabrică din cauza unor probleme de siguranță nerezolvate și multe altele. Cât de răspândite sunt escrocheriile cu motociclete rulate și cum le pot evita cumpărătorii? Haideți să aflăm.

Până și conducătorii profesioniști de motociclete pot lua decizii greșite

Potrivit lui Šarūnas Kezys, un experimentat cascador de motociclete, un kilometraj de 100.000 sau 200.000 km nu este mult pentru o mașină uzată, dar sunt cifre mari pentru o motocicletă.

„Datul kilometrajului înapoi la motociclete este o practică la fel de comună ca și la mașini. Dacă verificați online anunțurile de motociclete second-hand veți descoperi că majoritatea dintre ele au kilometraje între 10.000 și 20.000 km. În realitate, kilometrajul real poate fi de 10 ori mai mare”, spune Kezys.

Chiar și conducătorii profesioniști se pot înșela și pot cumpăra o motocicletă deteriorată.

„Am cumpărat o dată o motocicletă de la o persoană pe care o cunoșteam, așa că nu am inspectat-o ​​temeinic. Ulterior am observat că avea cadrul sudat din două piese separate, ceea ce înseamnă că motocicleta suferise un accident puternic. Când m-am uitat mai atent, mi-am dat seama și de faptul că unele piese nu erau originale și altele lipseau complet. De asemenea nici roțile nu erau reglate corect. Dacă aș fi știut toate acestea înainte, nu aș fi cumpărat motocicleta respectivă sau măcar aș fi negociat puternic prețul”, își amintește Kezys.

Cunoașterea kilometrajului real al unei biciclete poate ajuta și la planificarea următoarei revizii. Dacă kilometrajul este modificat, nu mai puteți știi nici când ar trebui schimbat lanțul sau alte componente în mișcare ale motocicletei.

De la rapoarte istorice auto la motociclete

Platforma carVertical, care prezintă rapoarte cu istoricul auto, și-a extins recent portofoliul începând să ofere și rapoarte pentru motociclete. Șoferii pot verifica dacă kilometrajul a fost dat înapoi, dacă motorul a fost înregistrat ca fiind furat, dacă modelul a suferit rechemările în fabrică, daunele, toate modificările de proprietar și chiar fotografii înregistrate în trecut în sistem. Tot ce trebuie să facă este să introducă numărul VIN al motocicletei și un raport va fi generat pe loc.

„De când carVertical și-a început activitatea în urmă cu câțiva ani, clienții noștri au solicitat continuu și posibilitatea de a verifica istoricul motocicletelor. Cu toate acestea, introducem noi produse pe piață numai atunci când dispunem de suficiente date. În 2022 am atins în sfârșit acest punct critic. Acum avem suficiente date pentru a le oferi clienților rapoarte complete despre istoricul motocicletelor”, spune Rokas Medonis, CEO carVertical.

Verificarea istoricului moto permite cumpărătorilor să afle foarte multe lucruri despre o motocicletă fără măcar a o vedea în realitate, ceea ce expediază de multe ori procesul de cumpărare a unui motor second-hand. Spre exemplu, dacă un motor a suferit un accident grav, deseori nici măcar nu merită să vă mai pierdeți timpul și să vă întâlniți cu vânzătorul.

De ce este important să verificați istoricul moto?

În timp ce șoferii de mașini devin încet-încet mai conștienți de posibilitatea existenței unor daune ascunse, a fraudării kilometrajului și a altor escrocherii, mulți pasionați de motociclete trăiesc încă în necunoștință de cauză. Un raport care prezintă istoricul detaliat al motocicletei le permite șoferilor să verifice dacă au existat daune, citiri anterioare ale kilometrajului, dacă motorul este înregistrat ca fiind furat, istoricul de service și chiar să vadă câteva fotografii din trecut cu motocicleta. Cum vă pot ajuta aceste informații la alegerea unei motociclete rulate?

Obținerea unui preț mai bun. Dacă cunoașteți istoria adevărată a motocicletei veți avea o monedă de schimb în cadrul negocierii și cu siguranță veți obține un preț mai bun.

Evitarea escrocilor. Este posibil ca o motocicletă de 10 sau 20 de ani să fi avut mai mulți proprietari, mai multe avarii și diverse probleme ascunse. Un raport privind istoricul motocicletei minimizează riscul de a fi înșelat și de a plăti în exces.

Identificarea motocicletelor care sunt în stare proastă. Dacă o motocicletă a suferit un accident grav, este posibil ca aceasta să nu mai fie deloc sigură la condus. Totuși, un mecanic priceput poate transforma un autovehicul distrus într-o piesă de artă. Este la ordinea zilei ca o motocicletă să sufere daune într-o țară și apoi să fie scoasă la vânzare în alta. Un raport care prezintă istoricul moto le dezvăluie șoferilor în ce țară a fost înmatriculată motocicleta anterior și dacă a suferit accidente, lucru care îi poate împiedica să facă o achiziție periculoasă.

În fiecare an, între 90.000 și 100.000 de accidente de motocicletă au loc doar în SUA. O parte dintre aceste motociclete sunt vândute mai departe, iar noii proprietari adesea nu au nici o idee despre daunele din trecut.

Cu toate acestea, trebuie menționat că o verificare a istoricului motocicletei nu înlocuiește o inspecție amănunțită a mecanicului dumneavoastră. Unele deteriorări sau uzura survenită în timp nu vor apărea în nici un raport, așa că cel mai bine este să solicitați mereu sfaturile profesioniștilor.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.