Auto

Informație utilă vrâncenilor interesați: Mașini grav avariate în România. Câte sunt în țară și cum pot fi depistate după reparații?

Ziarul de Vrancea
3 nov 2024 1491 vizualizări

Citiți mai jos un articol care investighează câte mașini grav avariate există în România și cum să recunoști o mașină anterior avariată dacă a fost reparată:

Adesea, după ce avariază o mașină, șoferii aleg să primească o indemnizație de asigurare, să o repare ieftin și să o vândă. Din păcate, o astfel de mașină ar putea aduce pierderi financiare semnificative noului proprietar. De asemenea, este important să ne amintim că ar putea fi nesigură de condus”, spune Matas Buzelis, expert auto la carVertical.Citiți în continuare textul integral al articolului menționat..

Cum să recunoașteți dacă o mașină  fost grav avariată în trecut

Mașinile sunt frecvent implicate în incidente minore în trafic fără urmări grave, dar în urma unui accident major un vehicul poate fi atât de rău avariat încât să nu mai fie sigur de condus. Mai mult, chiar dacă o mașină deteriorată este reparată, tot mai pot apărea defecțiuni după un timp. Având în vedere că mașinile lovite puternic sunt mai puțin dorite pe piața secundară, vânzătorii necinstiți încearcă de multe ori să ascundă c-a existat un accident.

Potrivit statisticilor întocmite de compania de date auto carVertical, în acest an, 57,5% din totalul vehiculelor verificate pe platforma din România fuseseră avariate în trecut. Având în vedere că nu orice tip de avarie afectează manevrabilitatea și siguranța mașinii, experții carVertical au realizat un studiu pentru a determina care sunt șansele de a cumpăra un vehicul grav avariat.

Repararea unei mașini grav avariate s-ar putea să nu merite 

Studiul carVertical arată că, dintre toate mașinile avariate care au fost verificate pe platforma proprie în România, 0,8% au fost implicate într-un accident grav de circulație între anii 2020 și 2024. Un accident grav de circulație este considerat a fi un eveniment în care pagubele se ridică la mai mult de jumătate din valoarea vehiculului. Dacă jumătate din valoarea unei mașini de clasă economică poate ajunge până la 10.000 de euro, pagubele aduse unei mașini de lux grav avariate ar putea fi de zeci de mii de euro.

93,3% dintre toate mașinile din România cu înregistrări de daune pe carVertical au suferit daune în valoare de maxim 20% din valoarea mașinii. Deși probabilitatea de a cumpăra o mașină grav avariată anterior nu este mare, achiziționarea unui astfel de vehicul ar putea duce la probleme serioase. Odată ce defectele ies la suprafață, este posibil să nu merite să reparați o astfel de mașină.

Adesea, după ce au deteriorat o mașină, șoferii aleg să apeleze la asigurare, să o repare ieftin și să o vândă. Din păcate, o astfel de mașină ar putea aduce pierderi financiare semnificative noului proprietar. De asemenea, este important să ne amintim că ar putea fi nesigur de condus”, spune Matas Buzelis, expert auto al carVertical.

Cum să recunoașteți o mașină puternic avariată 

Chiar dacă o mașină a fost implicată într-un accident și a fost grav avariată, acest lucru nu înseamnă neapărat că ar trebui trimisă la dezmembrări. Un vehicul reparat corespunzător la un service autorizat poate fi condus în continuare fără griji. Cu toate acestea, fiecare caz ar trebui evaluat individual pentru a determina dacă vehiculul avariat mai merită reparat.

Unul dintre cele mai vizibile semne care sugerează existența unor daune anterioare este uzura neuniformă a anvelopelor. În timpul unui test drive este, de asemenea, recomandabil să vă asigurați că mașina circulă în linie dreaptă și nu trage într-o parte. În timp ce conduceți ar trebui să opriți muzica și să ascultați dacă apare orice zgomot neobișnuit de la motor și de la suspensie.

Pentru a verifica dacă o mașină a fost avariată în trecut, șoferii sunt sfătuiți să-i verifice istoricul cu ajutorul carVertical. Informațiile furnizate vă vor dezvălui ce componente au fost deteriorate și care a fost amploarea pagubei. Raportul istoric poate servi, de asemenea, ca un instrument valoros în negociere, permițând cumpărătorilor să prezinte vânzătorului istoricul daunelor mașinii și să negocieze un preț mai bun. Sunt cazuri în care o mașină a avut un accident în urmă cu mulți ani de zile și între timp și-a schimbat de mai multe ori proprietarul. Prin urmare, nu fiecare vânzător cunoaște istoricul complet al vehiculului pe care-l deține.

"Raportul care prezintă istoricul mașinii vă permite să aflați ce părți ale vehiculului au fost avariate și la cât s-a estimat costul reparațiilor. Puteți ulterior merge cu aceste informații la un service auto astfel încât mecanicii să poată inspecta cu atenție modul în care au fost reparate piesele avariate în trecut", explică Buzelis. .

Mașinile importate au cel mai ridicat nivel de risc

Mașinile importate în România din străinătate prezintă riscuri suplimentare. Ele sunt adesea aduse în țară după ce au fost implicate în accidente grave, apoi reparate cât mai ieftin și vândute ca și când nu ar avea defecte.

Germania este cea mai mare piață pentru exporturi auto din Europa, vehiculele de aici fiind expediate pe tot continentul. Potrivit datelor carVertical, 5,2% dintre mașinile avariate din Germania au avut daune a căror reparație depășește 50% din valoarea totală a vehiculului, ceea ce indică faptul că 1 din 20 de mașini ar putea cauza probleme serioase noilor proprietari. În Suedia, ponderea acestor vehicule a fost de 2,5%, în Italia – 4,8%, iar în Spania – 2,5%.

71,7% dintre mașinile din Germania care au înregistrate avarii au suferit daune în valoare de maxim 20% din valoarea lor, în Suedia – 83,5%, în Italia – 79,5% și în Spania – 85,6%. Deși mașinile cu daune anterioare minore reprezintă majoritatea, cifrele reale ar putea diferi din cauza vânzătorilor necinstiți care ascund accidentele din trecut.

Metodologie

Studiul carVertical a fost realizat prin analizarea rapoartelor care prezintă istoricul mașinilor achiziționate de utilizatorii companiei în ultimii patru ani, din 2020 până în 2024. Experții în date ai companiei au calculat proporția de mașini care au suferit daune de până la 10% din valoarea lor totală, între 10 și 20%, între 20 și 30% și așa mai departe. O mașină este considerată grav avariată dacă valoarea pagubei depășește 50% din valoarea sa.

Precizare:Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat cu Ziarul de Vrancea


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.