Advertorial

Un echipaj al Școlii “Nicolae Iorga” ȋntr-un schimb de experiențǎ la o școalǎ din Spania

Ziarul de Vrancea
4 iun 2018 499 vizualizări

       Un echipaj al Școlii Gimnaziale “Nicolae Iorga” s-a deplasat ȋn Spania ȋn perioada 21-27 mai cu ocazia ultimei mobilitǎţi Erasmus+ din cadrul proiectului KA219 “Back to School Life” (2016-2018). Echipajul a fost constituit din profesoarele Dǎnilǎ Nicoleta (coordonatorul proiectului), Galoiu Ecaterina, Stoinescu Camelia, Dumitraşcu Viorica, Mǎciucǎ  Adriana şi Dumitru Gabriela. Mobilitatea a cuprins douǎ tipuri de activitǎţi – activitate de formare/învǎţare şi întâlnire transnaţionalǎ de proiect, ce au avut loc la unitatea şcolarǎ IES Fuente Grande din Alcallá del Valle, o unitate şcolarǎ de nivel secundar inferior (gimnaziu) şi superior (liceu).

   Primul tip de activitate a vizat învǎţarea prin schimb de bune practici ȋntre școlile din țǎrile partenere (Turcia, Romȃnia, Lituania, Finlanda, Marea Britanie, Spania și Portugalia), cu accent pe prevenirea absenteismului și a abandonului școlar timpuriu prin ȋntǎrirea relațiilor dintre școalǎ, familie și comunitate.

Cadrele didactice din cele şase țǎri europene au intrat ȋn contact direct cu profesorii, elevii și voluntarii din unitatea şcolarǎ vizitatǎ, au asistat la ore şi s-au bucurat de tehnologia folositǎ ȋn procesul de instruire. Echipajul Ṣcolii „Nicolae Iorga” a fost impresionat de faptul cǎsunt folosite doar manuale digitale, iar elevii lucreazǎ zilnic pe platforme de e-learning atât la clasǎ, cât şi acasǎ.

Participanţii la mobilitate au fost impresionaţi de existenţa voluntarilor în unitatea şcolarǎ partenerǎ. Conducerea şcolii a precizat cǎ acest fapt nu reprezintǎ o regulǎ în învǎţǎmântul de masǎ spaniol, însǎ pǎrinţii au dreptul sǎ solicite voluntari pentru a avea un control asupra gradului de implicare a copiilor lor în timpul orelor pentru a-şi putea da seama de nivelul lor de pregătire şi a-i putea ajuta acasă în scopul îmbunǎtǎţirii situaţiei la învăţătură. Raportul  elevi/profesori/voluntari în şcoala partenerǎ este de 300/40/50. Ȋn medie, la o orǎ de curs se aflǎ 1 profesor, 16-18 elevi şi 3-4 voluntaricare îi ajutǎ pe elevi sǎ rezolve sarcinile date diferenţiat de profesor.

Elevii sunt mult mai liniștiți,  iar profesorii sunt foarte prietenoși și înțelegători. Parteneriatul instituţiei de învăţămînt cu părinţii reprezintă o strategie care şi-a demonstrat eficienţa, iar părinţii sunt consideraţi de personalul şcolii ca participanţi activi în educaţia copiilor, aducând o contribuţie reală şi valoroasă în acest demers; tuturor părinţilor li se oferă oportunităţi de participare activă la experienţele educaţionale ale copiilor lor, printr-un program de intervenție bine stabilit de corpul profesoral al institutiei de învățământ.

„Am constatat faptul că profesorii de la IES Fuente Grande nu pun accent pe competiţia între elevi, ci încurajează munca în echipă, fiecare clasǎ asistatǎ fiind împǎrţitǎ în grupe de câte 3-4 elevi ce lucrau sarcini diferite” a afirmat profesoara Gabriela Dumitru.

            Ȋntâlnirea de proiect desfǎşuratǎ în paralel a avut ca scop principal prezentarea rezultatelor şi a impactului proiectului pânǎ la data prezentǎ, precum şi evaluarea finalǎ a întregului proiect, diseminarea rezultatelor şi pregǎtirea raportului final.

„Ne-am bucurat de o primire călduroasă din partea colegilor noștri spanioli, care ne-au întâmpinat cu un program special realizat de elevi ai școlii.  Aceștia ne-au încântat cântece şi dansuri tradiționale și moderne, dar mai ales cu flamenco. Am apreciat faptul că elevii lor sunt foarte dezinvolți, interacționând deschis cu fiecare dintre noi. Am fost impresionată de aparatura de ultimă generație a tuturor sălilor de clasă, a laboratoarelor și a sălii de sport” a declarat profesoara Viorica Dumitraşcu.

„A fost o experiență de neuitat în care am putut să-mi îmbogățesc competențele profesionale, dar şi pe celede comunicare în limba englezǎ și am putut să explorez locuri minunate. Îmi doresc să mai particip în astfel de proiecte și recomand cu tărie proiectele de parteneriat strategic Erasmus+ atât colegilor mei, cât și  elevilor” a completat profesoara Ecaterina Galoiu.

„Un sistem educațional divers, metode activ-participative ce pun accentul pe destinatarul direct al actului educațional-elevul, implicarea familiei în activitățile școlii,deci o colaborare continuă școală-familie-comunitate, toate acestea sunt deziderate ale fiecărui cadru didactic din sistemul de învățământ românesc, atât de funcționale în sistemul de învățământ spaniol” a concluzionat profesoara Camelia Stoinescu.

Ca un argument al bunei comunicǎri dintre şcoala gazdǎ şi pǎrinţi, aceştia din urmǎ au organizat o searǎ culturalǎ în care reprezentanţii fiecǎrei şcoli partenere au prezentat câteva dintre produsele culinare tradiţionale ţǎrii şi regiunii din care vin. La finalul serii tot pǎrinţii spanioli au fost cei care au prezentat cântece şi dansuri tradiţionale precum flamenco.

Fiecare echipaj al fiecǎrei şcoli participante a plantat în cadrul Grǎdinii Erasmus+ câte un trandafir, activitate care s-a bucurat de acelaşi succes ca şi plantarea de magnolii în Gradina Erasmus+ a Ṣcolii Gimnaziale „Nicolae Iorga” din Focşani în luna mai a anului trecut.

“Pentru mine Erasmus+ “Back to School Life”  a  însemnatînprimulrândnoiprieteni, culturidiferite, sisteme de învățământdiferite, gastronomiidiferite.Mobilitatea din Spania m-aajutatsăacumulezcunoștiințeșisăînvățnoistrategiiinovative de lucru cu elevii, pe care le voiaplicaînactivitațiledesfășurateînbibliotecanoastrǎ” a adǎugatprofesoruldocumentarist al şcolii, Adriana Mǎciucǎ.

            Aceastǎ mobilitate încheie şirul mobiltǎţilor din cadrul proiectului „Back to School Life” 2016-2018, în care deopotrivǎ elevi şi cadre didactice ale Ṣcolii Gimnaziale „Nicolae Iorga” din Focşani a realizat un fructuos schimb de experienţǎ cu accent pe prevenirea absenteismului și a abandonului școlar timpuriu prin ȋntǎrirea relațiilor dintre școalǎ, familie și comunitate cu şcoli din Joniškis – Lituania, Jyvaskyla – Finlanda, Belfast – Irlanda de Nord, Porto – Portugalia, Adana – Turcia şi Alcallá del Valle. Ṣcoala Gimnazialǎ „Nicolae Iorga” a beneficiat pentru acest proiect de de un grant de 24 630 de Euro finanțat de Comisia Europeanǎ prin intermediul programului Erasmus+. Participarea în proiect a avut ca rezultat în principal  dezvoltarea dimensiunii europene a Ṣcolii „Nicolae Iorga”, ceea ce a contribuit la creşterea gradului de atractivitate a şcolii, materializat prin creşterea semnificativǎ a numǎrului de elevi înscrişi în anul şcolar 2017-2018.

            Le mulţumesc tuturor colegilor şi elevilor mei pentru implicare, iar comunitǎţii locale şi familiilor elevilor pentru susţinere. Mǎ bucur cǎ implementarea acestui proiect a fost un real succes pe toate planurile, ducând la atingerea tuturor obiectivelor iniţial vizate: concentrarea pe dezvoltarea emoţională, socială și școlară a elevilor în scopul reducerii absenteismului și a abandonului școlar; ȋnțelegerea și aprecierea culturilor europene în rândul elevilor, cadrelor didactice și comunităţii locale; implicarea familiei în luarea de decizii cu privire la activităţile școlare pentru a crește performanţele elevilor; înlesnirea schimbului de bune practici în scopul reducerii absenteismului și abandonului școlar timpuriu.

Realizat de coordonator proiect,

Prof. Nicoleta Dǎnilǎ

      


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.