Advertorial

Televizoarele 4K vor reprezenta 40% din totalul televizoarelor din Europa în 2022

Ziarul de Vrancea
29 aug 2019 860 vizualizări

Piața europeană de televizoare cunoaște o creștere fără precedent atunci când vine vorba de televizoare smart 4K, chiar dacă e vorba de diagonale „mici” (110 cm), față de China sau Statele Unite.

Europa este la doar un centimetru distanță de SUA, în ceea ce privește media diagonalei televizoarelor 4K cumpărate în ultimul an. „Europenii sunt dispuși să renunțe la mobile, doar pentru a putea avea în living un ecran mai mare și cu rezoluție mai mare”, a dezvăluit Paul Gray, analist principal al IHS Markit.

În jur de 17% din utilizatorii din Europa Occidentală au un televizor smart UHD în casele lor în acest moment, în timp ce, în 2022, IHS se așteaptă ca acest procent să ajungă la 40%. „Televiziunile ar trebui să țină cont de aceste cifre, care nu sunt deloc de neglijat, atunci când vor demara proiecte de emisiuni 4K”, a mai precizat Paul Gray.

Unul din factorii principali care influențează creșterea vânzărilor de televizoare 4K este prețul. În China deja se poate cumpăra un televizor cu ecran cu diagonala de 165 cm pentru 420 de euro. Aceste reduceri de prețuri vor urma și în Europa, anunță Gray. „Întrebarea nu este dacă se va generaliza UHD-ul sau nu, ci doar de când se va întâmpla. E chestiune de timp”, a punctat specialistul IHS.

Nu la fel de optimist s-a arătat Gray când a venit vorba de 8K. Aceste televizoare smart au nevoie de un plus de 20% de energie față de suratele lor 4K. De aceea, Uniunea Europeană realizează studii în acest moment cu privire la consumul energetic al televizoarelor 8K.

În ceea ce privește formele de distribuire a conținutului televizat, Paul Gray susține că televiziunea clasică continuă să domine. Rămâne de văzut, însă, cât anume din televiziunea clasică va fi în Ultra HD. Conținutul OTT (over-the-top) este în creștere, dar televiziunea convențională în Europa încă o duce bine.

Televizoare - oferte: televizoare oferte emag la preturi fara egal!

Gray consideră că decisiv pentru avântul televizoarelor Ultra HD este necesar un conținut care să merite văzut, un hardware atractiv și un furnizor în care să ai încredere că-ți va furniza aceste servicii (o platformă).

Analistul IHS a mai explicat că, în acest moment, peste 20% din totalul televizoarelor din Europa se vând online, iar procentul este în continuă creștere. Utilizatorii preferă să se documenteze despre un anumit produs online, să citească review-uri, să consulte site-uri de specialitate și să facă online comanda unui nou televizor pentru acasă.

România urmează același trend ca Europa Occidentală. La finalul anului trecut, unul din trei televizoare vândut prin intermediul eMAG era televizor 4K Ultra HD. Cu toate acestea, procentul total al televizoarelor 4K din casele românilor este deocamdată sub media europeană de 17%!

Tot televizoarele cu diagonală de cel puțin 110 centimetri sunt preferate și de conaționalii noștri, după cum o arată creșterile de vânzări ale acestor modele, cu procente între 40% și 60%.

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.