Injectii pe bani la Spitalul din Adjud
Sanatatea este mai scumpa pentru cei care nu cotizeaza la fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si nu numai. Din cauza crizei economice, la Spitalul Municipal Adjud s-au introdus de la inceputul lunii noiembrie o serie de taxe cu ajutorul carora bugetul insuficient alocat de catre Casa de Asigurari de Sanatate (CAS) ar putea fi suplimentat. Asa se face ca pacientii care nu au trimitere de la medic, nu sint asigurati si nu reprezinta urgente medicale vor trebui sa scoata ceva bani din buzunar in cazul in care solicita o serie de servicii in ambulatoriul spitalului. Taxele percepute de unitate sint: 3 lei o injectie intramusculara, 5 lei o injectie intravenoasa, 10 lei realizarea unui pansament chirurgical complex, 50 de lei un examen ecografic, 20 de lei o electrocardiograma, intre 15 si 45 de lei eliberarea unui referat emis de comisia de expertiza si intre 10 si 40 de lei refacerea aparatelor ghipsate inainte de programarea facuta la medic. Dr. Gheorghe Bercea, managerul unitatii, spune ca banii incasati vor fi folositi tot in interesul bolnavilor, in sensul ca vor fi utilizati pentru cumpararea de medicamente si materiale. "S-a introdus plata tratamentelor solicitate in ambulatoriu pentru persoanele care nu au bilet de trimitere, nu reprezinta urgente medicale si nu sint asigurate. Acest taxe au fost introduse pentru ca nu aveam nici o modalitate de a recupera banii cheltuiti pe materialele sanitare consumate cu acesti pacienti. Casa de Asigurari de Sanatate nu ne deconteaza aceste cheltuieli materiale", a precizat dr. Gheorghe Bercea. Astfel, cei care trec pragul ambulatoriului trebuie sa fie pregatiti cu toate documentele medicale pentru a beneficia de tratament gratuit, in cazul in care sint asigurati la sanatate. (Raluca MANOLACHE)
Spitalul cauta asistenti medicali
Spitalul Municipal Adjud incearca sa ocupe o serie de posturi deblocate de Ministerul Sanatatii. Pe 18 noiembrie se va organiza in acest sens un concurs pentru ocuparea a trei posturi de asistenti medicali, doua cu contract pe perioada nedeterminata si unul pe perioada determinata, un post de infirmiera si doua posturi la administrativ. Concursul se va organiza doar dupa ce consiliul de administratie al unitatii spitalicesti va valida aceste posturi. (R. M.)