Tineret în (Re)Acțiune

Pasarile de balta si politicienii pun piedici soselei de centura din Adjud

Ziarul de Vrancea
11 mar 2010 1480 vizualizări
Centura de ocolire a municipiului este intirziata de aparitia in zona a unor pasari protejate de lege, respectiv stircii si egretele u valoarea viitoarei artere de circulatie depaseste 18 milioane de euro, din care 75% ar urma sa vina de la UE u primarul Constantin Armencea spune ca s-a saturat de promisiunile Guvernului legate de aceasta sosea si crede ca i se pun piedici politice, in favoarea unor alte orase

Primaria municipiului Adjud si Agentia pentru Protectia Mediului au organizat ieri la Casa de Cultura Adjud o dezbatere publica pentru evaluarea impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu pentru proiectul "Varianta de ocolire Adjud". Centura municipiului de pe Trotus ar trebui construita prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADR) in urma unui proiect ISPA, la care va contribui si statul roman cu 25% din suma. Investitia costa peste 18 milioane de euro si ar trebui finalizata in patru ani. Centura de ocolire, care va avea aproape 4,6 kilometri, se va realiza prin partea vestica a orasului, pornind din DN 2, de la podul peste Trotus si incheindu-se linga statia meteo, la iesirea spre Bacau, cu iesire in E 85. Ieri, o echipa de specialisti de la firma Consitrans SRL, condusa de inginerul Cristian Barnuciu, a prezentat studiul de fezabilitate realizat si impactul pe care aceasta investitie il va avea asupra mediului. Potrivit proiectantilor, varianta de ocolire face parte dintr-un "lot" de 12 proiecte ale CNADR privind tot atitea centuri ocolitoare din tara. In functie de valoarea lucrarii si de punctajul obtinut in urma avizarii vor fi selectate anul acesta de catre ISPA doar sapte proiecte pentru a fi finantate. "Noi am propus trei variante ale proiectului si a fost selectata varianta de semirezistenta care cuprinde 4 benzi de circulatie. Trebuia sa intram cu ea la avizare inca din luna februarie, dar mai asteptam sa fim chemati pentru avizare. Sa speram ca vom selectati anul acesta si, daca vor fi urmati toti pasii normali, atunci anul viitor ar putea fi demarate lucrarile", ne-a declarat reprezentantul Consitrans. Potrivit aceleiasi surse, pentru asigurarea unor spatii laterale de cite 26 metri de o parte si de alta a soselei vor fi expropriate 26 ha de teren din care14 ha apartinind unor persoane private, iar diferenta fiind in domeniul public al Primariei Adjud.


Stircii si egretele, motiv de aminarea proiectului


Studiul contine 12 volume si a fost structurat pe mai multe paliere. Cel care priveste biodiversitatea a dat cele mai mari batai de cap inginerilor proiectanti. Desi CNADR a comandat acest studiu de fezabilitate inca de anul trecut, el nu a putut fi finalizat decit luna trecuta deoarece au aparut citeva informatii noi legate de speciile de pasari protejate aflate in zona. S-a aflat ca viitoarea linie de centura a Adjudului se afla la marginea unui areal de 22.000 de hectare unde vietuiesc trei specii protejate de pasari: stircul rosu, stircul galben si egreta alba. Specialistii spun insa ca pasarile nu sint in pericol, ele nefacindu-si cuiburi in zona. "Alte probleme de mediu nu vor fi pe perioada exploatarii investitiei, doar pe perioada executiei, dar pentru acestea au fost propuse masuri la amenjarea de santier. Aceste elemente noi legate de biodiversitate ne-au tinut insa in loc cu elaborarea studiului cam vreo 3-4 luni", a precizat Cristian Barnuciu.


Armencea, dezamagit de centura Adjudului


Descurajare mare in tabara Primariei Adjud. Dupa ce a cerut lamuriri concrete cu privire la data inceperii lucrarilor, primarul Constantin Armencea a amenintat ca in acest ritm va bloca soseaua E85. "Pentru mine artera care desparte Adjudul in doua este doar strada Republicii. O inchid intr-o zi pentru reparatii si sa vedem ce se intimpla cu traficul. Eu de sapte ani tot astept sa se rezolve acesta problema", a spus Armenecea la intilnirea de ieri. Edilul a adaugat ca drumul european afecteaza nu numai imaginea orasului ci si structura de rezistenta a blocurilor si reteaua de alimentare cu apa si canalizarea. "Orice om care merge pe trotuar simte vibratiile cind trece un camion de mare tonaj. Tevile de la reteaua de apa si canal sint si vechi si cu traficul greu se sparg mai des. Nu mai luam in calcul poluarea aerului si poluarea fonica a cetatenilor", ne-a declarat gospodarul Adjudului. Social-democratul Constantin Armencea crede ca tergiversarea avizarii favorabile vine si pe filiera politica. "Sint descurajat pentru ca a coborit dosarul de pe pozitia a saptea. O sa incerc si politic. Mi se pare corect sa fie in primele pozitii, inainte de Tirgu-Frumos. Urmeaza avizarea finala dupa care proiectarea", spune primarul, care este la al doilea Studiu de Fezabilitate. Pentru construirea centurii, primaria ar trebui sa exproprieze 14 familii. Centura va masura 4, 64 de kilometri, cu 1,5 mai mult decit artera ce traverseaza orasul. (D. GANEA, D. GIRLEANU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
, acum 737072 zile, 4 ore, 31 minute, 15 secunde
Pacat ca nu s-a reusit mai mult pe timpul cat era PSD la guvernare. Acum e mai greu daca nu imposibil. Asta e sport national datul la gioale.
, acum 737072 zile, 4 ore, 31 minute, 15 secunde
Eu sunt de parere ca daca era un primar mai interesat de binele populatie, se reusea. Insa cu actualul edil nu e face nimic bun... daca intr-adevar doreste sa faca ceva bun pentru municipalitate, citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.