4000 de dolari pentru o masina « criminala »
Autospeciala VN 02 ZGI, aflata in proprietatea SC Urbis SA, prestatorul serviciului de colectare, transport si depozitare a deseurilor urbane, a facut anul trecut o victima. Din cauza uzurii accentuate, autospeciala, potrivit surselor noastre, se defecta frecvent. In plus modelul nu se mai fabrica, fiind depasit din acest punct de vedere tehnic. O perioada, societatea a avut angajat un mecanic, care se ocupa de ingrijirea masinii, timp in care nu s-au inregistrat evenimente neplacute. Mecanicul si-a gasit insa un alt loc de munca in primarie si, in aceste conditii, Urbis a ramas fara mecanic de intretinere. Pe acest fond, incep nenorocirile pe care avea sa le produca autospeciala. In data de 9 februarie 2007, in zona « pasarela Vrancart », masinii i s-a rupt roata stinga cu butuc cu tot, avariind astfel un automobil Dacia aflat in proprietatea unei societati din oras. Peste incident s-a trecut cu usurinta, directorul de atunci, Mihail Vearba, precum si seful compartimentului de salubritate, Nicu Suliman, luind decizia de a inlocui puntea din fata a masinii, ca aceasta sa poata fi scoasa din nou in strada. Reparatia masinii a fost facuta de firma SC Roman Impex SRL, al carei patron e nimeni altul decit consilierul judetean PSD Victor Roman, un apropiat al primarului Constantin Armencea. Doua luni mai tirziu, pe 16 aprilie, datorita uzurii avansate a sistemului de blocare-descarcare a containerelor, in zona rampei de depozitare, un container, in balans fiind, l-a accidentat pe manipulantul Petrica Drimbu, care a suferit o fractura femurala. Conducerea unitatii, impreuna cu responsabilul pentru protectia muncii, Anghel Gabriel Lungu, nu si-a asumat nici de aceasta data responsabilitatea, acuzind ca Drimbu era in stare de ebrietate si, in consecinta, singurul vinovat. Soferul de atunci a inaintat referate conducerii, prin care expunea starea precara a masinii. Pe de alta parte, Urbis nu avea persoana desemnata cu conducerea efectiva a activitatii de transport, nu avea personal de intretinere si reparatii, iar soferului nu-i semna nimeni foaia de parcurs. Dar actiunea lui nu a facut decit sa atraga nemultumirea sefilor, astfel incit a renuntat la un loc de munca ce ii conferea toate premizele pentru a se transforma intr-un criminal. Ceea ce era previzibil s-a si intimplat, din cauza unor probleme cu sistemul de frinare. In toamna anului 2007, pe trecerea de pietoni din centrul orasului, un copil de numai 14 ani este ucis de masina pentru care primaria a platit 4000 dolari.
Cum a ramas Apoterm fara salubritate
Serviciul public apa-canal si-a inceput activitatea la inceputul verii lui 2001, data la care a preluat in administrare infrastructura tehnica aferenta serviciului, aflata pina atunci in exploatarea si administrarea SC Apoterm SA din Adjud. Ulterior, Serviciul apa-canal a preluat si serviciul de producere, furnizare, transport si distributie a energiei termice, ceea ce insemna ca SC Apoterm SA a ramas doar prestatorul serviciului de salubritate. La sfirsitul verii, SC Apoterm SA a adus la cunostinta primariei ca nu va mai presta nici acest serviciu. Fiind pusa in fata situatiei de a nu mai avea prestator de servicii de salubritate in oras, administratia publica locala stabileste sa inchirieze autospeciala VN 02 ZGI si un numar de 56 de containere metalice pentru gunoi, la pretul de 510 $ plus TVA, pe luna, respectiv 140 de $ plus TVA. Obiectele contractului de inchiriere au fost transmise in folosinta Serviciului public, apa canal, termoficare, care a devenit si prestatorul serviciului de salubritate.
4000 de dolari pentru o masina uzata
In ianuarie 2002, Primaria Adjud a semnat un contract de vinzare "" cumparare cu SC Apoterm SA, societate aflata in patrimoniul democratului Andrei Dulgheru, actualul prim vicepresedinte al PD-L Vrancea. Valoarea autospecialei, fabricata in 1989, a fost stabilita la pretul de 4000 de dolari, iar containerele au fost negociate pentru aproape 900 de dolari. Primarul Constantin Armencea sustine ca nu are nici un rol in achizitionarea acestei masini si ca directorul Urbis de atunci a achizitionat masina, folosindu-se de autoritatea primariei. "In 2001, Serviciul de salubritate, apa si canal, aflat la vremea aceea sub conducerea lui Marius Pavel, a achizitionat aceasta masina sub antetul primariei. Achizitia s-a facut prin proces de negociere de catre o comisie economica a primariei, de la Apoterm SA", ne-a declarat Constantin Armencea. In replica, Marius Pavel sustine ca serviciul pe care il conducea nu avea personalitate juridica si, in consecinta, nu putea incheia contracte si nici nu putea avea furnizori. "Pentru a nu intra in polemica cu domnul primar, polemica din care nu ar fi avantajat, pot spune numai ca Seviciul public apa, canal, termoficare, al carui sef eram la vremea respectiva, nu avea personalitate juridica si, pe cale de consecinta, nu putea incheia contracte si nu putea face plati. Restul e poveste. Ceea ce incearca sa faca domnul primar este nedemn si denota slabiciune, cauzata de"¦ stres. Pasarea responsabilitatii este o practica obisnuita a domniei sale", ne-a declarat inginerul Marius Pavel, fost director al Urbis SA. Masina "criminala" se afla acum in curtea Urbisului, dar a trebuit sa moara cineva ca aceasta masina sa fie trecuta pe dreapta. « Autospeciala ramine la noi in curte pina cind se va finaliza ancheta. Cel mai probabil va fi casata", ne-a declarat Dan Simionescu, director la Urbis SA. (Ana-Maria CANTIA)